tørkestativ Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Jeg har en 60% stilling i kommunen. Jobber hver 3.helg. helgene er 13 timers vakter. Jeg er også tilkallingsvikar i en annen institusjon i samme kommune. Har samme sjef både der jeg er vikar og der jeg har 60%.. Så kommer spørsmålet mitt. Man har jo ikke lov å jobbe over 100% i samme kommune. Er det mitt ansvar å passe på at jeg ikke tar for mange ekstravakter der jeg er vikar? De spør meg ofte, og jeg trenger pengene så jeg sier alltid ja. Mulig at alle vaktene tilsammen utgjør mer enn en 100% stilling
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Ja, det er selvfølgelig ditt ansvar! Hvis de mangler folk slik at det er krise, og du vil jobbe, så må du informere den som spør at du da går over på overtid, og den personen må sjekke med leder om det er greit å ha deg på overtid (da får du jo overtidsbetalt). Du kan heller ikke ta en vakt og droppe overtidsbetalt, for da bryter kommunen arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 7f03f...da0 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er selvfølgelig ditt ansvar! Hvis de mangler folk slik at det er krise, og du vil jobbe, så må du informere den som spør at du da går over på overtid, og den personen må sjekke med leder om det er greit å ha deg på overtid (da får du jo overtidsbetalt). Du kan heller ikke ta en vakt og droppe overtidsbetalt, for da bryter kommunen arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 7f03f...da0 Nei, det er i utgangspunktet et lederansvar å sørge for at vaktlister og total arbeidsbelastning ikke overstiger det som er bestemt i AML eller tariffavtale. Når det er sagt så er det gjerne bestemmelser om at en skal bidra til å løse utfordringer på arbeidsplassen, så det bør ikke være noe i veien for å si fra. Anonymkode: a305e...9a5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er i utgangspunktet et lederansvar å sørge for at vaktlister og total arbeidsbelastning ikke overstiger det som er bestemt i AML eller tariffavtale. Når det er sagt så er det gjerne bestemmelser om at en skal bidra til å løse utfordringer på arbeidsplassen, så det bør ikke være noe i veien for å si fra. Anonymkode: a305e...9a5 Dette gjelder dersom man kun har en leder. TS har to jobber i samme kommune, garantert ulike ledere. Da er det TS som vil ha ansvaret for at hen ikke overskrider 100% stilling. Det vil nemlig være helt umulig for arbeidsgiver, siden TS tar tilkallingsvakter. Anonymkode: deb69...94d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette gjelder dersom man kun har en leder. TS har to jobber i samme kommune, garantert ulike ledere. Da er det TS som vil ha ansvaret for at hen ikke overskrider 100% stilling. Det vil nemlig være helt umulig for arbeidsgiver, siden TS tar tilkallingsvakter. Anonymkode: deb69...94d TS skriver at det er samme sjef for begge stillingene. Anonymkode: a305e...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå