Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å få erstatning fra Norsk Pasientskade erstatning? hvor lang tid tar dette?

Jeg søkte i april, fikk vedtaket medhold i november og nå da kan de vel få fingen ut og lire av seg de få kronene jeg spør etter??? 

Anonymkode: b8e1f...b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kontaktet Norsk pasientskadeerstatning. Etter pasientloven § 13 første ledd skal erstatning utbetales "så snart som mulig" etter at saken er avgjort. Husk ellers at du har krav på renter etter forsinkelsesrenteloven fra én måned etter at skaden ble meldt.

Skrevet

hehe rentene er nok høye om dagen så akkurat det tror jeg ikke plager dem noe særlig. Det sto at det var litt "ventetid" bare at jeg vet ikke hva "litt" betyr i staten... derfor lurte jeg på om noen her visste eller har erfaring 

Skrevet

Pengene har gått til asylsøkerne i stedet. Du får pante flasker.

Anonymkode: 67206...80b

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med å få erstatning fra Norsk Pasientskade erstatning? hvor lang tid tar dette?

Jeg søkte i april, fikk vedtaket medhold i november og nå da kan de vel få fingen ut og lire av seg de få kronene jeg spør etter??? 

Hei du,

Dette kan ta tid! Vi fikk vedtak om medhold i vår sak i februar 2015 (vi sendte søknaden i juni 2014). Sendte inn krav med hjelp av advokat i mars/april 2015 og fikk like før jul i 2015 et tilbud om erstatning. Dette var for lavt ifølge vår advokat og vi har bedt om at de oppjusterer det. Foreløpig ingen svar på den henvendelsen. Så det kan være lurt å smøre seg med tålmodighet. Så på nyhetene nettopp at de hadde veldig mye å gjøre da rekordmange hadde søkt om erstatning i fjor.

Anonymkode: 1c646...f2d

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei du,

Dette kan ta tid! Vi fikk vedtak om medhold i vår sak i februar 2015 (vi sendte søknaden i juni 2014). Sendte inn krav med hjelp av advokat i mars/april 2015 og fikk like før jul i 2015 et tilbud om erstatning. Dette var for lavt ifølge vår advokat og vi har bedt om at de oppjusterer det. Foreløpig ingen svar på den henvendelsen. Så det kan være lurt å smøre seg med tålmodighet. Så på nyhetene nettopp at de hadde veldig mye å gjøre da rekordmange hadde søkt om erstatning i fjor.

Og flere blir det :)

Anonymkode: f65ba...75e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei du,

såpass, det tar altså 8mnd fra søknad til medhold og 8mnd fra krav til tilbud, fantastisk... og så enda videre krangling, regner med at staten prøver seg med et lusebeløp også 

Skrevet

Jeg fikk behandlet saken min på 2-3 måneder, og penger på konto 14 dager etter vedtak. Fremstilte aldri noe krav, klaget bare på svikt i behandlingen, og fikk erstatning som var skyhøyt over det jeg hadde forventet (fordi feilen var større enn jeg i utgangspunktet trodde). Helt smertefri prosess. Dette er et par år siden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...