Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet i mange år, ble dessverre flytting av firmaet jeg jobbet i en mnd etter at jeg ble gravid med baby nr1. Klarte å få et vikariat noen måneder mens jeg var gravid. Har da hatt bra med svangerskapspenger pga god inntekt og ikke ikke så mange måneder på dagpenger (søkte jobb hele den perioden). Nå er det slik at jeg venter baby nr2 og det er kun 3 mnd mellom slutten på første permisjon og starten på den første. Vil prøve å få et vikariat i de månedene og planen er å studere etter endt permisjon.

Har ikke satt meg helt inn i hva overgangsstønad er. Må registrere meg som arbeidssøker en uke før endt permisjon (men søke jobber før den tid såklart), og søke om dagpenger. Er det lurere å søke om overgangsstønad? 

Ønsker kun saklig svar om temaet og ikke masse unødvendig vås og trollerier som alltid kommer fra de som ikke har bedre å gjøre her inne. Er ingen drømmesituasjon og jeg prøver å gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: 6ffdd...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke gå rett fra en permisjon til en annen nå da? At den forrige permisjonsutbetalingen gjelder som del av de 10 mnd.

Skrevet
1 minutt siden, Silfen skrev:

Kan man ikke gå rett fra en permisjon til en annen nå da? At den forrige permisjonsutbetalingen gjelder som del av de 10 mnd.

Skal søke om foreldrepenger på nytt ja. Men tenkte på de 3 mnd i mellom, hvis jeg ikke klarer å finne et vikariat så må jeg ha noe å leve av mens jeg søker jobb.

Eller mente du noe annet?

Skrevet

Overgangsstønad gjelder kun enslige foreldre 

Anonymkode: 4ac82...233

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal søke om foreldrepenger på nytt ja. Men tenkte på de 3 mnd i mellom, hvis jeg ikke klarer å finne et vikariat så må jeg ha noe å leve av mens jeg søker jobb.

Eller mente du noe annet?

Ah, trodde du mente at du ikke fikk permisjonspenger? Dersom det er jobb du mangler i 3 mnd så søker du vel bare arbeidsledighetstrygd?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Ah, trodde du mente at du ikke fikk permisjonspenger? Dersom det er jobb du mangler i 3 mnd så søker du vel bare arbeidsledighetstrygd?

Jo, har jobbet i mange år og kan få foreldrepenger av foreldrepenger. 

Skrevet

Er det slutt med barnefar? I så fall kan du søke om Overgangsstønad. Er du fortsatt sammen med barnefar, har du ikke krav på Overgangsstønad, da er det Dagpenger du må søke. Men det har du ikke krav på dersom du ikke er reell arbeidssøker, dvs at du kan vise at du har barnepass på dagtid til den første ungen slik at du kan ta hvilken som helst jobb i løpet av et par dager. Alternativt så kan du jo begynne neste fødselspermisjon tre måneder før termin, så du kan gå rett i ny fødselspermisjon.

Anonymkode: 83aef...777

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...