Gå til innhold

Sjekker du kjøleskapet før du handler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! 7 kilo i uka! Det er mye!

Jeg sjekker alltid kjøleskapet før jeg handler. Og jeg har såpass dårlig råd at å kaste 7 kilo mat i uka ville være jevngodt med å underernære meg selv. Jeg fryser det som kan fryses, for da holder det seg lengre. Hvis jeg ikke får spist det med en gang, altså.

Og jeg er veldig flink til å skrive handleliste. Og å holde meg til den :wink:

Skrevet

Jeg sjekker kjøleskapet og lager liste. Men har ikke så mye i kjøleskapet heller, så det går greit å holde oversikt.

Piglet

Skrevet

Nei, sjekker egentlig ikke. Men det er heller ikke nødvendig, for når jeg bruker opp noe (evt kaster det fordi det er gammelt) skriver jeg det på lista med en gang. Og så handler vi en gang i uken. Vi kaster nok mye dessverre. Vi er ikke spesielt glad i rester og jeg gidder ikke late som om vi skal spise det, la det ligge i kjøleskapet en uke før det kastes likevel. Vi fryser det som kan fryses, ellers prøver vi heller å ikke lage mer mat enn det som spises.

Skrevet

skriver liste og sjekker hva jeg har og hvordan holdbarhet det er på det jeg har før jeg handler ja, men det blir nok kastet litt mer mat en nødvendig lell...

kjøper masse grønsaker, også er jeg mer borte en beregnet og da blir det liggende både grønnsaker og annen mat som jeg kjøpte for å planlegge.... mens jeg trodde jeg skulle være oftere hjemme til middag... :-?

for meg funker det bedre å handle litt flere ganger i uka, for da kan jeg kjøpe middag på vei hjem fra jobb, når jeg skal hjem. rester spises alltid dagen derpå, enten til lunsj på jobb eller middag når jeg kommer hjem.

Gjest the imp
Skrevet

Jeg sjekker alltid kjøleskapet/kjøkkenskapet før jeg handler. Ellers regner jeg med at vi har ting og ender opp uten viktige ingredienser til maten.

Var det noen som sa distre?

Nå for tida har vi så lite kjøleskap at det kan være vanskelig å få oversikt over hva som faktisk er inni der fordi det er ganske fullt. Kaster minst mulig mat, det hender vi må kaste grønnsaker som blir liggende litt lenge, men det er ikke så ofte.

Skrevet

JEg vet stort sett alltid hva som befinner seg i kjøleskapet, men er jeg usikker, sjekker jeg.

Skriver alltid liste.

Skrevet

Jeg sjekker kjøleskapet og skriver liste utfra hva som mangler,....jeg kaster omtrent ikke mat, det blir spist opp før det er utgått.

Skrevet

Jeg kaster mye, skriver aldri liste, og handler alt for ofte. Huff, ikke rart jeg alltid er blakk!

Skrevet

Jeg sjekker kjøleskap og skap før jeg handler, som regel i hvert fall. Det hender nok at jeg kaster gammel mat... Men, 7 kg i uka hørtes vel mye ut! Prøver å ikke handle for mye ferskmat av gangen, men heller fylle på etter behov. De gangene jeg brenner meg på det må vi bare kaste mer, og de er jo bare dumt.

Skrevet

Jeg skjekker også kjøleskapet før jeg handler. Jeg skriver liste. Jeg liker ikke å kaste mat, av mange grunner, men mest fordi det koster penger. Jeg har mye annet jeg har lyst til å bruke pengene mine på. Jeg handler hver lørdag for da er det mange som handler og da blir ting fylt opp med ferske ting. Handler jeg på en hverdag synes jeg at det er lett for at det mangler ting o.l

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg sjekker kjøleskapet før jeg handler ja, men må innrømme at mat blir kastet pga dato rett som det er i det lilletrollske hjem....

Skrevet

Ja, jeg sjekker nesten alltid kjøleskapet før jeg handler + skriver som regel liste!

Hender nok jeg kaster noe, men fryser også ned av og til. Kastet nok mer før, for da var jeg alltid redd for å lage for lite mat til middag. Nå lager jeg snauere porsjoner, for det er verre å overspise enn å sitte og ha lyst på et par biter til når det ikke er mer igjen, fordi det smakte så godt! :P Har blitt nøyere med kostholdet siden ingen av oss er direkte tynne i familien (jeg har gått ned 10 kilo siden i vår, hurra!!!).

Det som ergrer meg mest er det med brød. Vanskelig å beregne hvor mye som går, og ingen er begeistret for tørre brødskiver, og i hvertfall ikke i skolematpakka... derfor blir det i blant kastet litt for mye brødmat, huff! :oops:

Skrevet

nei, jeg sjekker ikke kjøleskapet, men jeg pleier å ha god oversikt over innholdet likevel. kaster veldig lite mat.

Skrevet

Sjekker alle skap før jeg handler jeg....

Prøver å planlegge slik at jeg bruker middagsmat-rester som en del av middagen neste dag (fisk en dag - pai med fiskefyll neste dag...) og dermed unngår jeg å kaste mye mat, men det er ikke så lett bestandig.

Heldigvis har vi høns som spiser mye til over potet, ris, brødskalker og pasta :ler:

Skrevet
Kanskje jeg skulle låne en av hønene dine!  :ler:

Veldig kjekke til matrester og brødrester ja! :hoho:

Skrevet

Vet stort sett hva jeg har i kjøleskapet, skriver så å si aldri handleliste......lite mat som blir kastet her :wink:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Jeg sjekker kjøleskapet,og skriver liste.

Skrevet

Jeg sjekker kjøleskapet for jeg handler. Ellers prøver jeg å skrive alt på en liste etterhvert som vi er tomme for noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...