RompeRusk Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 (endret) Tråden for oss som ikke er superforeldre som lager hjemmelaget middag hver dag Hva tilsetter eller fjerner du fra ferdigmiddager for å få bedre smak, eller litt sunnere? Her i huset er lasagne en storfavoritt, men det ender som regel på toro sin siden jeg ikke orker stå flere timer hver gang. Da blir det gjerne kjøpt inn fullkornslasagneplater som erstatter de som følger i pakken, og har et eget lag med hermetiske tomater, mais og løk i midten. Endret 19. januar 2016 av RompeRusk x
Gjest Ennasus Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Blomkålsuppe - tilsetter blomkålbuketter tomstsuppe/mexikanske tomatsuppe - tilsetter feks. spinat, hvitløk, rødløk, paprika, squash og steker kylling/svin eller koker torsk til. lasagne - masse løk, iblant revet gulrot
Gjest Dwight Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Ferdigmiddag eller ei, Toro sin lasagne er favoritten! Jeg har i en god del rødløk, løk, purreløk, hvitløk, gulerøtter, mais, ananas, sopp, paprika. Må kutte litt væske da spesielt ananasen og soppen gir fra seg fuktighet. Steker kjøttdeigen med en god del krydder, og har også krydder på toppen slik det blir ekstra sterkt. Takk for tips om fullkornsplater, det skal jeg prøve neste gang! Meksikanske tomatsuppe kjører jeg "plain", men har i cashew nøtter og ost når suppen skal serveres. Pastasausen på glass fra Coop synes jeg er god, spesielt den med hvitløk og urter. Men her tilsetter jeg også en god del løk osv så hadde nok tjent best på å bare hatt i vanlig tomatpure
studerende Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Pleier stort sett å varme dem, men der går grensa 4
Aintnofun Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 Bruker å ha løk, hvitløk og chili i det meste.
RompeRusk Skrevet 19. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2016 10 minutter siden, studerende skrev: Pleier stort sett å varme dem, men der går grensa fader du er drøy ass! 1
RompeRusk Skrevet 19. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2016 16 minutter siden, Dwight skrev: Ferdigmiddag eller ei, Toro sin lasagne er favoritten! Jeg har i en god del rødløk, løk, purreløk, hvitløk, gulerøtter, mais, ananas, sopp, paprika. Må kutte litt væske da spesielt ananasen og soppen gir fra seg fuktighet. Steker kjøttdeigen med en god del krydder, og har også krydder på toppen slik det blir ekstra sterkt. Takk for tips om fullkornsplater, det skal jeg prøve neste gang! Meksikanske tomatsuppe kjører jeg "plain", men har i cashew nøtter og ost når suppen skal serveres. Pastasausen på glass fra Coop synes jeg er god, spesielt den med hvitløk og urter. Men her tilsetter jeg også en god del løk osv så hadde nok tjent best på å bare hatt i vanlig tomatpure Fullkornsplater kan være vanskelig å finne (Ikke mange butikker som har), men enten toro eller knorr har et eget merke med fullkornslasagne.. Tror det er toro
peppermyntete Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 Nå har ikke jeg barn å lage middag til, men jeg har i masse ekstra grønnsaker og lager alt av supper, gryter og sauser med så lette produkter som mulig og erstatter gjerne melk med vann.
happiest Skrevet 20. januar 2016 #9 Skrevet 20. januar 2016 Kyllingsuppe: putter i salatkylling/kylling i biter og kanskje grønnsaker jeg har liggende Tomatsuppe: egg Meksikansk suppe: ost, kjøttdeig Jeg tar ofte en titt i kjøleskapet og hiver oppi det jeg synes passer
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #10 Skrevet 20. januar 2016 8 timer siden, RompeRusk skrev: Tråden for oss som ikke er superforeldre som lager hjemmelaget middag hver dag Hva tilsetter eller fjerner du fra ferdigmiddager for å få bedre smak, eller litt sunnere? Her i huset er lasagne en storfavoritt, men det ender som regel på toro sin siden jeg ikke orker stå flere timer hver gang. Da blir det gjerne kjøpt inn fullkornslasagneplater som erstatter de som følger i pakken, og har et eget lag med hermetiske tomater, mais og løk i midten. Eneste forandringen er å omgjøre maten fra kald til varm og å endre den fra innpakket i embalasje til dandert på tallerken. (Sånn, siden du spør¡) Anonymkode: ef890...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #11 Skrevet 20. januar 2016 10 timer siden, peppermyntete skrev: Nå har ikke jeg barn å lage middag til, men jeg har i masse ekstra grønnsaker og lager alt av supper, gryter og sauser med så lette produkter som mulig og erstatter gjerne melk med vann. Det gjør jo ikke maten sunnere, bare mer næringsfattig... ? Anonymkode: 52f93...849 7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #12 Skrevet 20. januar 2016 Ang. lasagne, lar jeg den koke mye lenger enn anvist av den enkle grunn at 5 min ikke holder. Har også oppi helmelk, og litt mindre vann. Gjerne en kladd smør. Ja, lasagne er noe vi bare spiser innimellom Anonymkode: 39498...52f
Sarah Dee Skrevet 20. januar 2016 #13 Skrevet 20. januar 2016 Lager ofte bergensk fiskesuppe med ekstra torsk, gulrøtter, purre/vårløk, persille og ekstralettmelk.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #14 Skrevet 20. januar 2016 Spiser lite ferdigmiddager, da blir der som regel suppe eller en gryterett. Tilsetter grønnsaker, revet ost eller en dæsj rømme. Hjemmelaget lasagne går da like fort som tro sin... joda kanskje 15 min lenger men så mye bedre da.. Anonymkode: aaa69...e73
peppermyntete Skrevet 20. januar 2016 #15 Skrevet 20. januar 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jo ikke maten sunnere, bare mer næringsfattig... ? Anonymkode: 52f93...849 Det gjør den litt magrere bare. Får i meg melkeprodukter på andre måter enn i sauser
Tiriltunge Skrevet 20. januar 2016 #16 Skrevet 20. januar 2016 Toro tomatsuppe har jeg pasta oppi, og spiser med mye revet jarlsbergost og pepper. Frossenpizza har jeg hvitløk, oliven, kapers, tomat og masse ost på. Toro aspargessuppe har jeg en liten boks med asparges i, erstatter en del av væsken med saften i boksen, erstatter melk med matfløte, og har i en dæsj med sherry. Da blir den veldig god! PS! Har ikke barn, lager bare til meg selv.
Gjest Nanne70 Skrevet 20. januar 2016 #17 Skrevet 20. januar 2016 Posesauser kan pimpes opp, hvis du bruker det: Sjysaus - tilsett kraft/buljong/fond og/eller krydderurter Hollandaisesaus - noen dråper sitronsaft og en knivsodd kajennepepper, evt litt revet sitronskall Bearnaisesaus - ekstra estragon, litt sitronsaft og pepper. Eller tilsett tomatpurè, da blir det Chòronsaus Hvit saus - fiskekraft/fiskebuljong Brun saus - legg noen løkbiter i den under koking, og fjern dem når du serverer sausen. Gir ekstra smak på sausen. Viltsaus - brunost/prim og/eller tyttebærsaft/ripsgele/rognebærgele. Tilsetter du litt sennep, får du en helt annen vri.
Anglofil Skrevet 20. januar 2016 #18 Skrevet 20. januar 2016 Jeg putter alltid kjøttpølse og pasta oppi tomatsuppen. Mvh Yvonne
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. januar 2016 #19 Skrevet 21. januar 2016 Den eneste ferdigmiddagene jeg bruker, er Campbells Tomatsuppe og Toro Ertesuppe. Førstnevnte tilsetter jeg helmelk og makaroni, sistnevnte rotgrønnsaker og ulike pølsetyper. (Jeg lager stort sett det meste fra bunnen av, men så har jeg bare meg selv å lage mat til også da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå