AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Vi skal flytte til Drammensområdet. En av oss skal jobbe i Drammen sentrum og den andre skal pendle til Oslo - fortrinnsvis med tog.Vi er først og fremst ut etter et hus, men store leiligheter kan også være interessant. Vi har 2 barn, en i barnehage og en på barneskole. Vi er lite kjent i byen, og spørsmålet mitt er hvilke områder i Drammen som er fine å bo i, og hvilke man må styre unna? Anonymkode: f28aa...2fc
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Fjell må du styre unna. Vi bor på Konnerud, veldig mange barnefamilier bor her, og de fleste er fornøyde med skoler og alt her. Vi er fornøyde vi og. Ellers har jeg hørt positive ting om Gulskogen og Åssiden. Så er det en del steder jeg ikke vet noe om. Gulskogen er mest sentralt av de stedene her, de har sin egen togstasjon, men toget til Oslo går bare en gang i timen. Men det er heller ikke langt unna togstasjonen i sentrum, der går det tog til Oslo ca hvert 10. minutt. Fra Konnerud så går det buss til sentrum ca hvert 10. minutt, bussen stopper ved togstasjonen, bruker ca 20 min på morgningen. Anonymkode: fed96...398
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Sier meg enig, Fjell må du holde deg unna. Åskollen, Konnerud, Skoger og Austad er også fine områder. Hvis dere vil litt ut av sentrum har dere Sande i sør og Lier i nord som også er fine områder å bo i, og man pendler inn (litt avhengig av trafikk) på ca 10 minutter. Anonymkode: a9fc4...046
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Det er fælt å si det, men ikke flytt til Fjell nei. Ikke nødvendigvis fordi det kalles Lille-Tyrkia osv, men det er et dårlig miljø der, det er avsidesliggende, og det finnes x antall bedre plasser å flytte. Alt mellom Solbergelva og Lier er fint. Sande er lite sentralt, om dere ønsker å bruke kollektivt blir det gjerne som beskrevet over - mellom Solbergelva og Lier ca. Jeg ville vurdert Lier, om dere ikke har fått bhg plass i Drammen enda. Men det kommer an på hva dere ønsker - er dere byfolk eller skogen greit også? Bragernes og oppover i åsen der er rimelig dyrt, men mellom Bragernesåsen og Åssiden er utsikten uslåelig oppover, det er også lett å gå ut døren og inn i skogen. Men det er lett egentlig uansett hvor i Drammen du bor. Konnerud er blitt utrolig tettpakket, alle frittliggende eneboliger står to meter fra hverandre omtrent, med mindre du kjøper noen mål, men det er veldig dyrt. Men for barna er det perfekt. Sentralt, rolig og meget barnevennlig. Du kan også bo på baksiden og litt ut mot Skoger, da blir det litt roligere igjen. Gulskogen er også sentralt ja, men veldig mange av disse stedene kan være styrete hvis man har små barn, typ at man kan ikke slippe ungene ut og la de leke alene nødvendigvis. Kommer jo an på hvor i byen man bor. Det beror egentlig helt på hva slags miljø og natur dere ønsker rundt dere. Anonymkode: a7f72...d7c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Ingenting galt med Fjell, men ville ikke valgt det selv. Austad skog og Bragernesåsen/Toppenhaug/Strødtvedt er veldig dyrt, men fin utsikt. Konnerud ville jeg styrt unna rent miljømessig, selv om det kanskje er lettere å få hus der. Det er lenger unna og litt "leke-bærum" blant de som bor her. Dårligste skolene i byen ligger også her, ift barna. Gulskogen er greit, men litt grått, og dårlige bilforbindelser pga malplassert kjøpesenter som gjør kø hver dag. Ville sett på Austad og Åssiden hvis det må være i Drammen sentrum. Her finner du fine hus eller leiligheter som ikke er blant de dyreste, fin utsikt, veldig sentralt, gode kjøremuligheter. Austad er også veldig kort til togstasjonen, ikke veldig langt å gå, og kjempeeffektivt med sykkel. Legg merke til at Drammen har veldig dyr parkering, og ingen gratis, så det er fordel med Austad at man kan sykle til sentrum på fem rolige minutter. Som nevnt over er også Solbergelva og Krokstadelva fint hvis du ikke syntes det er for langt, samt Lier som ligger litt nærmere Oslo på kartet. Ville definitivt prioritert Austad og Åssiden. Åssiden er "solsiden" i dalen. Konnerud, Gulskogen, Austad, Fjell, Austad Skog ligger alle på Strømsø-siden som er mørkesiden. Mjøndalen er også ganske bra, også med egen stasjon, billigere å bo osv. Anonymkode: d5e44...9ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå