Gå til innhold

Diskusjon med NAV.. hvem har rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og far til barnet mitt har gått over til 50% samvær, men barnet skal fortsatt ha fast bosted hos meg. Dette pga at far bor et i en annen kommune, og at jeg har sagt meg villig til å ta meg av det økonomiske siden jeg da får barnetrygden (dvs jeg tjener i hvert fall ingenting på dette, er ikke derfor jeg "krangler"). Etterhvert skal vi kanskje ha delt bosted.

Det jeg (og diverse advokatnettsider) mener er at delt bosted og 50/50-samvær ikke nødvendigvis er det samme. NAV derimot har gitt meg beskjed om at vi har delt bosted, for det er det 50/50-samvær er, men kunne ikke engang fortelle meg hvorfor det er to valg i bidragskalkulatoren deres: 14-15 netter med samvær, eller delt bosted. Disse to valgene gir helt forskjellig resultat avhengig av hva man velger.. Jeg mener at bosted har med bestemmelsesrett å gjøre, ikke nødvendigvis samværsbrøk. 

Hvem har rett? 

Anonymkode: 7367d...1cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett.

Anonymkode: d293a...b9e

• Liker 2
Skrevet

Og nå snakket jeg med en annen hos nav som sa jeg hadde rett. Blir oppgitt.. 

• Liker 1
Skrevet

Typisk NAV med andre ord. Utrolig hva slags folk som jobber i den etaten,...

Anonymkode: b0e30...24a

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk NAV med andre ord. Utrolig hva slags folk som jobber i den etaten,...

Anonymkode: b0e30...24a

Har snakket med enda en som er enig med meg, så håper det ordner seg nå. De to siset jeg snakket med sa det skulle ordne seg bare jeg forklarte saken. I følge den første personen måtte jeg sende inn en skriftlig klage, og hun var bare sur. 

Har forresten tidligere bare møtt på positive og godt opplyste mennesker hos NAV, kanskje jeg har vært heldig :) Kan jo bare tenke meg at man må bli litt demotivert av å få kjeft hver eneste dag.. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har snakket med enda en som er enig med meg, så håper det ordner seg nå. De to siset jeg snakket med sa det skulle ordne seg bare jeg forklarte saken. I følge den første personen måtte jeg sende inn en skriftlig klage, og hun var bare sur. 

Har forresten tidligere bare møtt på positive og godt opplyste mennesker hos NAV, kanskje jeg har vært heldig :) Kan jo bare tenke meg at man må bli litt demotivert av å få kjeft hver eneste dag.. 

Det er ganske mange i NAV som ikke kan alt. Og det er jo ikke så rart, det er et stort område de har ansvar for, og ofte blir de flyttet rundt til forskjellige ansvarsområder. Men det som skiller de flinke fra de mindre flinke er at de klarer å innrømme det når det er noe de ikke er helt sikre på, for så å sjekke det opp og kunne gi et korrekt svar etterpå. Det er det ikke alle som gidder dessverre...

Anonymkode: d293a...b9e

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig enkelt: NAV har alltid rett, selv når de tar feil!

(Du har for øvrig helt rett, delt bosted og 50/50 går ikke nødvendigvis hånd i hånd.)

Anonymkode: 7e096...5cb

• Liker 1
Skrevet

Til overskriften : NAV. NAV har ALLTID rett. NAV gjør aldri feil.  ( i NAVs "øyne og hode", selvfølgelig!!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...