AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Noen som har erfaring med denne boka? Funket det? Anonymkode: 89a9f...0f7
Pringle Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Alle slankedietter virker, hvis de 1) gir deg et kalorieunderskudd og 2) du klarer å følge dem. Jeg har lest omtalen av boka på Gyldendal, og kommenterer ut fra den: Man kan ikke punktslanke seg og dermed ikke "angripe" fettet på magen spesielt; fett forsvinner fra hele kroppen hvis du har kaloriunderskudd, og hvor fettet legger seg først og forsvinner sist, er genetisk. Svært få kvinner har dessuten anatomi til å ha flat mage før de er undervektige. Mat som øker forbrenningen, finnes ikke (hvis du ikke tenker på å påføre deg brannsår, og det gjør du vel ikke). At noen bestemt mat skulle forbrenne magefettet, er helt absurd. Planer som har stadier, er jeg i utgangspunktet skeptisk til. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Nå er ikke dette en diett, men livsstilsendring. Nå er ikke jeg ute etter punktslanking, men heller å endre dårlige vaner.Stadiene i boken er for å sakte men sikkert endre kostholdet, som vil være enklere for de fleste enn å snu om på alt på en gang. Jeg skulle kanskje skrevet tydeligere i HI at jeg er ute etter å vite om det var enkelt å endre vanene og om noen merket endringer, ikke nødvendigvis i kilo (fordet om det også er gøy å vite), men energi, søvn, søtsug osv. Anonymkode: 89a9f...0f7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Tipper bevegelse også er viktig her. Går man f.eks turer hver dag, vil det hjelpe på å få en smalere midje naturlig. Anonymkode: 4f666...5a9
Pringle Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke dette en diett, men livsstilsendring. Nå er ikke jeg ute etter punktslanking, men heller å endre dårlige vaner.Stadiene i boken er for å sakte men sikkert endre kostholdet, som vil være enklere for de fleste enn å snu om på alt på en gang. Jeg skulle kanskje skrevet tydeligere i HI at jeg er ute etter å vite om det var enkelt å endre vanene og om noen merket endringer, ikke nødvendigvis i kilo (fordet om det også er gøy å vite), men energi, søvn, søtsug osv. Anonymkode: 89a9f...0f7 Vi tenker på helt forskjellig måte, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Men ønsker deg lykke til fordet Håper du får flere svar som er mer nyttige for deg!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Det er en knall bok! Det er ikke på noen måte en diett, men mer en plan for å tilføre gode vaner og ta bort dårlige. Det er først og fremst en faktabok, med litt oppskrifter innimellom. Det er lettere å bytte ut hvitt brød med grovt brød hvis man lærer seg HVORFOR og ikke bare "det er sunt", sant? Ikke noe hokus pokus og helsekost-drit, kun snakk om ekte mat og hvorfor man vil spise ditt og datt fremfor noe annet. Berit Nordstrand er en dyktig lege, ikke en guru. Pluss, det der med "slankere midje" handler nok først og fremst om å selge boka, samt få kontroll over bukfett/indre fett, for JO det kan man slanke Anonymkode: 7384c...b87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå