Gå til innhold

Dere som bruker Acana eller Orijen kattemat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurder sterk å bytte til et for som er fri for korn,men blir litt forvirra når jeg ser at de ikke skiller mellom voksen og kattungefor,eller har eget for for steriliserte katter.Det er jo en grunn til at de andre produsentene har forskjellig for.Så hvordan gjør dere som bruker en av disse for typene det?

På forhånd takk for alle svar :)

Anonymkode: 7f0d5...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt det du spør om, men kingsmoor har kattefor til steriliserte katter :) og det er kornfritt.

Vi brukte orijen før, og da brukte vi bare den som het cat and kitten eller noe sånt. Det funket fint det altså :)  

Anonymkode: 2abee...52c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke helt det du spør om, men kingsmoor har kattefor til steriliserte katter :) og det er kornfritt.

Vi brukte orijen før, og da brukte vi bare den som het cat and kitten eller noe sånt. Det funket fint det altså :)  

Takk for svar! :) Men du skriver brukte. Har dere byttet?Noen spes grunn? ;)

Skrevet

Ja, vi byttet til kingsmoor :P ingen spesiell grunn annet enn at jeg ville prøve noe nytt :) det er for øvrig også glutenfritt og allergivennlig. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi byttet til kingsmoor :P ingen spesiell grunn annet enn at jeg ville prøve noe nytt :) det er for øvrig også glutenfritt og allergivennlig. 

Ok. Har lest litt om kingsmoor også,så kanskje det er det jeg havner på ;)

Skrevet

At produsenter har så mange forskjellige typer fôr handler mer om salg og markedsføring enn dyrenes behov. Fôr for steriliserte dyr er ofte tilsatt fyllstoffer som gjør at dyret kan spise mer uten å legge på seg, totalt unødvendig for dyrets del.
Katter skal ha et høyt innhold av proteiner og fett, ikke vokser katter like fort og mye som andre dyrearter heller, så jeg ser ikke noe problem med det samme innholdet i "cat and kitten" fôret. Det eneste som hadde vært greit er et seniorfôr med noe lavere proteininnhold, da eldre og steriliserte katter kan risikere problemer med nyrene og urinveiene av for mye protein i kosten.

Skrevet
17 minutter siden, Skywise skrev:

At produsenter har så mange forskjellige typer fôr handler mer om salg og markedsføring enn dyrenes behov. Fôr for steriliserte dyr er ofte tilsatt fyllstoffer som gjør at dyret kan spise mer uten å legge på seg, totalt unødvendig for dyrets del.
Katter skal ha et høyt innhold av proteiner og fett, ikke vokser katter like fort og mye som andre dyrearter heller, så jeg ser ikke noe problem med det samme innholdet i "cat and kitten" fôret. Det eneste som hadde vært greit er et seniorfôr med noe lavere proteininnhold, da eldre og steriliserte katter kan risikere problemer med nyrene og urinveiene av for mye protein i kosten.

Takk for et utfyllende svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...