Gå til innhold

Hva gjør man når .....

Anbefalte innlegg

Gjest incognita
Skrevet

man ikke har varmevann i krana på kjøkkenet? Jeg mistenker at det på en eller annen måte har fryst, det er -20 ute og jeg vet at rørene ligger tett på ytterveggen. Må det rørlegger til eller kan jeg prøve meg med hårføner f eks, eller er det ingen vits? Hvor skal jeg varme opp isåfall?

På forhånd mange takk. :blomst: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, incognita skrev:

man ikke har varmevann i krana på kjøkkenet? Jeg mistenker at det på en eller annen måte har fryst, det er -20 ute og jeg vet at rørene ligger tett på ytterveggen. Må det rørlegger til eller kan jeg prøve meg med hårføner f eks, eller er det ingen vits? Hvor skal jeg varme opp isåfall?

På forhånd mange takk. :blomst: 

Kontakt forsikringsselskapet ditt først grunnet fare for vannskader

Anonymkode: dd3cf...51e

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og deretter rørlegger

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det bli vannskader?

Skrevet
Et øyeblikk siden, incognita skrev:

Hvordan kan det bli vannskader?

Hvis rørene er sprukket grunnet frysingen av vann i rørene. Når isen tiner, vil det da lekke ut vann

• Liker 2
Gjest incognita
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis rørene er sprukket grunnet frysingen av vann i rørene. Når isen tiner, vil det da lekke ut vann

Det gir mening! Takk for svar, jeg skal ta kontakt! 

Gjest incognita
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og deretter rørlegger

:tommelopp: 

Skrevet
23 minutter siden, incognita skrev:

Såpass ja. Tror jeg ringer rørlegger med det samme jeg.

Det er bra.

Det er lurt å snakke med forsikringsselskapet så snart som mulig, pga at de ofte sender folk på befaring for å kartlegge eventuelle skader. Jeg har fått vite at forsikringsselskap ofte ønsker at de kontaktes før rørlegger bestilles. Det har vel å gjøre med forsikringsselskapets utgifter til dekning av eventuele skader å gjøre.

Selvfølgelig ringer man jo rørlegger/ rørleggervakt straks i tilfeller det er akutt og i tilfeller der forsikringsselskapet ikke er å nå.

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

Nå fant jeg ut at det mangler varmevann på to av badene også. Det er nå snakk om fryst vann i 3 forskjellige etasjer.. jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig. Har de fryst helt uavhengig av hverandre da eller er kommer varmevannet fra samme sted? Noen steder har jeg fremdeles varmt vann, for jeg tok meg en deilig dusj i morges.

Får ikke kontakt med rørlegger før 09:00.

Gjest incognita
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra.

Det er lurt å snakke med forsikringsselskapet så snart som mulig, pga at de ofte sender folk på befaring for å kartlegge eventuelle skader. Jeg har fått vite at forsikringsselskap ofte ønsker at de kontaktes før rørlegger bestilles. Det har vel å gjøre med forsikringsselskapets utgifter til dekning av eventuele skader å gjøre.

Selvfølgelig ringer man jo rørlegger/ rørleggervakt straks i tilfeller det er akutt og i tilfeller der forsikringsselskapet ikke er å nå.

Takk for gode råd. Skal ta de til etterretning. 

Skrevet
5 minutter siden, incognita skrev:

Nå fant jeg ut at det mangler varmevann på to av badene også. Det er nå snakk om fryst vann i 3 forskjellige etasjer.. jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig. Har de fryst helt uavhengig av hverandre da eller er kommer varmevannet fra samme sted? Noen steder har jeg fremdeles varmt vann, for jeg tok meg en deilig dusj i morges.

Får ikke kontakt med rørlegger før 09:00.

Ofte er det en og samme varmtvannstank til bad og kjøkken m.m. i samme bolig, ja

Gjest incognita
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte er det en og samme varmtvannstank til bad og kjøkken m.m. i samme bolig, ja

Ja, det skjønner til og med jeg. Men jeg mener at det er rart fordi det er fortsatt varmevann på 2 bad.

Skrevet
3 minutter siden, incognita skrev:

Ja, det skjønner til og med jeg. Men jeg mener at det er rart fordi det er fortsatt varmevann på 2 bad.

Nå forstår jeg. Jeg beklager at jeg misforsto.

Det er mulighet for at rørene som går fra tanken og til noen av rommene har fryst, og at rørene som går fra tanken og til de 2 badene ikke har fryst.

Har du fått kontakt med forsikringsselskap og/ eller rørlegger?

Gjest incognita
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå forstår jeg. Jeg beklager at jeg misforsto.

Det er mulighet for at rørene som går fra tanken og til noen av rommene har fryst, og at rørene som går fra tanken og til de 2 badene ikke har fryst.

Har du fått kontakt med forsikringsselskap og/ eller rørlegger?

Har pratet med rørlegger og lagt igjen beskjed hos forsikringsselskap. Rørlegger synes det hørtes snodig ut, men han ville komme innom og titte på det iløpet av ettermiddagen sa han. 

Takk for at du svarer. :) 

Gjest incognita
Skrevet

Da har jeg hatt rørlegger her og alt er i skjønneste orden. :) Takk til dere som svarte

Skrevet

Bare fordi jeg er nysgjerrig: Hva var årsaken?

Anonymkode: 6bfe8...2b4

Gjest incognita
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi jeg er nysgjerrig: Hva var årsaken?

Anonymkode: 6bfe8...2b4

Rørene hadde fryst utenfra pga den ekstreme kulden vi har hatt den siste tiden. Jeg har vært mye borte de siste dagene og brukt vannet lite og derfor hadde det fryst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...