Gå til innhold

Når man er samfunns taper og får uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor sjans er det da at man kan få lån fra husbanken ?

Anonymkode: 063a9...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er uføretryden så har du jo ei fast inntekt, og det er jo det banken ser på, og om det selvfølgelig er i stand til å betjene lånet. Vil tro det kommer litt an på hva du har utbetalt og hvor høyt lånet er. :) Ta en telefon å hør :)

• Liker 1
Skrevet

Det er vel de husbanken skal hjelpe? Man må selvsagt klare å betjene lånet. Få et møte med dem å hør.

Anonymkode: 4452f...fa2

Skrevet

Er det ikke nettopp folk i "varig vanskelige økonomiske situasjoner" som Husbanken er der for å hjelpe?

• Liker 2
Skrevet

Så har det nok mye å si, om du har egenkapital. Jeg hadde en del egenkapital, og fikk derfor boliglån i vanlig bank. Men fikk ikke mer enn 1,3 mill. For man skal jo klare å betale det og.

Anonymkode: e84b8...827

Skrevet

Uføretrygd og taper er ikke synonymer!

Mottar du nevnte offentlig stønad er det en grunn til det.

Vær snill å ikke kall degsjøl for taper!  

• Liker 8
Skrevet

Det er ingen menneskerett å få boliglån hvis man ikke er i stand til å betjene lånet. Det er heller ingen menneskerett å eie sin egen bolig. 

Anonymkode: f3059...30a

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen menneskerett å få boliglån hvis man ikke er i stand til å betjene lånet. Det er heller ingen menneskerett å eie sin egen bolig. 

Det var vel heller ikke det som det ble spurt om?

Anonymkode: ccdb6...1af

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydeligvis heller ikke noen menneskerett å kunne lese. Noe du tydeligvis ikke kan

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Frøkenfryd30 skrev:

Når du er uføretryden så har du jo ei fast inntekt, og det er jo det banken ser på, og om det selvfølgelig er i stand til å betjene lånet. Vil tro det kommer litt an på hva du har utbetalt og hvor høyt lånet er. :) Ta en telefon å hør :)

Nettopp. Og de to sikreste inntektene vi har er faktisk uføre-og alderspensjon.

Men man må jo kunne betjene lånet. Så avslag må man nesten vente.

Skrevet

En kompis av meg som er ung ufør fikk boliglån. Selv om han har billån og nesten ikke egenkapital. Men som banken selv sa, så er det en sikker og stabil inntekt selv om den ikke er så høy. Tror deg var 1,2 mill han fikk i lån. 

Anonymkode: d166b...246

Skrevet

Hvorfor står det samfunnstaper i overskriften? Jeg har møtt mennesker med uføretrygd, og i mine øyne er de absolutt ikke tapere. Så lenge et menneske er anstendig og oppfører seg fint mot andre mennesker så ser jeg på dem som flotte mennesker, om de har dårlig helse eller ikke, spiller absolutt ingen rolle,det er hvem de er som mennesker som betyr noe.  

Anonymkode: d9cd5...cc2

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Det ER faktisk en menneskerett å ha en bolig. Ser du sier "eie sin egen"...men..å ha tak over hodet er like fordømt en menneskerett. Eie eller leie...

• Liker 2
Skrevet

En er ikke taper om man får uføretrygd. Heller omvendt. En har forsøkt det en kan for å komme seg ut i arbeidslivet, uten å ha klart det fordi helsen svikter

Anonymkode: 32029...576

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor sjans er det da at man kan få lån fra husbanken ?

Etter hva jeg har forstått, krever Husbanken at man først prøver seg på det vanlige banklånemarkedet, og ha fått to avslag der før man kan søke hos Husbanken. Regner med at de krever dokumentasjon på dette, altså skriftlige avslag. Få tak i dette. Så fyller du ut søknaden på nett hos Husbanken og sender inn. Ikke verre enn det.

Etter hva jeg har kunnet lese meg til på nettsidene deres, så er det slik at Husbanken låner penger til folk i varig vanskelige økonomiske situasjoner, gjerne de som har trang økonomi men med betalingsvilje. Etter alle solemerker burde da en uføretrygdet person være midt i deres målgruppe.

Anonymkode: 40d25...15c

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe sprøyt! Det er en menneskerett å ha en plass å bo! Så da er spørsmålet om han vil/kan betale inn pengene til seg selv (via et lån), eller leie av noen slik at de får pengene :) Dersom han får lån så vil jeg mene at det er å foretrekke :)

Skrevet

For det første, du er ikke en taper! :klem:

Jeg har en kompis som er ungufør han har kjempet seg gjennom uttalige jobber, men problemene hans er en for stor del av hverdagen til at det har fungert i lengden. Han er svært økonomisk og har klart å spare opp egenkapital av det lille han hadde, flyttet langt vekk fra byen og fikk kjøpt seg et lite hus på landet, det krever en del oppussing men han er handy( prøvd seg i omtrent alle sånne yrker) og når han kan ta det i sitt tempo og alt etter hva sykdommen tillater og økonomien så har han et prosjekt for livet som gir han  mye livsglede. ( tror det er snakk om ca 500 000 for huset så en del å gjøre, men er og billigere på landet husk!) Han fikk lån etter han fikk innvilget ungufør da de så på det som stabil inntekt, og at han var svært økonomisk anlagt som hadde klart å spare en god del til egenkapital med så lite å leve for. Aner ikke om det er husbanklån eller vanlig lån, men tror faktisk det er vanlig lån :)

Ønsker deg masse lykke til! Ikke mist troen på deg selv, du er ikke sykdommen din, du er DEG :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...