AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Kort fortalt: Jeg er student i utlandet. Fristen for å betale skolenpenger (tuition fee) for 2.semester er 30.januar. Rekler du ikke å betale innen denne fristen, så får du ikke lov til å fortsette på skolen. Det har seg sånn at jeg pga spesielle årsaker (som jeg ikke skal gå innpå pga lang historie) måtte betale 1.semester selv, uten støtte fra lånekassen. Dette måtte jeg jobbe hardt for å spare til i over et halvt år. Nå er jeg tom og har rett på støtte fra Lånekassen, så jeg har derfor søkt om støtte til neste semester. Problemet er bare at Lånekassen ikke rekker å utbetale pengene før 30.januar, og dette er krise. Jeg har desverre ikke foreldre som har mulighet for å legge ut for meg (det er snakk om 70 000 NOK) og det er ingen andre som kan låne meg pengene heller. Jeg er 21år, og alt jeg har av brutto inntekt er ca 90 000 (pluss/minus) fra år 2015, som jeg tjente på stilling fra mars til juni, og deretter sommerjobb fra juni til august. Er det noen plass hvor jeg kan få et forbrukslån?? Akkurat nå sitter jeg i en kjempeknipe, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Setter pris på om noen vet hva jeg kan gjøre, og om muligheter for å få lån i den situasjonen jeg befinner meg i. Tusen hjertelig takk på forhånd, hilsen fortvilet student. Anonymkode: d4902...723
Juniper Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Er du sikker på at pengene fra Lånekassa ikke kommer før 30. januar? Jeg vil tro den beste sjansen din er å be pent om å få en raskere behandling. Ikke stor sjanse for at du får forbrukslån sånn økonomien din er. Husker forøvrig at lånekassa ofte var raskere enn de påsto at de var. Fristene er ofte for å sikre seg. 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 - Be skolen om betalingsutsettelse. - Purr på Lånekassen. - Betal med kredittkort, og betal tilbake før rentene begynner å løpe. Anonymkode: 22ffe...a0e 3