Gå til innhold

Interessert i pen, attraktiv muslimsk kollega (del 2)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppretter en ny tråd (obviously). Har nå møtt henne et par ganger på jobb etter nyttår (og etter at jeg postet forrige tråden), men ikke fått snakket med henne utenom "hei" og "hade". Spesiell arbeidsplass, som jeg nevnte sist, så det er ikke så lett å snakke med noen når vi er på jobb, og har som sagt bare sett henne et par ganger etter nyttår (deltidsjobb). 

Men jeg blir ikke helt klok på henne. Jeg sitter og ser på henne fra min plass, og så ser hun tilbake på meg. Og det er noe ved blikket hennes som gjør meg litt usikker. Hvis hun ikke var langt mer attraktiv enn meg, så ville jeg tolket blikket hennes som at hun er litt interessert. Hun holder blikket, og ikke på samme måte som når man ser på en venn eller slektning. Jeg må bare se bort før hun gjør det, for jeg kan ikke sitte der og glane på henne samtidig som hun ser på meg. Eller, jeg kan jo det, men da må jeg bli bedre på flørtende blikk. 

Har de siste ukene, siden jeg postet forrige tråd, grublet FÆLT på hva jeg evt kan skrive til henne i en mld på Facebook. Vi ble Facebook-venner rett før jul. Hun som tok initiativet til det, selv om vi ikke har pratet veldig mye sammen. Men jeg kommer bare ikke på noe fornuftig å skrive. For jeg føler ikke at jeg bare kan skrive hei, spørre om hvordan det går, hva hun driver, om vi skal treffes osv. Jeg føler at jeg må skrive om noe jobbrelatert, om noe på Facebook eller lignende, så det ikke blir for direkte og for opplagt at jeg er interessert i henne. Noen forslag? Så langt har jeg bare kommet på ting som får meg til å virke dummere enn hva som er tilfelle. Har til og med vurdert å skrive til henne "ved en feil". 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muslimske jenter, som aaalle andre hunkjønn er umulige å forstå.  😉

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du at hun er muslim?

Anonymkode: e6d2e...474

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Si hei. Si at du sitter der, og prøver å finne ut hvor du skal dra på ferie iår. Spør om hun har noen forslag. Om det er noen plasser hun har reist til som hun kunne anbefale. ( Få med at du sitter der. Dette gjør at samtalen ikke blir stram ).
Så tar du det derfra.
Dette en trygg og god samtaleemne hvor du også kan plukke opp signaler om hvor du har henne.

Endret av gjestvest
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at hun er muslim?

Anonymkode: e6d2e...474

Fordi vi er Facebook-venner og hun har skrevet Allah-uttrykk (kan like gjerne være en talemåte uten at det religiøse er så bevisst brukt, for alt jeg vet). Men hun er vestlig kledd og bruker ikke hijab.

Takk for forslaget, gjestvest, men jeg er dessverre for pinglete og da blir det for direkte. Det er noe som jeg like gjerne kunne spurt andre venner om.

Endret av OnFire
Skrevet

Med forbehold om at jeg ikke har lest del 1, hva forventer du, egentlig? Det er nok ikke så mange som gir helt klare signaler på at de liker noen, iallfall ikke i jobbsammenheng. 

Nå virker det jo iallfall som at hun liker deg (som venn eller noe mer), siden hun legger deg til på Facebook og holder blikket ditt lenge. 

Hva du bør gjøre videre avhenger jo av om du vil lodde terrenget eller gå litt mer rett på sak. Går du for variant 1 kan du jo snakke om noe så enkelt som noe som har skjedd/skal skje på jobb og spinne på det derfra. 

Skrevet
13 minutter siden, Adella skrev:

Med forbehold om at jeg ikke har lest del 1, hva forventer du, egentlig? Det er nok ikke så mange som gir helt klare signaler på at de liker noen, iallfall ikke i jobbsammenheng. 

Nå virker det jo iallfall som at hun liker deg (som venn eller noe mer), siden hun legger deg til på Facebook og holder blikket ditt lenge. 

Hva du bør gjøre videre avhenger jo av om du vil lodde terrenget eller gå litt mer rett på sak. Går du for variant 1 kan du jo snakke om noe så enkelt som noe som har skjedd/skal skje på jobb og spinne på det derfra. 

Jeg forventer egentlig ingenting, og jeg synes det er kjemperart hvis hun liker meg på denne måten. Som jeg skrev i den andre tråden er jeg også en del eldre enn henne. Jeg er 31 og hun er 24 hvis jeg husker riktig.

Dessverre er det veldig vanskelig å skrive om noe jobbrelatert, og så ta det derifra, for det "skjer" aldri noe på jobb, og det kommer ikke til å skje noe med det første heller.

Gjest Minesveiper
Skrevet

Var hun som addet deg da, noe som er et bra tegn for deg. Hun har brukt tid på å søke deg opp.. Ville sagt hei og fått i gang litt prat :) Det virker jo som hun er litt interessert. Om du ikke gjør noe skjer det ingenting. 

Skrevet

Du har iallfall ingenting å tape på å opprette kontakt.

Hun har hatt første initiativ ved å legge deg til som venn, og nå er ballen i ditt hjørne.

Har ingen gode forslag til innfallsvinkler, men det verste som skjer er at det blir litt kleint på jobb.

Men du har tydeligvis behov for et svar, og da må man nødvendigvis tørre å sette noe på spill...

Skrevet

Jeg sendte faktisk en mld til henne nå. Skulle helst skrevet noe annet, men jeg har i hvert fall fått skrevet noe som ikke er altfor dumt eller for direkte :D gjaldt bare noe som vi snakket om før jul. 

Skrevet

Muslimske kvinner er vanlige kvinner de også. Inviter henne på en kopp kaffe eller noe. Det trenger ikke å være så formelt. Svelg stoltheten. Det verste som kan skje er at hun sier nei, men da vet du også hvor ballen ligger. Hun synes nok det er hyggelig å få en invitasjon uansett.

Skrevet

Altså, når hun er vestlig kledd, ikke bruker hijab, kikker tydelig på deg, og har sendt deg fb-forespørsel, så skjønner jeg ikke at du lar dette være et problem. Ta deg sammen. :)

Anonymkode: 508bd...3a6

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, når hun er vestlig kledd, ikke bruker hijab, kikker tydelig på deg, og har sendt deg fb-forespørsel, så skjønner jeg ikke at du lar dette være et problem. Ta deg sammen. :)

Anonymkode: 508bd...3a6

Hun er mye penere enn meg, mer populær (kan sikkert velge og vrake), en del yngre og jeg vet ikke om religion/nasjonalitet er et problem. For meg er ingen av disse tingene et problem, i hvert fall ikke når jeg tror at hun er vestlig nok. Fått svar på mld, men hun er ganske inaktiv, så det er ikke noen samtale akkurat. Hun har bare skrevet et svar og så forsvant hun. Hun skrev i hvert fall et langt svar, og det er jo positivt.

Skrevet

Ofte kan muslimske jenter bare gifte seg med muslimske menn. Jenta kan väre vestlig kledd, men likevel komme fra en veldig religiös familie som ikke godtar en norsk "beiler". Men, alt blir jo kun spekulasjoner og antagelser. I dette tilfelle ville jeg rådet deg til å väre mer direkte og fortelle henne at du er interessert i å ta henne ut på en kaffe date, og se hva hun svarer. Er det sånn at hun på grunn av familien, personlig tro eller hva det enn skal väre, så får du jo vite det uten å måtte gruble deg ihjel. 

Jeg er selv gift med en muslimsk mann, så jeg vet litt om hva som gjelder for kvinner og for menn. Men - ingen fasit :)

Skrevet

TS må ikke glemme den gyldne biologiske regel. Holder en dame blikket lenger enn 3 sek så har hun lyst på deg. Følg også med på om hun "leker med" håret sitt når hun kikker på deg eller er i nærheten. Også et sikkert biologisk tegn.

Muslim? Vi har en nestleder i AP (Hadia Tajik) som er gift med en etnisk norsk ikke-muslim..

Anonymkode: 6b666...f98

Skrevet

Har en mistanke om at hun unngår å lese siste mld jeg sendte, slik at hun skal slippe å svare og dermed kan holde meg på en armlengdes avstand. Så jeg kommer til å la henne være i fred, med mindre hun viser litt interesse. Stor sjanse for at jeg treffer henne på jobb i dag, men liten sjanse for at vi jobber tett nok på hverandre til at vi kommer til å snakke sammen. 

Mulig at det var dumt av meg å sende mld, i hvert fall når jeg ikke hadde noe "bra" å skrive. Men dette er ikke verdens undergang. Jeg trodde jo egentlig ikke at hun liker meg på den måten. Jeg mente bare at det var noe som kunne tyde på det, men har nok tolket dette feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...