Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #1 Skrevet 11. oktober 2004 Lurer litt på: -hvorofte får barna leker av foreldrene? -hvikle leker prioriterer dere? -må barna ønske seg? Har vært i byn og kunne godt tenkt meg noen nye leker til gutta,men det blir prioritertinger,og i dag ble det klær som de trenger nå før vinteren. Tenker når kjøpte jeg leker til de sist????Vet ikke. Andre som har det sånn? Nå er det snart jul og bursdag,mener de må ønske seg noe da.....
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #2 Skrevet 11. oktober 2004 Er ikke så ofte det kjøpes leker hos oss heller. Nå er sønnen min 10 år og det er fotball, playstation eller film som er det store. Jeg må nok innrømme at jeg har en tendens til å kjøpe disse barnefilemene som er så populære (shrek osv). Stort sett må han ønske seg noe for å få noe. I tillegg må han spare litt om han ønsker å kjøpe noe. Nå sparer han vist til sykkel og har fått 1500 allerede. Da er han jo halvveis. Om han er flink får han nok litt hjelp av mamma og stefar ;-) Hos oss kjøpes det skjelden playstationspill. Dem er jo svindyre, sånnt no må han ønske seg eller spare til selv
Angelica Skrevet 12. oktober 2004 #3 Skrevet 12. oktober 2004 Kjøper ikke så ofte leker til barna, blir noen småting innimellom. Dyrere ting får de bare til jul og bursdag. Siden jeg har to jenter med to år imellom er det kjempefint å arve da. Må stort sett prioritere viktigere ting, men besteforeldrene synes det er moro å kjøpe til dem.
Delfia Skrevet 12. oktober 2004 #4 Skrevet 12. oktober 2004 Min sønn leker kun med små-biler og har sikkert 200 stykker :oops: Han pleier å få en i mnd. (når jeg får lønn). Da har han vært å sett på den fra før og ønsket seg en sånn. De koster max 30,- Ellers får han jo til bursdag og jul da. Vi bruker å dra i badeland på lønningsdagen og så avslutte med pizza ute.Synes det er en flott tradisjon vi har laget oss. I en hektisk hverdag er det deilig å gjøre noe sammen hele familien. I den forbindelse får han en liten leke-bil og synes det er stor stas.
Gjest lilletroll Skrevet 12. oktober 2004 #5 Skrevet 12. oktober 2004 DELFIA: Det høres ut som en FLOTT tradisjon, og jeg er sikker på at når barnet ditt blir voksent kommer denne tradisjonen til å sitte igjen som noe av det beste han husker fra barndommen!!! Når det gjelder oss og leke kjøping tror jeg vi sikkert kunne vært flinkere til å ikke kjøpe noen ting med mindre det er bursdag/jul, men enkelte ganger blir det kjøpt noe allikevel. Men de store lekene og tingene må hun ønske seg, og få til en av dagene. Husker selv gleden fra jeg var liten ved å virkelig ønske seg noe i lange tider for så å få det til bursdag eller jul.
Lala Skrevet 12. oktober 2004 #6 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg kjøper litt småting innimellom til stesønnen min. Når han er med i butikken eller kiosk får han gjerne en pk pokemon-kort. Han er så fryktelig ivrig samler og forteller meg alt mulig om de når han åpner pakken og ser hvilke han har fått. Syns det er litt moro jeg da. Og 40,- i ny og ne kan jeg avse. Ellers kjøper jeg mer sånne praktiske ting, som jeg vet at han syns er kult (eks. klær/sengetøy osv med spiderman/flammer/fotball på) når jeg kommer over det og jeg har penger til det. Kjærsten min kjøper mer leker og sånt (eks utallige Schumacher og Solberg biler). Dette er ting han kjøper når han er ute å reiser. Besteforeldrene er også ganske ivrige innkjøpere både av leker og pratiske ting. Det er sånt han får når han er med de å handler osv. Han er også flink til å spare og dyrere ting må han kjøpe for disse pengene eller ønske seg til jul/bursdag. Eksempler er PS II spill, dataspill, dyre fjernstyrte biler mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå