AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 I forbindelse med samlivsbrudd skal medeier av bil nå bli hovedeier, og eneste eier av bil. Må vi likevel betale omregistreringsavsiften i sin helhet? Anonymkode: cebe3...e55
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Så lenge bilen omregistreres så må du nok betale. Anonymkode: 368dd...504
Astrum Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Nei, det er avgiftsfritak for dette, jf. forskrift om omregistreringsavgift § 6 nummer 11. Det er mulig dette må gjøres i to steg (eier og medeier bytter plass, for deretter å stryke den nye medeieren). Begge stegene er imidlertid avgiftsfrie etter bestemmelsen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 2 minutter siden, Astrum skrev: Nei, det er avgiftsfritak for dette, jf. forskrift om omregistreringsavgift § 6 nummer 11. Det er mulig dette må gjøres i to steg (eier og medeier bytter plass, for deretter å stryke den nye medeieren). Begge stegene er imidlertid avgiftsfrie etter bestemmelsen. Hvordan går vi frem for å ordne det? Fyller ut en vanlig salgsmelding? Anonymkode: cebe3...e55
Astrum Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går vi frem for å ordne det? Fyller ut en vanlig salgsmelding? Anonymkode: cebe3...e55 Jeg hadde kontaktet Statens vegvesen i forkant for å høre hvordan du skal gå frem for å omregistrere i de tilfeller dette er avgiftsfritt.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Er dere gift eller samboere, er det gratis å omregistrere. Når jeg skilte meg over tok mannen min bilen og omregistrerte den på seg, det kostet oss ingen ting. Anonymkode: 623c1...49f
Lulilelu Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 Så lenge du står som medeier så trenger du ikke å betale omregistrering. Da skriver dere en vanlig salgsmelding med dere begge som selger og kun deg som kjøper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå