Gå til innhold

Salgsmelding bil, medeier - må vi betale omregistrering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med samlivsbrudd skal medeier av bil nå bli hovedeier, og eneste eier av bil. Må vi likevel betale omregistreringsavsiften i sin helhet?

Anonymkode: cebe3...e55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge bilen omregistreres så må du nok betale.

Anonymkode: 368dd...504

Skrevet

Nei, det er avgiftsfritak for dette, jf. forskrift om omregistreringsavgift § 6 nummer 11. Det er mulig dette må gjøres i to steg (eier og medeier bytter plass, for deretter å stryke den nye medeieren). Begge stegene er imidlertid avgiftsfrie etter bestemmelsen.

Skrevet
2 minutter siden, Astrum skrev:

Nei, det er avgiftsfritak for dette, jf. forskrift om omregistreringsavgift § 6 nummer 11. Det er mulig dette må gjøres i to steg (eier og medeier bytter plass, for deretter å stryke den nye medeieren). Begge stegene er imidlertid avgiftsfrie etter bestemmelsen.

Hvordan går vi frem for å ordne det? Fyller ut en vanlig salgsmelding?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går vi frem for å ordne det? Fyller ut en vanlig salgsmelding?

Jeg hadde kontaktet Statens vegvesen i forkant for å høre hvordan du skal gå frem for å omregistrere i de tilfeller dette er avgiftsfritt.

Skrevet

Er dere gift eller samboere, er det gratis å omregistrere. Når jeg skilte meg over tok mannen min bilen og omregistrerte den på seg, det kostet oss ingen ting.

Anonymkode: 623c1...49f

Skrevet

Så lenge du står som medeier så trenger du ikke å betale omregistrering. Da skriver dere en vanlig salgsmelding med dere begge som selger og kun deg som kjøper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...