AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Jeg ble nylig frisk fra halsbetennelse med stafylokokker(?), og det var et rent helvete Jeg fikk i meg minimalt med mat, vært syk i litt over en uke, ikke engang vært ut av huset på denne tiden, kun hvilt for å bli frisk asap.. Men nå har jeg problem med å begynne med mat igjen :/ Har ikke matlyst, er matlei, ingenting smaker noe særlig, og når jeg først får servert mat får jeg ikke i meg så mye.. Blir på en måte uvel av det, sikkert fordi at magen ikke har jobbet med mat på en stund? Føler meg bra på morgenen, helt til jeg spiser.. Bare lurer på om noen har forslag til noe lettspist med næring? Har så lite energi og dette med maten gjør det ikke bedre Håper noen har noe enkle råd til meg, da hadde jeg blitt meget takknemlig Anonymkode: 95d41...b53
emmin Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare lurer på om noen har forslag til noe lettspist med næring? Har så lite energi og dette med maten gjør det ikke bedre Håper noen har noe enkle råd til meg, da hadde jeg blitt meget takknemlig Når magen ikke har jobbet ordentlig med mat på en stund må du ta det litt gradvis. Fettrik mat kan gjøre deg kvalm og uvel. Mitt forslag er: Quaker´s HavreGrøt med eple og kanelsmak.. står i hyllen med frokostblandinger (fås hos bl.a. Meny). Det er små porsjonsposer i en sånn pakke, tøm i en bolle, tilsett melk (H-melk smaker best syns nå jeg), inn i mikroen i 2-3 min - og voilá - du har et enkelt og lett fordøyelig måltid. Mitt triks er at jeg også putter i litt tørkede tranebær (Kiwi har pakker med det, står gjerne i/ ved fruktdisken) før bollen går i mikroen. Mengden melk avgjør hvor tykk eller tynn du vil ha den.. Ikke for søt og ikke mye smak, og lett fordøyelig. Spiser det hver dag til frokost. Fins en variant som heter søt kanel men den er for søt for min smak. Annet kan være rett og slett Bjørns Havregryn lettkokt - bland med melk, tilsett evt litt biola og la det stå noen minutter ¨for å svelle litt. Veldig lettfordøyelig men samtidig veldig bra for magen å jobbe på. Full av trege karbohydrater.. Her kan du også tilsette tørkede bær/ frukt etc.. Det burde hjelpe magen din i gang. Jeg lever på dette hver gang jeg er syk og dårlig og ikke klarer hverken matlukt eller smaker.. Har forsåvidt også vært min frokost i alle år, inntil jeg var lei og oppdaget den Quaker varianten Lykke til. Endret 19. januar 2016 av emmin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå