AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Del Skrevet 18. januar 2016 Jeg har endel papirer jeg må få makulert uten å kunne tenne på eller kjøre de gjennom en makulator. Jeg tenkte egentlig på å legge de i en bøtte med vann til de blir uleselige men er det noe jeg kunne tilsatt som hadde fått prosessen til å gå litt fortere? Anonymkode: 8398d...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #2 Del Skrevet 18. januar 2016 De kan fint gjenskapes etter en tur i bøtte med vann. Klipp dem i småbiter, eller kjøp deg en billig makulator på Clas Ohlsson el. Anonymkode: 81ae1...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Del Skrevet 18. januar 2016 Klorin kanskje? Men hvorfor kan du ikke makulere papirene på vanlig måte? Anonymkode: 70a2c...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Del Skrevet 18. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan fint gjenskapes etter en tur i bøtte med vann. Klipp dem i småbiter, eller kjøp deg en billig makulator på Clas Ohlsson el. Anonymkode: 81ae1...c71 Jeg hadde en sånn billig makulator som tok 3 ark av gangen eller noe- var bare så tidkrevende og lite effektiv så den kasta jeg til slutt. Det er en bunke papirer dette så tenkte bare å få en rask oppløsning uten å sitte å rive meg i filler. Anonymkode: 8398d...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Del Skrevet 18. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klorin kanskje? Men hvorfor kan du ikke makulere papirene på vanlig måte? Anonymkode: 70a2c...d46 Klorin; kanskje. Ang. makulering: se svaret over. Anonymkode: 8398d...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #6 Del Skrevet 18. januar 2016 Hm. Hadde det funka å bare legge de i vann, eventuelt med noe annet oppi, også bare... røre de i stykker? Så de går i oppløsning? Vet ikke om det funker med vanlig papirark. Anonymkode: 7182c...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Del Skrevet 18. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm. Hadde det funka å bare legge de i vann, eventuelt med noe annet oppi, også bare... røre de i stykker? Så de går i oppløsning? Vet ikke om det funker med vanlig papirark. Anonymkode: 7182c...d18 Røre de i stykker Den var morsom! Får sjekke ut om det går. Kanskje bare stikke stavmixeren nedi. Anonymkode: 8398d...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 18. januar 2016 #8 Del Skrevet 18. januar 2016 Ha papirene i kokende vann i en bøtte, så kjører du en sement rører for drill oppi. Det går fortere om du river opp litt. Har du tilgang på noe syrer hjelper det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #9 Del Skrevet 18. januar 2016 20 minutter siden, stan skrev: Ha papirene i kokende vann i en bøtte, så kjører du en sement rører for drill oppi. Det går fortere om du river opp litt. Har du tilgang på noe syrer hjelper det. Sementrører for drill du liksom. Hvilke syrer anbefaler du? Noe svakt eller kjører vi på med svovelsyre? Anonymkode: 8398d...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #10 Del Skrevet 20. januar 2016 Nå som det er så kaldt er de vel perfekt som opptenningspapir i peisen? Anonymkode: 204cc...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #11 Del Skrevet 20. januar 2016 Den Monday, January 18, 2016 at 20.00, AnonymBruker skrev: Klorin kanskje? Men hvorfor kan du ikke makulere papirene på vanlig måte? Anonymkode: 70a2c...d46 Hva skal klorin gjør for og med papirer? De skal tilintetgjøres ikke blekes eller steriliseres. Anonymkode: 81ae1...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #12 Del Skrevet 20. januar 2016 Den 18.1.2016 at 20.11, AnonymBruker skrev: Røre de i stykker Den var morsom! Får sjekke ut om det går. Kanskje bare stikke stavmixeren nedi. Anonymkode: 8398d...a79 Yes! Nettopp! Jeg har tidligere laget håndlaget papir, ved å rive i stykker ark, tilsette de i en beholder med vann, deretter bruke mixmaster, helle massen utover finmaskede flate metallnett med oppsamlingskum under, la papiret ligge og tørke (De 2 siste punktene trenger du ikke gjøre dersom du ikke skal lage nytt papir) Anonymkode: eb87f...6e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #13 Del Skrevet 20. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal klorin gjør for og med papirer? De skal tilintetgjøres ikke blekes eller steriliseres. Anonymkode: 81ae1...c71 bleke bort skriften? Anonymkode: eb87f...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #14 Del Skrevet 20. januar 2016 Jeg ville absolutt laget mitt eget håndlagede papir av arkene. Mye kan tilsettes for å sette personlig preg på papiret (f.eks blomster, urter, farger). Det kan bli postkort eller brevpapir eller innpakningspapir osv Bare fantasien setter grenser! Anonymkode: eb87f...6e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #15 Del Skrevet 21. januar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville absolutt laget mitt eget håndlagede papir av arkene. Mye kan tilsettes for å sette personlig preg på papiret (f.eks blomster, urter, farger). Det kan bli postkort eller brevpapir eller innpakningspapir osv Bare fantasien setter grenser! Anonymkode: eb87f...6e8 Joda, jeg har laget endel papir i min ungdom men greia her var å få bort sensitive papirer raskt, ikke begynne å lage alt mulig med det. Anonymkode: 8398d...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå