Gå til innhold

TRENGER TIPS ANGÅENDE BUD PÅ BOLIG!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har sett på et hus som har ligget ute siden September/Oktober, det har gått ned i pris en gang, men ikke mer. Vi har bydd 250 000 under takst for å prøve oss, men fikk blankt avslag. Nå ser jeg at huset har fått nye bilder på finn+ satt ny offentlig visningsdato. Men det har ikke kommet øverst på siden enda(da må det vel settes ned 5% i pris!?). Så da lurer jeg på, ville dere ventet med å gi bud til dagen etter visning, eller før? Faren er jo at det kan komme flere på visning og det kan gå for over takst(noe det ikke er verdt, pga standaren). Reiser vi på den nye visningen vil vi jo se om det kommer noen flere også, men er ikke sikker på om det er megler eller huseier som skal ha visningen(vi var på privat visning sist). 

Hvordan ville dere gjort det? Reist på visning å sett også gitt bud dagen etter, eller gitt bud før? :a034: 

takk på forhånd!

Anonymkode: b153a...b19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ønsker at folk vil gi deg tips og hjelp, så slutt å rope på internett. Det er bare frekt. 

Jeg selv ville ventet. Hvis huset er vanskelig å selge slik at de må ta nye bilder etc, så har man lov å by ganske mye under takst. Etter visningen hvis det ikke er mange andre interessenter der ville jeg bydd samme som sist. 

Anonymkode: bb370...053

• Liker 3
Skrevet

Antar at dette ikke er drømmehuset, men et ok hus hvis prisen er riktig? 

Jeg tror ikke dere oppnår noe med å legge inn bud nå like før visning. Selger har visning i håp om å få den prisen han ønsker. 

Han er nok ikke desperat, da hadde han eller megler tatt kontakt med dere og prøvd å få dere til å øke budet. 

Det beste for dere er jo at det er lite interesse for huset, ved å legge inn bud nå er dere med på å skape interesse. 

Hvis det kommer noen på visning som liker huset og er villig til å betale forlangende, så får dere ikke huset. 

Det er også noen regler om at bud før visning kan avvises om de ikke står til dagen etter visning. 

Jeg ville hatt is i magen. Ikke gått på visning, men kontaktet megler når visningen er over. Si at dere er interesserte i info om bud. 

Så er det bare å håpe. Hvis det absolutt ikke er noe interesse for huset bør jo selger og megler være villige til å vurdere bud fra dere under takst. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ønsker at folk vil gi deg tips og hjelp, så slutt å rope på internett. Det er bare frekt. 

Jeg selv ville ventet. Hvis huset er vanskelig å selge slik at de må ta nye bilder etc, så har man lov å by ganske mye under takst. Etter visningen hvis det ikke er mange andre interessenter der ville jeg bydd samme som sist. 

øøøøh, hvis du syntes det er så frekt så hvorfor er du på et forum? Må virkelig si at det er DU som er den frekke her. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, stan skrev:

Antar at dette ikke er drømmehuset, men et ok hus hvis prisen er riktig? 

Jeg tror ikke dere oppnår noe med å legge inn bud nå like før visning. Selger har visning i håp om å få den prisen han ønsker. 

Han er nok ikke desperat, da hadde han eller megler tatt kontakt med dere og prøvd å få dere til å øke budet. 

Det beste for dere er jo at det er lite interesse for huset, ved å legge inn bud nå er dere med på å skape interesse. 

Hvis det kommer noen på visning som liker huset og er villig til å betale forlangende, så får dere ikke huset. 

Det er også noen regler om at bud før visning kan avvises om de ikke står til dagen etter visning. 

Jeg ville hatt is i magen. Ikke gått på visning, men kontaktet megler når visningen er over. Si at dere er interesserte i info om bud. 

Så er det bare å håpe. Hvis det absolutt ikke er noe interesse for huset bør jo selger og megler være villige til å vurdere bud fra dere under takst. 

Det er ganske close til å være drømmehuset, men er ikke villig til å gi prisantydning på grunn av at det må renoveres bad blant annet+++ 
Jeg vet at selger har kjøpt seg en annen bolig, så han sitter igjen med to lån+ at de er pensjonister, så da ville jeg trodd de var litt små desp atm. Vet også at selger ikke har vært på boligmarkedet siden 80- tallet, så han vet dessverre ikke hvordan boligmarkedet her i området er nå til dags. Dvs, de var ikke villige til å komme med motbud engang..

Vi har satt oss på interesse listen, så skal få beskjed om det kommer inn noe bud. Får bare krysse fingrene for at de har blitt litt mer desperate for å få solgt denne gangen enn sist. 
De taper jo litt penger da megler skal ha for timer+ % av dager det tar å selge+++ 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

øøøøh, hvis du syntes det er så frekt så hvorfor er du på et forum? Må virkelig si at det er DU som er den frekke her. 

Normal høflighet på nett er ikke å rope. Å bruke caps lock er å rope. Du kunne vel heller takket for hjelpen, for jeg svarte også på spørsmålet ditt. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror ikke de vil gå for bud før visningen nå.  

De vil nok se det ann, og så kan dere jo by etter visningen. 

Kryss fingrene for at det ikke kommer noen andre som byr, vent noen dager, så kan dere by og gå i forhandlinger med selger evt.

Skrevet

De må vel strengt tatt ingen ting. Ikke sikkert de har råd til og gå ned i pris for og få dekket inn lånet sitt. 

Anonymkode: ece2e...8dc

• Liker 2
Skrevet

Når de har tatt nye bilder og satt opp ny visning og alt, så tviler jeg på de aksepterer bud under prisantydning før visning - da må dere fleske til. 

Dere får krysse fingrene for lav interesse, om de bare får lave/ingen bud så må de nesten innse at det er det de kan få om de skal selge i dag. En bolig er ikke verdt mer enn hva markedet er villig til å betale for den, uansett hva man mener man skulle hatt. 

Skrevet

Hvor i landet er dette? Er det et sted der prisene synker?

Vent til noen dager etter visning og legg inn et enda lavere bud enn det forrige du kom med?

Skrevet

Man trenger ikke å være desperat selv om man sitter med to boliger, og om de er pensjonister så har de sikkert ikke så store lån. Vi solgte ti måneder etter at vi flyttet ut, og med en ok økonomi så var det ikke noe problem. Kjipe penger ja, men ingen krise. Og de to gangene vi vi det vi så på som skambud, så ble vi bare så irriterte at vi ikke gadd å gi et motbud engang....

og det spiller ingen rolle at selger ikke har vært på markedet siden åtti tallet, det har jo megleren hans....

Skrevet

Ville ikke gitt bud før visningen. Da får jo selgerne inntrykk av at boligen er så attraktiv at noen prøver å kuppe den før visning. De som legger inn bud før visninger, pleier i tillegg å gi litt over takst, for å "kjøpe" boligen fri fra visning.

Håper for deres del at ingen kommer med bud på visning. Og da kan dere, et par-tre dager etter visningen, komme med det samme budet som sist. (250 000 under, eller hva det var).

Anonymkode: e0285...d5d

Skrevet

Om de er pensjonister er det faktisk ikke sikkert at de har lån i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...