Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Sliter med det samme hver jul: gaver til besteforeldrene mine. Eldre mennesker har jo vanligvis alt de trenger, er ikke vits å kjøpe ting og tang til de. Så ender vanligvis alltid opp med noe spiselig/hjemmebakt, en bok e.l. og noe personlig i tillegg (innrammet bilde etc). Dette blir de jo alltid veldig glad for, men føler liksom at det er litt oppbrukt etterhvert :-?

Noen som har andre gode ideer?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/99929-julegaver-til-besteforeldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har med helle laget mimrealbum til bestemor. Satte inn bilder fra ulike epoker i livet, og skrev om de tingene jeg huska spesielt godt av opplevelser sammen med henne og bestefar. Hun ble så glad at hun ble rørt til tårer.

En annen ting er opplevelser. Om du bor nært nok i alle fall. Behøver ikke være det helt store, men en lunch på cafe eller gavekort på en eller annen dagstur som turist i egne nærområder sammen med deg er en flott ting.

I år har vi det veldig enkelt, for vi gir brudebildet! Men ellers er det ikke så lett, siden de har alt de trenger! Mormor sa det for ikke så lenge siden at hun ville ikke ha mer ting, hun hadde mer enn nok. Hun ville heller få blomster, konfekt eller ting hun kunne spise. Et år lagde jeg en kurv med forskjellig mat og det ble hun veldig glad for!

Eller som Fakse sier en lunsj eller lignende med deg, hvis det er mulig..

Jeg har begynt å kjøpe gaver de kan få "brukt opp", gavekort, mat, god shampo, kremer etc... og det har jeg tenkt å fortsette med...det viktigste er jo tanken...! om en gir det samme flere ganger..så tror jeg det spiller mindre rolle..spesielt når det er personlige gaver som viser at du har kjøpt eller lagd noe med spesiell omtanke til akkurat dem!!

Gjest Dalwhinnie

Gavekort på fotpleie har vært populært hos mine besteforeldre. Farmor var glad i å løse kryssord, så hun fikk ofte abonnement på kryssordblad. Og når alle idéer virker like håpløse, så har jeg gitt dem en stor bukett røde juletulipaner lille julaften.

Annonse

Pleier alltid å lage en "kurv" med noe godt i. hjemmelagete ting og tang som sylteagurker, syltetøy, leverpostei, sild el., kanskje et spesielt brød. Putter evt. også gjerne oppi små pakninger med røkelaks/gravlaks etc. og litt god sjokolade, kanskje også noen halve (eller hele) flasker vin (Det kommer an på om vi er mange som spleiser). I tillegg lager jeg gjerne noen pene kort - enten maler el. marmorerer som jeg binder pent sammen.

Disse kurvene er utrolig populære - og jeg får "alltid" igjen kurven med tomme glass .. med ønske om hjemmelagede gaver neste år også.

Til besteforeldrene lager vi også gjerne kalender med bilder av famile - og da spesielt barna..

I år får mine foreldre og svigers pakker med klippfisk av topp kvalitet til jul. Håper det faller i samk.

:P

Den ideen tror jeg jammen jeg stjeler! Pakke i en fin gaveeske sammen med oppskrift og resten av ingrediensene (som tåler romtemperatur) og en vin som passer til kanskje :)

Yess, ett problem mindre i år :D

Annonse

Gjest Embla s

For meg er problemet at mine gamle bor langt unna. Dermed utgår ting som fine kurver med mat&hygge :-( (det er ellers en kjempegod idè!!)

Men:

Fotokalender med bilder av familien er både hyggelig og til nytte! :)

Abbonemang på ukeblader :)

Deilige skjerf, vanter, ullundertøy, etc. :)

Gavekort hos aromaterapaut, fotpleier, etc :)

I fjor endte vi opp med sherry og kaffe (fra spesialbutikk) som de ikke har mulighet til å få tak i selv. Og det ble satt veldig stor pris på.

Et annet par fikk den samme kaffe'n men med krus, siden vi hørte rykter om at de hadde bruk for nye kaffe krus.

Forøvrig har jeg samme innstillingen til forbruksvarer som dere andre. Samt at jeg vet dette er noe de setter pris på.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...