Gå til innhold

30 min aktivitet hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer dere å være aktive 30 min hver dag, slik vi er anbefalt? Jeg klarer ikke det. Jeg klarer det kun 3-4 dager i uka. Jeg har trening en dag i uka. Barnet mitt er på aktivitet en dag i uka, og i mens går jeg meg en rask tur. Lørdag og søndag er jeg stort sett i aktivitet med barnet mitt. De andre dagene er jeg på jobb, hjem å lager middag, kvalitetstid med barnet også segner jeg om på sofaen omkring denne tiden, rundt 19.30. Jeg syns det er utrolig tiltak å være aktiv når det blir så sent, spesielt på vinteren.

Anonymkode: 28025...eac

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Jogger 6 km hver morgen. Nå i permisjonen går jeg også 6-8 km turer så og si hver dag.

Skrevet

Ja, det er sjeldent et problem for meg. Går stort sett til og fra jobb (15 min per vei), og trener i tillegg 5-6 dager i uka, 1-2 timer per gang. 

De nye anbefalingene til helsedirektoratet er forresten 150 min aktivitet med moderat intensitet eller 75 min med høy intensitet i uka :) 

Skrevet

Jogger du, og går? Jeg jobber fullt og hverdagsaktivitet syns jeg er vanskelig.

Skrevet

Så hvis jeg har 90 minutter step og styrke en dag, 40 min rask gange en annen også aktivitet med barnet i helgene så er jeg innafor?

Skrevet
17 minutter siden, Runforit skrev:

Jogger 6 km hver morgen. Nå i permisjonen går jeg også 6-8 km turer så og si hver dag.

Åh, gi meg litt av viljestyrken og motivasjonen din! :P 

Jeg prøver. Har ikke barn - så har ikke en gang den "unnskyldningen". Trener crossfit 2 ganger i uka. Øktene varierer mellom 20-60 min. Men etter de er jeg så død at jeg ikke orker stort mer den dagen. Ellers prøver jeg å gå til jobb og sykle til skole. Ikke alle dager jeg klarer, men ganske mange. Har funnet ut at jeg er av typen som ikke klarer å trene for sent med mindre jeg har PT, så trener fra 05-06 ca, før jobb og skole for å få det til :P 

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Går til jobben nesten hver dag (50 min hver vei)

Går rundt stort sett hele dagen på jobb.

Har 2 hunder som trenger mosjon.

Trener 5-6 ganger i uka. (1-2 timer per gang.)

Så ja, 30 min hver dag er null stress for meg :tongue:

Skrevet

Ja, jeg går totalt minst 30 min hver ukedag til og fra jobb. Går som regel mer uten at jeg egentlig "går tur". Er bare transportetapper. I tillegg trener jeg 3-4 ganger i uken fra 45 min til to timer.

Anonymkode: 901db...2a6

Gjest Runforit
Skrevet
1 time siden, Sinsiew skrev:

Åh, gi meg litt av viljestyrken og motivasjonen din! :P 

Jeg prøver. Har ikke barn - så har ikke en gang den "unnskyldningen". Trener crossfit 2 ganger i uka. Øktene varierer mellom 20-60 min. Men etter de er jeg så død at jeg ikke orker stort mer den dagen. Ellers prøver jeg å gå til jobb og sykle til skole. Ikke alle dager jeg klarer, men ganske mange. Har funnet ut at jeg er av typen som ikke klarer å trene for sent med mindre jeg har PT, så trener fra 05-06 ca, før jobb og skole for å få det til :P 

Har egen mølle da så det hjelper på :P 

Skrevet (endret)

Jepp.

Har en  fitbit som måler aktivitet hver dag. For at den skal måle fysisk aktivitet, så må man ha fått opp pulsen og vært aktiv i minimum 15 minutter, og da teller den. Så å ha en jobb hvor jeg står mye og går mye rundt i et rolig tempo teller ikke, heller ikke en liten sykkeltur med bikkja. Etter at jeg fikk den har jeg blitt mye mer bevisst på aktivitet, og jeg har som mål å klare hverfall 30 min hver dag. Med turer med hund, en runde på ellipsemaskinen og når jeg av og til må gå til og fra steder, så klarer jeg som oftest det. Gjennomsnittet mitt den siste uka ligger på 62 min om dagen. 

Endret av Marimba
Skrevet

Jeg transportsykler en time om dagen fem dager i uka og trener fire-seks dager i uka. De dagene jeg verken sykler eller trener er det ikke alltid jeg oppfyller 30 minutter.

Anonymkode: e4a76...29d

Skrevet

Nei ikke 30 min HVER DAG. Jeg trener 4-6 ganger i uken, men trener jo da mer enn 30 min (ofte et time, noen ganger en og en halv) og så har jeg 1-3 dager der jeg "restituerer." Det får f... meg være godt nok :P

• Liker 1
Gjest Jon Are
Skrevet

Jeg klarer det med hund. De må ha en times tur minst hver dag. I tilegg rir jeg , og tenkte å svømme 1-2 dager i uken. Er fornøyd om jeg får til svømmingen . da føler jeg at jeg får beveget meg nok i løpet av uken.

med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet
20 timer siden, Marimba skrev:

Jepp.

Har en  fitbit som måler aktivitet hver dag. For at den skal måle fysisk aktivitet, så må man ha fått opp pulsen og vært aktiv i minimum 15 minutter, og da teller den. Så å ha en jobb hvor jeg står mye og går mye rundt i et rolig tempo teller ikke, heller ikke en liten sykkeltur med bikkja. Etter at jeg fikk den har jeg blitt mye mer bevisst på aktivitet, og jeg har som mål å klare hverfall 30 min hver dag. Med turer med hund, en runde på ellipsemaskinen og når jeg av og til må gå til og fra steder, så klarer jeg som oftest det. Gjennomsnittet mitt den siste uka ligger på 62 min om dagen. 

Jeg har også fitbit, men føler den registrerer så veldig høy puls på meg. Stemmer din?

Anonymkode: 6c0bb...f8c

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også fitbit, men føler den registrerer så veldig høy puls på meg. Stemmer din?

Ja det tror jeg! Merker på hvordan jeg tar i når jeg trener (eller hvor sliten jeg blir)  om det kommer på fatburn, cardio eller peak, og det stemmer så og si alltid. Hvilepulsen min varierer mellom 60-65, og det tror jeg også stemmer. Men jeg har aldri målt med pulsbelte eller noe, så helt sikker er jeg ikke. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dobbeltsjekket, og fitbit registerer temmelig likt med min pulsklokke.
Den reagerer litt saktere, men både kurver og gjennomsnittspuls ser like ut.

Anonymkode: 9231c...f1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...