Gå til innhold

HJELP,hva heter barneboka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en bok når jeg var liten, og prøver å finne den igjen. Det var en lettlest bok med store bilder. Handlingen husker jeg vagt, men det handler om en gutt som går ut i skogen om natten, plutselig treffer på en skummel drage men blir reddet av et alve(?)folk som tar han med seg i sikkerhet. De lager en rustning som han kan bruke for å drepe dragen med. 

Det var det. Husker boken var kjempeskummel og jeg kan forsatt ikke gå forbi enkelte skoger uten å tenke på dragen :fnise: det ene bilde av dragen tok opp begge sidene i boken, kroppen var så stor at han kumne slenge seg mellom trær og guttungen stod nederst i bildet, nesten omringet av flammer fra dragen. 

Har prøvd litt på nettet og spurt litt rundt på biblioteker, men så klart ingen kan jo vite alt. Så nå prøver jeg her!

Jeg tror det var 15-18 år siden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Dwight skrev:

Jeg leste en bok når jeg var liten, og prøver å finne den igjen. Det var en lettlest bok med store bilder. Handlingen husker jeg vagt, men det handler om en gutt som går ut i skogen om natten, plutselig treffer på en skummel drage men blir reddet av et alve(?)folk som tar han med seg i sikkerhet. De lager en rustning som han kan bruke for å drepe dragen med. 

Det var det. Husker boken var kjempeskummel og jeg kan forsatt ikke gå forbi enkelte skoger uten å tenke på dragen :fnise: det ene bilde av dragen tok opp begge sidene i boken, kroppen var så stor at han kumne slenge seg mellom trær og guttungen stod nederst i bildet, nesten omringet av flammer fra dragen. 

Har prøvd litt på nettet og spurt litt rundt på biblioteker, men så klart ingen kan jo vite alt. Så nå prøver jeg her!

Kan du kjenne den igjen på et av disse bildene? https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1260&bih=630&q=barnebok+drage&oq=barnebok+drage&gs_l=img.3...1167.5584.0.6026.14.10.0.4.4.0.89.753.10.10.0....0...1ac.1.64.img..0.10.740.I2tqpz4cRqU

Anonymkode: d82b9...500

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har prøvd å søke på masse rart før jeg måtte ty til innlegget

Jeg må og pressisere at det kan hørres ut som noe ala ringenes herre/hobbiten men det er det ikke

Skrevet
10 minutter siden, Dwight skrev:

Det er ikke denne?

http://www.nb.no/nbsok/nb/684f88dd02111c89954726bc1687e77c?index=20#0

Skrevet
Et øyeblikk siden, Dwight skrev:

Tusen takk for all hjelp :)

Denne boken var dessverre for "barnselig". Men skal søke litt rundt på NB :)

Takk for tilbakemeldingen!

Håper at du finner den :)

Kanskje noen i din familie husker boka, dersom dere hadde den hjemme?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldingen!

Håper at du finner den :)

Kanskje noen i din familie husker boka, dersom dere hadde den hjemme?

Jeg måtte smuglese den på biblioteket for de hjemme mente den var altfor skummel :fnise:

Skrevet
5 minutter siden, Dwight skrev:

Jeg måtte smuglese den på biblioteket for de hjemme mente den var altfor skummel :fnise:

Jeg vet hvilken du mener!

Klassisk 70-talls bok.

Store, tykke monstre med hoggtenner i underkjeven? Het noe med grufulle, grufuene, hurlumheiene...Noe i den retning?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, MapleSirup skrev:

Jeg vet hvilken du mener!

Klassisk 70-talls bok.

Store, tykke monstre med hoggtenner i underkjeven? Het noe med grufulle, grufuene, hurlumheiene...Noe i den retning?

Nei? Det var bare en ganske stor, badass, skummel drage som sprøyta flammer. 

Alvene (eller mini folk) måtte hjelpe han opp/ned i et tre og han fikk møte på alle i landsbyen deres.

Skrevet
6 minutter siden, Dwight skrev:

Nei? Det var bare en ganske stor, badass, skummel drage som sprøyta flammer. 

Alvene (eller mini folk) måtte hjelpe han opp/ned i et tre og han fikk møte på alle i landsbyen deres.

ok, da er det ikke den :)

Skrevet
1 time siden, Sort skrev:

Roald Dahls Bittesmåene?

Ja, det tror jeg! Fy søren, tusen takk!

Ser jo nå at jeg har husket den verre enn hva det var :fnise:

P1010211.JPG

Skrevet

Bittesmåene av Roald Dahl? 

Skrevet

Hehe, leste visst ikke hele tråden😁 så bra at du fant ut av det☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...