AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 Dette innlegget kunne vært lagt it flere steder, men velger her. Ja, jeg lurer rett og slett på overskriften. Jeg lurer rett ig slett på om jeg har blitt manipulert og søker derfor etter flere forslag man kan bli manipulert på både privat og jobb. Anonymkode: 4dabd...18d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Du kan ha blitt manipulert til å tro at du blir manipulert. Anonymkode: 22437...1e7 1
Snufkin Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Jeg ser på det som manipulerende om vedkommende har intensjoner om å manipulere meg og gjør det med vilje.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Ønsker gjerne noen eksempler på hva som kan sies? kan feks en sjef si litt"fortrolig" at jeg syns du utfører denne jobben best av alle, så orker du ta det denne gangen også? For å styrke selvtilliten din, men egentlig driter deg fullt ut og ingen andre gidder den jobbeb. Eller en date skryter sv deg, men etter en stund med dating/sex då er du ikke riktig person likevel, selv om sexen var god? Anonymkode: 4dabd...18d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ønsker gjerne noen eksempler på hva som kan sies? kan feks en sjef si litt"fortrolig" at jeg syns du utfører denne jobben best av alle, så orker du ta det denne gangen også? For å styrke selvtilliten din, men egentlig driter deg fullt ut og ingen andre gidder den jobbeb. Eller en date skryter sv deg, men etter en stund med dating/sex då er du ikke riktig person likevel, selv om sexen var god? Anonymkode: 4dabd...18d Nummer 1: Ja, manipulerende. Om det faktisk var at sjefen sa det og gjorde det for å få deg til å påta deg oppgavene, men om det bare er noe du tror er du like langt. Nummer 2: Nei, ikke nødvendigvis. Kan godt hende han likte sexen og deg godt, men ikke følte riktig kjemi og kunne ikke se for seg et forhold, ville få det til å fungere, men fikk ikke de riktige følelsene. Om han derimot gikk inn i beskjentskapet med de intensjoner å lure deg til å tro at han ville ha forhold slik at du hadde sex med han, da kan det kalles manipulering. Er så dårlig på eksempler, men har ett. La oss si at to søsken krangler, det er egentlig storebroren som plager og erter lillebroren og er pådriveren for hele konflikten. Til slutt reagerer så klart lillebroren og foreldrene hører levenet. Måten storebror legger det frem på gjør at foreldrene tror at det er lillebror som har vært den slemme og han blir sendt på rommet. Da har storebror manipulert foreldrene til å tro og gjøre en handling som er motsatt av den reelle situasjonen. Og i tillegg kan man jo si at han har manipulert lillebroren til å reagere på ertingen, som igjen gjør at foreldrene sender han (lillebroren) på rommet. Beklaher dårlig eksempel, men som sagt så er jeg ikke flink til det Anonymkode: 2fa4b...728 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå