Gå til innhold

AAP og tilkallingsvakt? Trukket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er på AAP, kan man da ha en liten jobb og tjene litt innimellom uten å bli trukket i AAP? Hvordan er det feks å tjene 4-8000 i mnd?
Trekkes det av AAP-pengene? Eller må man skatte av dem?

Grunnen til AAP er personlig, men helsa tilsier at en vanlig jobb ikke er mulig. Har mulighet til å få tilkallingsvakt på den tidligere jobben min om de ringer å spør meg og jeg er heldig å har en "god dag" akuratt den dagen.

Ser liksom ingen vits i å prøve seg i arbeidslivet selv med en liten tilkallingsvakt her og der om nav trekker samme sum som man tjener og man sitter igjen med samme utbetaling uansett om man vil prøve seg på en ekstravakt her og der.
Spurte så vidt kontaktpersonen min hos nav, han mente at all inntekt jeg noen gang fikk ved siden av aap skulle trekkes fra aap, andre jeg har spurt sider jeg kan tjene opptil en viss sum uten at det påvirker den knøttlille summen aap gir. Frikort?

På forhånd, takk for seriøse svar!
Useriøse kommentarer blir rapportert.

Anonymkode: 27f5e...0d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det trekkes fra AAP.

Vitsen med å prøve seg i arbeidslivet er vel at du får et mer meningsfylt liv..? 

Anonymkode: 6ad2b...a14

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er på AAP, kan man da ha en liten jobb og tjene litt innimellom uten å bli trukket i AAP? Hvordan er det feks å tjene 4-8000 i mnd?
Trekkes det av AAP-pengene? Eller må man skatte av dem?

Grunnen til AAP er personlig, men helsa tilsier at en vanlig jobb ikke er mulig. Har mulighet til å få tilkallingsvakt på den tidligere jobben min om de ringer å spør meg og jeg er heldig å har en "god dag" akuratt den dagen.

Ser liksom ingen vits i å prøve seg i arbeidslivet selv med en liten tilkallingsvakt her og der om nav trekker samme sum som man tjener og man sitter igjen med samme utbetaling uansett om man vil prøve seg på en ekstravakt her og der.
Spurte så vidt kontaktpersonen min hos nav, han mente at all inntekt jeg noen gang fikk ved siden av aap skulle trekkes fra aap, andre jeg har spurt sider jeg kan tjene opptil en viss sum uten at det påvirker den knøttlille summen aap gir. Frikort?

På forhånd, takk for seriøse svar!
Useriøse kommentarer blir rapportert.

Jeg fikk beskjed av Nav at slike ting skal trekkes av AAP. at en skulle føre opp dagene og timene en jobber på meldekortet så blir det trukket fra. Sitat fra nav til meg: Du kan ikke få i pose og sekk. jeg får honorar for en jobb om noen mnd og dette blir trukket av min AAP sa Nav til meg. Snakk om ca 2000 kr. Når jeg får disse pengene så får nav beskjed av meg og da trekkes dette beløpet fra min stønad. Greit for meg, sånn er det bare. Har aldri hørt man kan tjene en viss sum før det går utover AAP. 

Anonymkode: 0dd1b...0b7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det trekkes fra AAP.

Vitsen med å prøve seg i arbeidslivet er vel at du får et mer meningsfylt liv..? 

Anonymkode: 6ad2b...a14

Mulig du tror aap er bra betalt for å "gå hjemme", men det er totalt feil!
Vurderer derfor å bruke mine "gode dager", hviklet er kankje 3-4 dager i mnd, på å tjene litt penger.

• Liker 1
Skrevet

Dette måmdu ta opp med Nav og legen din. Det kommer helt an på hva du får aap for, hvor mye du kan jobbe og hva du tjener. Ingen på forumet er synske, meg bekjent. 

Anonymkode: 04500...b49

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du tror aap er bra betalt for å "gå hjemme", men det er totalt feil!
Vurderer derfor å bruke mine "gode dager", hviklet er kankje 3-4 dager i mnd, på å tjene litt penger.

Det skal du føre inn på meldekortet. Dessverre så tjener man ikke mye på det, jeg fikk meg butikkjobb 50% for å forsøke hvordan det fungerte. På en måned satt jeg netto igjen med 1000kr mer enn ved bare AAP. Det er ikke verdt det for min del, siden jeg annenhver dag da var sengeliggende, samt hverken klarte å ta meg av hus eller barn på egenhånd. 

Anonymkode: 8ae7e...c49

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette måmdu ta opp med Nav og legen din. Det kommer helt an på hva du får aap for, hvor mye du kan jobbe og hva du tjener. Ingen på forumet er synske, meg bekjent. 

Anonymkode: 04500...b49

Er fullt klar over at forumfolk ikke er synske da! ;) Grunnen til at jeg spør her er fordi det er så mange forskjellige mennesker her som har forskjellig erfaringer, noen har garantert riktig fakta ang dette.... Selvom jeg ikke tar alt jeg leser her inne for "god fisk", er det en liten pekepinn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...