Gå til innhold

Stor overkropp og tynne bein...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jente, 20 år. Kroppen min er såkalt "epleformet", med ganske stor overkropp og slanke bein + liten rumpe.. Jeg liker ikke å være sånn, det er som om overkroppen er for stor og rund i forhold til rumpa og lårene! Er det flere som har det sånn? Når jeg legger på meg så legger det seg nesten kun på magen, hoftene og brystene.. Jeg kan ikke gå med tettsittende kjoler, for da tyter bare magen ut og rumpa og lårene forsvinner liksom xD 

Så.. Hva kan jeg gjøre? Jeg er litt overvektig, og skal prøve å slanke meg.. Går det an å trene seg til større og tykkere lår/rumpe, og samtidig få bort noe fett på magen?

Anonymkode: f2b91...e55

Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderman
Skrevet (endret)

Knebøy er den beste øvelsen til ditt formål:)

Måtte selv roe ned den øvelsen fordi jeg ikke ville få damerumpe. Så tendenser til det.:ohmy:

Endret av Plaskebrus
Skrevet

Jeg har helt motsatt problem. Tømmerstokk-bein med tilsvarende svær hengerumpe. :(

Anonymkode: ab60e...c3e

Skrevet

Jeg har samme kropp som deg. Jeg er ikke overvektig, er normal, men det er stor forskjell på det som er over og under hoftene.  

I tillegg har jeg høye hofteben, så jeg ser ekstra stor ut siden det gjerne legger seg mye der når jeg først legger på meg.. Spesielt bakfra..  Så jeg går enten med stramme bukser og litt baggy topp, eller stram topp og store bukser. Aldri trangt begge plassene så forskjellen vises :-p 

Det som er bra med denne kroppsformen er at det er første du tar av om du begynner å spise bedre og trene. Men det legger seg også først der hos oss.. Jeg tror kanskje kostholdet er viktigst her. Men trening (spesielt knebøy som h*n over nevner) er også selvfølgelig bra :-) 

Kutt ut sukker iallefall, det merker jeg fort! Når jeg først klarer å holde meg unna sjokolade og brus i hverdagen :-D ellers spis regelmessig, hver 3-4 time^^,  dette hjelper meg iallefall. Kanskje om jeg hadde vært ekstra flink så hadde over- og underkroppen min kanskje passet sammen også! 

Anonymkode: 5e70d...e7b

• Liker 1
Skrevet

TS her. Takk for svar!! Og godt å høre at jeg ikke er den eneste hehe :P Ja, trening og kosthold er nok det som må til.. Jeg får kutte ut sukker og begynne å trene styrke, spesielt på rumpe og lår :) 

Anonymkode: f2b91...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...