AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Hei Jeg hadde 100% stilling men pga sykdommen min måtte jeg si opp 50% av stillingen min. Fikk ikke noe slags hjelp av nav heller. Så har bestemt meg for å jobbe 50%. Jeg sa opp stillingen min 1 januar. Jeg begynner å jobbe fra 1 feb. Å jobbe 50% vil si at jeg må jobbe 2 fulle dager pluss en halv dag. Det jeg ville var at jeg jobbet 19 timer fordelt på 2 dager. Ca 9 timer per dag istedenfor 8 timer. Tror dere det er lov å gjøre sånn? Da jeg har problemer med å dra til jobben 3 ganger i uka pga sykdommen min. Jeg har ikke snakket med sjefen enda... Anonymkode: bb498...a67
Belima Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Snakk med NAV når du er syk! Jeg tapte sinnsykt med penger med å gå ned i stilling i stedet for å sykemelde meg. Skulle greie meg selv noe som har vært det dummeste jeg har gjort. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 1 time siden, Belima skrev: Snakk med NAV når du er syk! Jeg tapte sinnsykt med penger med å gå ned i stilling i stedet for å sykemelde meg. Skulle greie meg selv noe som har vært det dummeste jeg har gjort. Jar prøvd alt. Fikk avslag på aap. Jeg har vært sykemeldt i 52 uker. Må på jobb fra 1.feb. men jeg klarer ikke fulltids stilling Ts Anonymkode: bb498...a67
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jar prøvd alt. Fikk avslag på aap. Jeg har vært sykemeldt i 52 uker. Må på jobb fra 1.feb. men jeg klarer ikke fulltids stilling Ts Anonymkode: bb498...a67 Du kan klage på vedtaket det måtte jeg gjøre. Holdt på en stund med hadde rett på AAP når det kom til stykke. Anonymkode: 7067b...792
TheGirlWhoWaited Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg hadde 100% stilling men pga sykdommen min måtte jeg si opp 50% av stillingen min. Fikk ikke noe slags hjelp av nav heller. Så har bestemt meg for å jobbe 50%. Jeg sa opp stillingen min 1 januar. Jeg begynner å jobbe fra 1 feb. Å jobbe 50% vil si at jeg må jobbe 2 fulle dager pluss en halv dag. Det jeg ville var at jeg jobbet 19 timer fordelt på 2 dager. Ca 9 timer per dag istedenfor 8 timer. Tror dere det er lov å gjøre sånn? Da jeg har problemer med å dra til jobben 3 ganger i uka pga sykdommen min. Jeg har ikke snakket med sjefen enda... Anonymkode: bb498...a67 Du må ALDRI si opp jobben din pga sykdom. Hvis du ikke klarer å jobbe pga sykdom har du rett på hjelp. Det (kan dessverre ta litt tid fra NAV sin side, men når du sier opp deler av stillingen din selv, vil du tape utrolig mye penger. I verste fall får man søke persmisjon uten lønn, men likevel ha stillingen slik at denne legges til grunn når du skal ha støtte. 2
prt90 Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg hadde 100% stilling men pga sykdommen min måtte jeg si opp 50% av stillingen min. Fikk ikke noe slags hjelp av nav heller. Så har bestemt meg for å jobbe 50%. Jeg sa opp stillingen min 1 januar. Jeg begynner å jobbe fra 1 feb. Å jobbe 50% vil si at jeg må jobbe 2 fulle dager pluss en halv dag. Det jeg ville var at jeg jobbet 19 timer fordelt på 2 dager. Ca 9 timer per dag istedenfor 8 timer. Tror dere det er lov å gjøre sånn? Da jeg har problemer med å dra til jobben 3 ganger i uka pga sykdommen min. Jeg har ikke snakket med sjefen enda... Anonymkode: bb498...a67 Det er selvfølgelig "lov", men om du får lov til det kommer an på hva slags jobb du har og hvor fleksibel arbeidsgiveren din er. Hvis jobben egner seg til det så kan jo også hjemmekontor være en løsning. Det høres forresten ut som det du EGENTLIG skulle ha hatt var en form for sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 4 timer siden, Belima skrev: Snakk med NAV når du er syk! Jeg tapte sinnsykt med penger med å gå ned i stilling i stedet for å sykemelde meg. Skulle greie meg selv noe som har vært det dummeste jeg har gjort. er snakk om butikk jobb Anonymkode: bb498...a67
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jar prøvd alt. Fikk avslag på aap. Jeg har vært sykemeldt i 52 uker. Må på jobb fra 1.feb. men jeg klarer ikke fulltids stilling Ts Anonymkode: bb498...a67 Du må få hjelp av legen din til å ta kampen. Har du ikke en sykdom som går under et eller annet punkt i det offentlige, så tar det alltid mye tid og krefter å få AAP. Jeg var "bare" operert i stykker og ble kronisk smertepasient. Hvis legen din sier du er syk, så kan han/hun ikke friskmelde deg. Er det ikke sånn at en må jobbe 4 uker før en kan bli sykemeldt da? Er ikke sikker på det, men det lar seg jo gjøre å finne ut av. Du klarer ikke dtet da? Anonymkode: 1b959...669
TheGirlWhoWaited Skrevet 18. januar 2016 #9 Skrevet 18. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må få hjelp av legen din til å ta kampen. Har du ikke en sykdom som går under et eller annet punkt i det offentlige, så tar det alltid mye tid og krefter å få AAP. Jeg var "bare" operert i stykker og ble kronisk smertepasient. Hvis legen din sier du er syk, så kan han/hun ikke friskmelde deg. Er det ikke sånn at en må jobbe 4 uker før en kan bli sykemeldt da? Er ikke sikker på det, men det lar seg jo gjøre å finne ut av. Du klarer ikke dtet da? Anonymkode: 1b959...669 Man må jobbe i 26 uker før man igjen har opparbeidet seg rett til sykepenger.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #10 Skrevet 18. januar 2016 Legen min er i mot meg. Hun sier jeg klarer å jobbe. Men jeg klarer det ikke. Så det er blitt bestemt mellom meg og mannen min at jeg sier opp stillingen 50%. Mannen min tjener ganske bra så vi kommer til å klare oss bra. Og jeg har små barn. Vil gi litt tid til barna også. Ts Anonymkode: bb498...a67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå