AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Hvis en student dør, med stor gjeld i lånekassen, og ikke noen særlige verdier, bare personlige eiendeler som pc, bøker, ol. kan foreldre arve ting, men ikke gjeld? Anonymkode: d8556...403
Juniper Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Gjeld i Lånekassa slettes automatisk ved dødsfall. Den vil derfor ikke arves. 5
Jerry Lee Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 ...og dessuten kan man frasi seg arv. Man fraskriver seg selvfølgelig også verdier.
asterix Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 Personlige eiendeler uten særlig pengeverdi får man likevel arve, selv om man sier fra seg resten av arven fordi man ikke ønsker å overta gjelda. Men studielån er uansett, som det sies her, gjeld som blir slettet ved død. 3
Jerry Lee Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Et øyeblikk siden, asterix skrev: Personlige eiendeler uten særlig pengeverdi får man likevel arve, selv om man sier fra seg resten av arven fordi man ikke ønsker å overta gjelda. Men studielån er uansett, som det sies her, gjeld som blir slettet ved død. Ja, det er sant. Glemte å si det. ☺
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 Jeg fikk alt av sentimental verdi da foreldrene mine døde, selv om jeg sa fra meg arven og banken tok huset, så nei det er ikke krise hvis noen dør med gjeld. Og lånekassegjeld blir, som nevnt, slettet uansett. Anonymkode: 678c9...2b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå