MBelucci Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Jeg er 19 dpo idag. Tok en positiv g test I morges.Har to barn fra før( 5 1/2 år.14  måneder) Min mann vil at jeg skal ta en pille for å stoppe graviditet. NOE som jeg absolutt ikke vil.Vi har dårlig økonomi akkurat nu.Det er grunnen han vil det.men jeg kan ikke tenke meg å ta den pilla.Noen med gode råd??
Surriball Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Din kropp, ditt valg. Mannen din kan ikke tvinge deg til noe du ikke vil. Hvis du vil ha barnet, så behold det. Dere får det alltids til å gå opp. Dere har vel alt av utstyr på plass fra før? 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Jeg tenker at mye mer enn økonomi spiller inn. Det viktigste er at dere tar vare på de barna dere allerede har. Dersom dere har tid, overskudd, krefter m.m  til å ha et barn til, så kan dere det. Ser dog altfor mange som ikke evner å ta vare på alle barna de har. Anonymkode: 826ab...928 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Du har en baby i magen og spør om det er ok å drepe den? Nei, det er ikke ok. Anonymkode: 8007e...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har en baby i magen og spør om det er ok å drepe den? Nei, det er ikke ok. Anonymkode: 8007e...d0f Herregud, skjerp deg. TS: ikke ta abort om du absolutt ikke vil. Da får dere heller finne en løsning på økonomien. Du kan få deg jobb f.eks hvis du ikke har eller dere kan finne en jobb med bedre lønn. Anonymkode: 004bf...ff1 5
palamina Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har en baby i magen og spør om det er ok Ã¥ drepe den? Nei, det er ikke ok. Anonymkode: 8007e...d0f Hvem vet hvor mange "babyer" du selv har mistet uten en gang Ã¥ vite det sÃ¥ tidlig i svangerskapet, bare opplevd dem som en vanlig menstruasjon. Ts; er det Ã¥ fÃ¥ flere barn noe dere har snakket om pÃ¥ forhÃ¥nd? Jeg vil tro det er veldig vanskelig Ã¥ tenke rasjonelt nÃ¥ som du vet du er gravid, og da syns jeg det er urimelig av mannen Ã¥ kreve at svangerskapet skal avsluttes uten mer diskusjon. Samtidig er dÃ¥rlig økonomi noe som vil gÃ¥ ut over de to barna dere allerede har ansvar for. Vanskelig dette, fÃ¥r vondt av deg. Â
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 Din kropp, ditt valg!! Lytt etter din egen magefølelse. Vi bor i et av verdens rikeste land. Selv om jeg leser at deres økonomi ikke er den sterkeste, sÃ¥ har man et hav av muligheter her i landet. Apotekene og diverse matbutikker deler vel fremdeles ut startpakker med bleier, diverse kremer etc om de ikke har sluttet med det? Man har organisasjoner som Hjelp oss Ã¥ hjelpe som kan trÃ¥ til med mat etc i en kort periode. Frelsesarmeen. NAV.  Det hadde vært annerledes om du ikke var gravid enda, men nÃ¥ nÃ¥r du er det, og pÃ¥ bakgrunn av dine meninger mener jeg du bør beholde. SÃ¥ bør du og mannen ta en seriøs samtale om at han bør sterilisere seg dersom han ikke vil ha flere barn.Â
HanneAa Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 Din kropp, du bestemmer!  Ikke ta abort om du ikke ønsker. Husk at du skal kunne leve med avgjørelsen i ettertid også!!  Økonomi ordner seg alltids etterhvert. Og dere har kanskje alt av utstyr og diverse til barnet? Med tanke på at dere har 2 fra før..
MBelucci Skrevet 19. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 19. januar 2016 Tusen takk for alle gode ord og råd.Vært hos gynekologen min nu.han tok en ultrasound vag.5 mm💜.han sa vi burde tenke mer på det,hva vi vil gjøre.Men min mann er så stabber. Men han litt rett.dårlig økonomi. Han skal I ny jobb fra mars med mer penger. Men trur han bare er stressa over økonomien. Vi skylder penger mange steder.og for øyeblikket låner vi mye av hans foreldre. Og jeg er så imot abort.At jeg blir kvalm av tanken 😢så må prøve å prate litt med han disse dager......Vi hadde ikke planlagt et til barn nu.men skal ikke mye til....!
LempikasPromise Skrevet 19. januar 2016 #10 Skrevet 19. januar 2016 Jeg hadde nok tatt abort i en slik situasjon ja.  Mtp de barna jeg alt har, samt presset/belastningen ved å skylde penger til "Gud og hvermann". Synes ikke dette høres ok ut for noen av dere. 2
Vattenflaska Skrevet 20. januar 2016 #11 Skrevet 20. januar 2016 Hvis du ikke vil ta abort, så gjør du ikke det. Det praktiske vil løse seg med tiden og så koster jo ikke en baby en formue hvis man ikke vil  Vi bor i Norge! Det vil gå helt fint så lenge dere har tak øve hode og mat i magen  Vi skal få tvillinger og mannen sto i fare for å miste jobben før jul. Vår økonomi var ikke den beste fra før men slike problemer vil alltid løse seg!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #12 Skrevet 20. januar 2016 Jeg hadde tatt abort i dette tilfellet. Men du må selvfølgelig gjøre det som er best for deg. Anonymkode: 41a4c...b00
MBelucci Skrevet 20. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 20. januar 2016 17 timer siden, karlakarl skrev: Hvis du ikke vil ta abort, så gjør du ikke det. Det praktiske vil løse seg med tiden og så koster jo ikke en baby en formue hvis man ikke vil  Vi bor i Norge! Det vil gå helt fint så lenge dere har tak øve hode og mat i magen  Vi skal få tvillinger og mannen sto i fare for å miste jobben før jul. Vår økonomi var ikke den beste fra før men slike problemer vil alltid løse seg! Takk😉.Jeg vil ikke ta abort . Absolutt ikke.Allting ordner seg. Men vanskelig å overtale mannen.....😯😯.Er alt bra med dere og økonomien? Spent med tvillinger ihvertfall 😊
MBelucci Skrevet 20. januar 2016 Forfatter #14 Skrevet 20. januar 2016 Den 1/19/2016 at 9.28, Surriball skrev: Din kropp, ditt valg. Mannen din kan ikke tvinge deg til noe du ikke vil. Hvis du vil ha barnet, så behold det. Dere får det alltids til å gå opp. Dere har vel alt av utstyr på plass fra før? Ja.vi har alt av utstyr og klær.Ja.etter sommeren er vi ok  økonomisk trur jeg.Men han tenker fremtiden.Når de vokser opp og skal studere osv....Huff.Blir gal snart!!!
Vattenflaska Skrevet 20. januar 2016 #15 Skrevet 20. januar 2016 15 minutter siden, MBelucci skrev: Takk😉.Jeg vil ikke ta abort . Absolutt ikke.Allting ordner seg. Men vanskelig å overtale mannen.....😯😯.Er alt bra med dere og økonomien? Spent med tvillinger ihvertfall 😊 Stå på ditt!  Det praktiske løser seg. Det er ikke lenger fare for at han mister jobben så det gikk bra tilslutt  Alt bra med oss og babyene! Nærmer oss termin nå. Takk for omtanken!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå