AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Flere og flere butikker har innført nye store handlekurver som jeg må dra etter meg. Å bære den på armen går ikke da dette håndtaket ikke er der lengre. Utrolig irriterende å måtte bruke en så stor kurv når jeg bare skal ha noen småting som blir akkurat for mye til at jeg klarer å ta det i armene. Samtidig triller de ikke godt, og jeg må bøye meg langt ned for å få opp varene mine da det ikke er plass til å sette kurven på det lille brettet ved kassen. Skal jeg på storhandel bruker jeg jo handlevognen. Antar at de har blitt større i et håp om at jeg skal handle mer? Anonymkode: 81084...0e4 10
Frida Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere og flere butikker har innført nye store handlekurver som jeg må dra etter meg. Å bære den på armen går ikke da dette håndtaket ikke er der lengre. Utrolig irriterende å måtte bruke en så stor kurv når jeg bare skal ha noen småting som blir akkurat for mye til at jeg klarer å ta det i armene. Samtidig triller de ikke godt, og jeg må bøye meg langt ned for å få opp varene mine da det ikke er plass til å sette kurven på det lille brettet ved kassen. Skal jeg på storhandel bruker jeg jo handlevognen. Antar at de har blitt større i et håp om at jeg skal handle mer? Anonymkode: 81084...0e4 Det er nok i håp om mer salg ja, antar jeg. Jeg liker heller ikke disse digre kurvene, så jeg handler heller på butikker som har de små eller handlevogn. 7
Grønt blad Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Helt enig med TS. Savner den passe store handlekurven jeg kunne ha på armen. Heldigvis har de den på min nærbutikk. 6
TheGirlWhoWaited Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Fordi vi mennesker er dumme dyr, og når handlekurven er større så handler vi mer :-) Ja, de er irriterende - jeg liker dem heller ikke. De fleste butikkene har igjen av de gamle, mindre kurvene til å henge på armen (reservert til rullestolbrukere). Jeg pleier å konkludere med at det ikke kommer 15 rullestolbrukere mens jeg er på butikken, og tar en slik 2
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 Ja de store kurvene er ganske irriterende. Klart man slipper å bære, men herregud den lyden når man triller av gårde er irriterende og høy
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 Jeg tror det er for å redusere bruken av handlevogn.
QuestionEverything Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 5 minutter siden, Herr Heftig skrev: Jeg tror det er for å redusere bruken av handlevogn. De kunne ha både små og store typer, da?
TheGirlWhoWaited Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 6 minutter siden, Herr Heftig skrev: Jeg tror det er for å redusere bruken av handlevogn. Hvorfor? 2
Gjest Raindrops Skrevet 18. januar 2016 #9 Skrevet 18. januar 2016 Jeg elsker dem. Kjøper stort sett alltid mye på butikken når jeg først er der, men ikke nok til at jeg føler det er nødvendig med handlevogn. Kurvene jeg må bære blir stort sett alltid svintunge. 5 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: Hvorfor? Muligens fordi det er plassbesparende.
Arktis Skrevet 18. januar 2016 #10 Skrevet 18. januar 2016 Man skal ikke legge så mye i kurven før den blir ganske tung på armen den man skal bære, så jeg liker best de handlekurvene man drar etter seg, mest lettvint for min del i hvert fall. I tillegg er det mer plass inne på butikken med færre handlevogner. 1
penny_ Skrevet 18. januar 2016 #11 Skrevet 18. januar 2016 (endret) Tenk så irriterende for de som skal ha så mye at det akkurat ikke er plass i de små kurvene, så må de i stedet ta det jævla monsteret av en vogn. Endret 18. januar 2016 av lisamari 1
Grønt blad Skrevet 18. januar 2016 #12 Skrevet 18. januar 2016 1 minutt siden, lisamari skrev: Tenk så irriterende for de som skal ha så mye at det akkurat ikke er plass i de små kurvene, så må de i stedet ta det jævla monsteret av en vogn. Tenk så irriterende det er for dem som bare skal ha litt at de må dra med seg en svært kurv på gulvet i stedet for å putte det oppi en liten kurv på armen. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #13 Skrevet 18. januar 2016 Jeg jobber i matbutikk. Vi hadde kun slike små kurver de første årene jeg jobbet der. Så begynte andre butikker å ta inn de større variantene som en triller på gulvet. Da vi fikk til stadighet spørsmål fra kunder om hvorfor ikke vi også hadde slike - det var så mye lettere å trille varene etter seg på gulvet enn å måtte bære dem. Så da kjøpte vi inn trillekurver. En stund hadde vi både små bærekurver, og trillekurver. Det var et salig helvete siden kunder tydeligvis ikke lekte den boksleken alle babyer leker - de skjønte ikke at de måtte plassere trillekurvene i en stabel, og bærekurvene ved en annen. Kaos ved kassene, måtte rydde kurvene langt oftere enn tidligere. Så, vi fjernet bærekurvene. Har fortsatt et par stykker som barnevogner og rullestolbrukere kan be etter. Anonymkode: ccdc1...9f0 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #14 Skrevet 18. januar 2016 Grunnen en nok desverre en helt annen enn de dere over har ramset opp. Større handlekurver er vanskeligere å stjele med seg, enn de små vi hadde før. Noen merker de små med alarmer/sporing for å se om dette hjelper... Slutter folk å stjele de søste små, så får vi de kanskje tilbake? De koster ganske mye i svinn for butikkene. Anonymkode: 93f6f...9f9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #15 Skrevet 18. januar 2016 Da får vi begynne å ha med egne handlekurver Anonymkode: aa220...c01
Gjest gjestvest Skrevet 18. januar 2016 #16 Skrevet 18. januar 2016 Jeg synes vognene er verst. De er så store og tunge. Hver gang jeg tar i bruk disse er det som om jeg er bussjåfør. Ihvertfall rundt svingene. Flere som har det slik? Eller er det jeg som er lita i forhold til vognene?
Grønt blad Skrevet 18. januar 2016 #17 Skrevet 18. januar 2016 3 minutter siden, gjestvest skrev: Jeg synes vognene er verst. De er så store og tunge. Hver gang jeg tar i bruk disse er det som om jeg er bussjåfør. Ihvertfall rundt svingene. Flere som har det slik? Eller er det jeg som er lita i forhold til vognene? Til storhandel digger jeg vognene. Masse plass, ingenting blir knus og man slipper å bøye seg helt ned på gulvet når man skal legge varene på båndet. Har alltid god tid når jeg handler med vogn, så navigeringen går greit, men med dårlig tid kan jeg tenke meg at det fort blir vanskelig. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #18 Skrevet 18. januar 2016 Jeg bor alene, så har aldri bruk for vogn. Jeg har to butikker i gåavstand, Rema og Prix. Rema har disse E N O R M E kurvene man drar etter seg, så da tar jeg alltid det jeg skal ha i hendene i stedet. Det er så upraktisk å skulle bøye seg helt ned til gulvet bortimot når man skal legge varer oppi, og ikke minst å hente opp masse varer og legge på kassabåndet. Det er jo ikke bra for ryggen. Så når jeg er på Rema kjøper jeg mye mindre enn jeg sannsynligvis ville ha gjort med en av de vanlige kurvene. Heldigvis har Prix helt vanlige kurver (enn så lenge) så jeg foretrekker å handle der. Anonymkode: 883cc...94f 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #19 Skrevet 18. januar 2016 Jeg synes de man drar langs gulvet som regel har mer ekkelt skitt i seg enn de som var vanlige før, så hvis ikke de har den gamle typen så bærer jeg det som regel i hendene. Anonymkode: b669a...fb8
Frida Skrevet 18. januar 2016 #20 Skrevet 18. januar 2016 Det er vel to størrelser også av de man drar etter seg? En normal og en diger? Men har ikke sett de av normal størrelse på en stund, så kanskje alle har gått over til de digre? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå