Gå til innhold

Hvilke kvaliteter ser du etter hos damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bekjent som er veldig interessant. Snill, smart, kjekk og singel. Har lyst til å bli ordentlig kjent med ham, men jeg tør ikke. Blir så feig i sånne situasjoner. Føler meg ikke bra nok for ham, det gjør jeg aldri når jeg liker noen... Men jeg kan ikke bare sitte og vente på at ei søt snuppe skal kapre ham heller, jeg må prøve i det minste, men det er så skummelt :P Jeg er ikke den fineste dama i verden, så jeg må være bra på en annen måte. Hva er de viktigste kvalitetene dere menn ser etter først i ei dame, bortsett fra utseendet? Snill? Flink til å lage mat? Morsom? Kreativ? Smart? Noe annet?

Anonymkode: b5ae8...ab0

Videoannonse
Annonse
Gjest PetterPanne
Skrevet

Hvis du forventer at vi skal svare på hva han syns er tiltrekkende, burde du bare gi opp denne tråden. For vi vet ikke hva han syns er tiltrekkende eller hva han ser etter.

Men for å svare deg: Jeg ser på en blanding av utseende, behagelig personlighet, evne til å kurtisere, og at hun er glad i sex. Og får jeg det så blir jeg enda mer motivert til å satse mer på dama. Smart er ikke så viktig, jeg får som oftest ikke så mye ut av å diskutere dypere ting med damer uansett. 

En fordel kan være om hun er obs på sitt eget følelsesliv og ikke lager drama. Det er altfor mange kvinner som forventer at vi skal finne oss i at hun har ymse følelser. Det kan være greit om hun har selvinnsikt til å innse at hun er irrasjonell til tider.

Skrevet
4 minutter siden, PetterPanne skrev:

Hvis du forventer at vi skal svare på hva han syns er tiltrekkende, burde du bare gi opp denne tråden. For vi vet ikke hva han syns er tiltrekkende eller hva han ser etter.

Men for å svare deg: Jeg ser på en blanding av utseende, behagelig personlighet, evne til å kurtisere, og at hun er glad i sex. Og får jeg det så blir jeg enda mer motivert til å satse mer på dama. Smart er ikke så viktig, jeg får som oftest ikke så mye ut av å diskutere dypere ting med damer uansett. 

En fordel kan være om hun er obs på sitt eget følelsesliv og ikke lager drama. Det er altfor mange kvinner som forventer at vi skal finne oss i at hun har ymse følelser. Det kan være greit om hun har selvinnsikt til å innse at hun er irrasjonell til tider.

Ooooooooh. :roll:

Anonymkode: d40fb...312

• Liker 7
Gjest PetterPanne
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ooooooooh. :roll:

Anonymkode: d40fb...312

Hva?

Skrevet
6 minutter siden, PetterPanne skrev:

Nei, jeg forventer ikke at noen kan lese tankene hans. Men en liten spørreundersøkelse kan gi meg en pekepinn om hva som er viktigst for "gjennomsnittsmannen". Det er ikke sikkert at det jeg tror er viktige, gode kvaliteter ved meg selv er spesielt høyt prioritert.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg forventer ikke at noen kan lese tankene hans. Men en liten spørreundersøkelse kan gi meg en pekepinn om hva som er viktigst for "gjennomsnittsmannen". Det er ikke sikkert at det jeg tror er viktige, gode kvaliteter ved meg selv er spesielt høyt prioritert.

Vel forskjellen her er vel at mens mange kvinner kan ramse opp en liste over ting de ser etter i en mann, har de fleste menn kun to kriterier: Er jeg tiltrukket av henne? Trives jeg i hennes selskap?

Det virker kanskje enkelt, men det handler egentlig om kvinnen som får full pott på begge to. Attraktivitet er jo subjektivt, men med en del fellesnevnere - slank kropp med fine former, vakkert ansikt, en stil som både er feminin og litt personlig. De som er mest attraktive får oppmerksomheten, så enkelt er det bare.

Personlighetsmessig vil jo alle ha en som matcher deres personlighet, og motsetninger tiltrekker som regel hverandre. Men skal man generalisere kan man si at positiv trumfer negativ, trygg er bedre enn usikker, interessert er bedre enn selvopptatt. Jo mer attraktiv han er desto fler valgmuligheter, og kan han virkelig velge vil han selvsagt ha en kvinne som ikke bare er søt nok og grei nok, men skiller seg litt ut. Dvs. ikke av typen som skriver at de elsker reise og hunden sin i nettdatingprofilen, som gjelder 90%. 

Anonymkode: 8ace5...c6d

Gjest PetterPanne
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjennomsnittsmannen sitter ikke på KG... Du får alle mulige svar. Ta heller sjansen og bli kjent med han du er interessert i. La han bli kjent med dine gode sider. Ikke prøv å bli noen du ikke er. 

Hvilke gode kvaliteter er det du mener du har da?

Skrevet
5 minutter siden, PetterPanne skrev:

Gjennomsnittsmannen sitter ikke på KG... Du får alle mulige svar. Ta heller sjansen og bli kjent med han du er interessert i. La han bli kjent med dine gode sider. Ikke prøv å bli noen du ikke er. 

Hvilke gode kvaliteter er det du mener du har da?

Det har du rett i, men noen menn er det. Får ta det jeg finner...

jeg skal ikke prøve å være noen jeg ikke er, men det går an å presentere seg selv på en god eller mindre god måte. Trenger inspirasjon, så jeg ikke bare blir flau og rar.

Etter egen mening er noen av mine gode kvaliteter at jeg er tålmodig, jeg har empati, jeg er ganske kunnskapsrik, jeg liker å glede andre uten noen spesiell grunn (og jeg er flink til å bake)

Skrevet
1 time siden, PetterPanne skrev:

Hva?

Det sa deg ingenting...?

Anonymkode: dd3e0...712

• Liker 3
Gjest PseudonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er de viktigste kvalitetene dere menn ser etter først i ei dame, bortsett fra utseendet? Snill? Flink til å lage mat? Morsom? Kreativ? Smart? Noe annet?

Det i uthevet skrift, og:

• Være omsorgsfull/bry seg om andre mennesker. Damer som f.eks. gjør frivillig arbeid for de som ikke har det så bra er veldig tiltrekkende.
  • En stabil jobb hun trives med. "Et mål med livet".  
  • Stabil økonomi så man kan bygge noe sammen istedet for at den ene parten er økonomisk avhengig av den andre.
  • Må ha endel introverte personlighetstrekk. F.eks. kunne nyte å ligge i hver sin ende av sofaen og lese hver sin bok en halv dag uten at man nødvendigvis synes det er kjedelig. I tillegg til å sette pris på å være sammen med mine venner og min familie. Og å arrangere en middag/fest i ny og ne, men av det rolige slaget der man faktisk kan prate sammen uten å måtte rope over musikken og svare for naboklager dagen etterpå p.g.a. støy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...