AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Jeg har ikke klart å ta tran i svangerskapet. Jeg er 14 uker på vei og har bare tatt noen få trantabletter de dagene hvor jeg ikke har vært så veldig kvalm. Nå leser jeg at jeg kan få uintelligent barn ved å ikke ta tran i svangerskapet. Og det er jo de første 12 ukene som er viktigst Er det noen som ikke tok tran i svangerskapet hvor dette gikk fint? Jeg får kjøpe meg tran å tvinge det i meg nå da? Eller er det for sent? Anonymkode: 884dd...d60
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Ja, han/hun vil helt sikkert bli helt uttafor pga tranmangel. Slapp helt av, det går helt fint!! Anonymkode: 5122b...898 4
-Jiinxs- Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Håper på død og liv at dette ikke er seriøst ment og at du ikke en gang er gravid... 6
Ruccula Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Jepp! Nå er alt håp ute, ungen blir stokk dum 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Jepp, du må nok forberede deg på å få en tomsing, ja. Selvfølgelig kommer det til å gå bra. Om du skal være så hysterisk kan du få et laaaangt svangerskap. Det finnes folk som ikke finner ut at de er gravide før de er flere måneder på vei, som både har spist spekekjøtt og drukket kaffe, og ikke tatt en eneste dråpe tran eller folat, og som likevel får oppegående unger. Min mor hater tran, og tok garantert ikke en eneste teskje av stoffet engang. Likevel har hun fått ett barn som har doktorgrad i matematikk, og et barn som er lege. Anonymkode: da7d8...1ac 5
makkapakka Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 tungnem blir ungene når de ikke har fått tran i svangerskapet, blir mye ekstra undervisningstimer på denne ungen dessverre 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 Dette med å ta tran/omega 3 tilskudd er et relativt norsk fenomen. Og vi nordmenn er ikke de eneste oppegående menneskene her på kloden, er vi vel? i enkelte land blir faktisk gravide frarådet å ta omega 3 produsert av fiskelever Anonymkode: 8c7cd...873 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 Jeg liker ironien i svarene deres Jeg skal slutte å lese på nettet... Legen min sa på kontroll at de bare anbefalte folat. Han sa at jeg ikke trengte å ta tran om jeg ikke klarte det. Men så leste jeg at helsedirektoratet anbefalte tran. Hvem skal man liksom tro på? Jeg satte spørsmålet mitt for øvrig litt på spissen fordi jeg var interessert i å få noen svar her Men ja, jeg er gravid. Men nei, jeg er egentlig ikke så forbanna hysterisk som det virker som altså. TS Anonymkode: 884dd...d60 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #10 Skrevet 19. januar 2016 Tok ingen form for tilskud under svangerskapet. Ikke heller folat. Idag har jeg en fantastisk frisk sønn ☺️ Anonymkode: 994f8...62f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #11 Skrevet 19. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok ingen form for tilskud under svangerskapet. Ikke heller folat. Idag har jeg en fantastisk frisk sønn ☺️ Anonymkode: 994f8...62f Det sier alle om barna sine Anonymkode: dcc0a...b82 4
Gjest Sisti Skrevet 19. januar 2016 #12 Skrevet 19. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ironien i svarene deres Jeg skal slutte å lese på nettet... Legen min sa på kontroll at de bare anbefalte folat. Han sa at jeg ikke trengte å ta tran om jeg ikke klarte det. Men så leste jeg at helsedirektoratet anbefalte tran. Hvem skal man liksom tro på? Jeg satte spørsmålet mitt for øvrig litt på spissen fordi jeg var interessert i å få noen svar her Men ja, jeg er gravid. Men nei, jeg er egentlig ikke så forbanna hysterisk som det virker som altså. TS Anonymkode: 884dd...d60 Det skader jo ikke å ta tran, så du kan fint tro på Helsedirektoratet, rådet deres er ikke skadelig. Men legen din har også rett i at man ikke trenger å ta tran om man ikke greier det. Det er jo ikke slik at tran er veldig viktig, i motsetning til folat (det går som regel greit uten folat også, men konsekvensene av å ikke ta folat er litt verre enn konsekvensene av å ikke ta tran). Husk også på at det er veldig vanskelig å faktisk undersøke effekten av tran under svangerskapet. At man finner en korrelasjon mellom tran og intelligens betyr ikke at det er en årsak-virkningssammenheng der. Det kan jo være helt andre faktorer som bidrar. Som andre påpeker - det finnes tross alt intelligente mennesker i andre land enn Norge også.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #13 Skrevet 19. januar 2016 Verre er det vel med din intelligens... Beklager, men dette var et fryktelig fordummende spørsmål. Tror du alle individer var tilbakestående før tran kom på markedet? Tran er anbefalt, men det vil da ikke si at barnet ditt lider en forferdelig skjebne dersom du ikke tar det. Anonymkode: 865c5...5e5 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #14 Skrevet 19. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verre er det vel med din intelligens... Beklager, men dette var et fryktelig fordummende spørsmål. Tror du alle individer var tilbakestående før tran kom på markedet? Tran er anbefalt, men det vil da ikke si at barnet ditt lider en forferdelig skjebne dersom du ikke tar det. Anonymkode: 865c5...5e5 http://nhi.no/forside/gjor-tran-babyer-smarte-35739.html Anonymkode: 884dd...d60
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #15 Skrevet 19. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verre er det vel med din intelligens... Beklager, men dette var et fryktelig fordummende spørsmål. Tror du alle individer var tilbakestående før tran kom på markedet? Tran er anbefalt, men det vil da ikke si at barnet ditt lider en forferdelig skjebne dersom du ikke tar det. Anonymkode: 865c5...5e5 http://annonse.klikk.no/kunder/moller/fiskellerikkefisk.html Anonymkode: 884dd...d60
Jerry Lee Skrevet 19. januar 2016 #16 Skrevet 19. januar 2016 Unge dame...ja, jeg regner med du er ung...tran er sunt. Det vet alle. Men at barnet ditt vil bli uintelligent fordi du ikke har tatt det nå er tull, vet du. ☺ Men bare begynn å ta det...og vær trygg på at alt er greit uansett. 😀
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #17 Skrevet 19. januar 2016 Det er like viktig at du tar tran resten av svangerskapet som at du gjør det tidlig De første månedene er viktige, ja, men husk at da tar ikke fosteret næring fra deg i det hele tatt. Det får næring fra plommesekken. Først etter rundt 10 uker begynner morkaken å virke, og det er da barnet får den samme næringen som deg Sånn sett er det viktigere å ta tran etter 10 uker, enn før. Det har i alle fall jeg hørt, men nå er ikke jeg lege altså Anonymkode: e5f5a...23e
tussi680 Skrevet 19. januar 2016 #19 Skrevet 19. januar 2016 Tok ikke noe under svangerskapet gitt, men har fått intelligente barn likevel jeg. Trengte bare folat da.
Maleficenta Skrevet 19. januar 2016 #20 Skrevet 19. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke klart å ta tran i svangerskapet. Jeg er 14 uker på vei og har bare tatt noen få trantabletter de dagene hvor jeg ikke har vært så veldig kvalm. Nå leser jeg at jeg kan få uintelligent barn ved å ikke ta tran i svangerskapet. Og det er jo de første 12 ukene som er viktigst Er det noen som ikke tok tran i svangerskapet hvor dette gikk fint? Jeg får kjøpe meg tran å tvinge det i meg nå da? Eller er det for sent? Anonymkode: 884dd...d60 Jajaja. Nå er alt håp ute. Kiden din må på spesialskole nå altså... Tror nok det skal gå heeeelt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå