Gå til innhold

Hehe. Skal passe en politihund i en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på...

Hva skjer hvis han lukter en stresset tyv eller en narkoman når vi er ute og går tur? Løper jeg etter da? Eller skal jeg holde hunden igjen? Er det riktig å nekte den å gjøre jobben sin?

Anonymkode: 2d372...42d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil sannsynligvis ikke reagrere eller gjøre noe, for han har ikke fått kommando om å søke eller være på jobb! :) Og om det skulle skje skal du (siden du ikke er politi) heller avlede med noe annet. Ha med pølse i lomma for eksmpel, og få oppmerksomheten over på deg og godbitene. 

Anonymkode: 0bdae...def

• Liker 1
Skrevet

Den er nok trent til "jobbmodus" når den har fått beskjed om det, så skal nok gå fint :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil nå tro at politimannen som har hunden kan forklare det for deg.

Han har sikkert en del forventninger til deg som hundepasser. Politihunder er verdifulle dyr, topptrente eksperter, og de overlates ikke tilfeldig til folk. 

Det som er helt sikkert er at du ikke skal begynne å aggere som "borgerverner" med bikkja i mørke bygater og la den springe etter folk. 

• Liker 3
Skrevet

Ha, ha, dette tror jeg ikke noe på. Politihunder kan ikke overlates til hvem som helst. Da kan de raskt bli arbeidsuføre. 

Anonymkode: 25767...134

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer på...

Hva skjer hvis han lukter en stresset tyv eller en narkoman når vi er ute og går tur? Løper jeg etter da? Eller skal jeg holde hunden igjen? Er det riktig å nekte den å gjøre jobben sin?

Anonymkode: 2d372...42d

Å jakte på tyver eller narkomane uten føreren sin som har gitt korrekt kommando er ikke "jobben til hunden". Hunden skal kun være på jobb når de kriteriene er oppfylt. 

Anonymkode: cd337...eda

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ha, ha, dette tror jeg ikke noe på. Politihunder kan ikke overlates til hvem som helst. Da kan de raskt bli arbeidsuføre

Anonymkode: 25767...134

Arbeidsuføre?

Anonymkode: 36726...6fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...