Perelandra Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Jeg har en mp3-spiller hvor utgangen til øretelefonen er delvis ødelagt. Den virker kun når pluggen inn holdes i en bestemt stilling. Er det mulig å få kjøpt løse deler slik at jeg kan bytte utgangen selv? Spilleren ble kjøpt for litt over fem år siden, men funker bra ellers. Jeg liker ikke å kaste ting før det er helt nødvendig.
Perelandra Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #2 Skrevet 18. januar 2016 Glemte å legge ut bilde av spilleren. Det er en Philips Gogear Vibe
Okapi Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 Har sett masse MP3-spillere, foner og padder bli byttet ut på grunn av det der. Det lar seg teknisk sett fikse, og er ikke engang spesielt vanskelig (selv om du kanskje må lodde litt), men å få opp dingsen i utgangspunktet er gjerne klin umulig. Moderne ting er ikke laget for å kunne fikses, dessverre.
Perelandra Skrevet 19. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2016 4 minutter siden, Okapi skrev: Har sett masse MP3-spillere, foner og padder bli byttet ut på grunn av det der. Det lar seg teknisk sett fikse, og er ikke engang spesielt vanskelig (selv om du kanskje må lodde litt), men å få opp dingsen i utgangspunktet er gjerne klin umulig. Moderne ting er ikke laget for å kunne fikses, dessverre. Jeg fant en video på YouTube som viser hvordan spilleren skal åpnes, men da jeg prøvde selv var det ganske vrient. Kanskje det er like greit å kjøpe en ny enn å styre med å reparere den jeg har. De koster ca. 400, så det er ikke noen formue. Saken er heller at jeg ikke liker å kaste ting som kunne vært brukt med litt fiksing. I tillegg har den også affeksjonsverdi fordi jeg fikk den i gave fra min nå avdøde kjæreste. Det er riktig som du skriver at moderne ting ikke er laget for å kunne repareres, noe jeg i et miljøperspektiv synes er leit. Tror jeg velger å beholde den, men kjøpe en ny i tillegg. Å bare bruke mobilen er ikke aktuelt siden slike spillere har en batterikapasitet som holder i mange dager, og er mye enklere å gå med på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå