Parrot Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 (endret) Enkelt spm: hva er dine forventinger av ny partner? Mine er: - Han må være snill, omtenksom og respektere meg. - Han må være på min alder. - Han skal ikke drikke/røyke/feste. - Ha få seksuell partnere fra tidligere forhold osv. - Han må være ferdig med utdannelse og tjene egne penger (klare seg selv). Er det for høye krav? Min eks fylte 3 av disse punktene, men på de to andre scoret han så lavt at forholdet ike fungerte. (f.eks. Var han økonomisk avhengi av meg, jeg følte meg som moren hans). Men jeg savner han allikevel intenst.. Endret 17. januar 2016 av Parrot 1
Nuith Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Ikke drikke i det hele tatt, den synes jeg er for streng. De fleste menn i dag drikker alkohol, i det minste i form av et par øl innimellom, selv om ikke alle er festløver. Resten av kravene synes jeg er ok, iallefall dersom du oppfyller dem selv. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Alle kan ha akkurat de kravene de vil. Men det er klart at dersom du krever at en mann ikke drikker eller fester overhodet, så har du begrenset utvalget ganske mye og må nok lete i spesifikke kretser. Jeg vil ha en mann som har en livsstil som passer min egen - der tiden fordeles mellom jobb/studier, sosialt, familie, trening, hobby og noe uteliv. Nå er jeg 25 og de fleste menn jeg dater rundt 30, så 'uteliv' betyr ikke klubber, men noen drinker i en bar eller annet sosialt. Anonymkode: 46ff1...0df
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Du vil nok møte noen menn som oppfyller dette, men jeg ville opplevd det som urimelig at man ikke kan feste/drikke. Nei da, det gjøre jeg ikke lenger hver helg, ei heller drikker jeg som jeg gjorde da jeg var 18, men en kvinne som kategorisk utelukker dette i en mann blir for snevert for min del. Men det finnes jo selvfølgelig noen avholdsmenn, så da har du nok bedre sjanse på dem Det andre er dette med utdannelse og tjene penger selv. Selvsagt, men slik det blir i den vestlige verden fremover så er det mange som må regne med å ta videreutdannelse eller ny grunnutdannelse. Jeg tror ikke folk helt forstår rekkevidden av automasjon og effektivisering, vi snakker om at opp mot halvparten av alle arbeidsplasser kan rasjonaliseres vekk! Å ikke være åpen for partnere som etterhvert ønsker/må ta annen/mer utdanning er ikke rasjonelt for min del, så da hadde vi nok ikke passet sammen på det grunnlaget heller. Anonymkode: 0edc7...78f
Okapi Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 (endret) Vet ikke om jeg har så mange formalkrav, men er et par som nesten er det. Etter å ha kysset et par av dem tror jeg ikke jeg kunne vært sammen med en røyker. Greit, om hun bommer en på fest, eller røyker sigar hver søndag kunne jeg vel holdt ut på et vis, men kjederøyker? Høyst tvilsomt. Det både lukter og smaker, og jeg blir ærlig talt fort litt kvalm av det. Jeg kan ikke helt se for meg et forhold med en som har barn. Jeg liker ikke barn spesielt godt, og er ærlig talt litt ukomfortabel rundt dem. Kan jo være det kunne gått på et vis, men jeg tror det ville vært et urimelig kompromiss overfor både meg selv, hun og barnet. Verpesyke utgår av samme grunn (pluss litt lugubre gener fra min side). Er ikke så gira på hester eller hunder heller, så hvis omgang med (og lufting av, etc.) sånne forventes, står jeg nok over. De fleste andre dyr funker fint. Ha gjerne en katt eller tre, eller en bøtte marsvin. Må gå an å snakke med henne på et litt dypere nivå. Om det går i været og jobben, en beskrivelse av en film eller bok stopper på "den var bra/dårlig", og filosofiske diskusjoner er kjedelige, er vi nok ikke en match. Ideologisk dogmatiske mennesker blir ofte også litt kræsj. For meg er politikk problemløsning, ikke religion. Helst ikke heng Marx eller Rand på veggen. Tror ikke jeg har noen dealbreakere på utseende, utdannelse eller økonomi, egentlig. Kan sikkert leve med en festløve og, om hun kan leve med at jeg står over iblant. Lite sannsynlig at jeg møter en jomfru, men hadde sikkert gått helt fint det og. At hun må være snill er forsåvidt så selvsagt at det knapt er verdt å nevne, men for all del, kanskje det finnes trivelige onde jenter og. Endret 18. januar 2016 av Okapi 1
Parrot Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2016 (endret) 6 timer siden, Nuith skrev: Ikke drikke i det hele tatt, den synes jeg er for streng. De fleste menn i dag drikker alkohol, i det minste i form av et par øl innimellom, selv om ikke alle er festløver. Resten av kravene synes jeg er ok, iallefall dersom du oppfyller dem selv. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle kan ha akkurat de kravene de vil. Men det er klart at dersom du krever at en mann ikke drikker eller fester overhodet, så har du begrenset utvalget ganske mye og må nok lete i spesifikke kretser. Jeg vil ha en mann som har en livsstil som passer min egen - der tiden fordeles mellom jobb/studier, sosialt, familie, trening, hobby og noe uteliv. Nå er jeg 25 og de fleste menn jeg dater rundt 30, så 'uteliv' betyr ikke klubber, men noen drinker i en bar eller annet sosialt. Anonymkode: 46ff1...0df 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vil nok møte noen menn som oppfyller dette, men jeg ville opplevd det som urimelig at man ikke kan feste/drikke. Nei da, det gjøre jeg ikke lenger hver helg, ei heller drikker jeg som jeg gjorde da jeg var 18, men en kvinne som kategorisk utelukker dette i en mann blir for snevert for min del. Men det finnes jo selvfølgelig noen avholdsmenn, så da har du nok bedre sjanse på dem Det andre er dette med utdannelse og tjene penger selv. Selvsagt, men slik det blir i den vestlige verden fremover så er det mange som må regne med å ta videreutdannelse eller ny grunnutdannelse. Jeg tror ikke folk helt forstår rekkevidden av automasjon og effektivisering, vi snakker om at opp mot halvparten av alle arbeidsplasser kan rasjonaliseres vekk! Å ikke være åpen for partnere som etterhvert ønsker/må ta annen/mer utdanning er ikke rasjonelt for min del, så da hadde vi nok ikke passet sammen på det grunnlaget heller. Anonymkode: 0edc7...78f 32 minutter siden, Okapi skrev: Vet ikke om jeg har så mange formalkrav, men er et par som nesten er det. Etter å ha kysset et par av dem tror jeg ikke jeg kunne vært sammen med en røyker. Greit, om hun bommer en på fest, eller røyker sigar hver søndag kunne jeg vel holdt ut på et vis, men kjederøyker? Høyst tvilsomt. Det både lukter og smaker, og jeg blir ærlig talt fort litt kvalm av det. Jeg kan ikke helt se for meg et forhold med en som har barn. Jeg liker ikke barn spesielt godt, og er ærlig talt litt ukomfortabel rundt dem. Kan jo være det kunne gått på et vis, men jeg tror det ville vært et urimelig kompromiss overfor både meg selv, hun og barnet. Verpesyke utgår av samme grunn (pluss litt lugubre gener fra min side). Er ikke så gira på hester eller hunder heller, så hvis omgang med (og lufting av, etc.) sånne forventes, står jeg nok over. De fleste andre dyr funker fint. Ha gjerne en katt eller tre, eller en bøtte marsvin. Må gå an å snakke med henne på et litt dypere nivå. Om det går i været og jobben, en beskrivelse av en film eller bok stopper på "den var bra/dårlig", og filosofiske diskusjoner er kjedelige, er vi nok ikke en match. Ideologisk dogmatiske mennesker blir ofte også litt kræsj. For meg er politikk problemløsning, ikke religion. Helst ikke heng Marx eller Rand på veggen. Tror ikke jeg har noen dealbreakere på utseende, utdannelse eller økonomi, egentlig. Kan sikkert leve med en festløve og, om hun kan leve med at jeg står over iblant. Lite sannsynlig at jeg møter en jomfru, men hadde sikkert gått helt fint det og. At hun må være snill er forsåvidt så selvsagt at det knapt er verdt å nevne, men for all del, kanskje det finnes trivelige onde jenter og. Takk for gode svar! min eks var også avholds, og det synes jeg var fantastisk! Selv om han har drukket, noe jeg ikke bryr meg om, så gjorde han det ikke med meg, og det er viktig. Men takk for god respons spennende å lese Og enig med deg okapi, en som har barn fra før av er også no-no Endret 18. januar 2016 av Parrot
Gjest O.G. Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 15 timer siden, Parrot skrev: Enkelt spm: hva er dine forventinger av ny partner? Mine er: - Han må være snill, omtenksom og respektere meg. - Han må være på min alder. - Han skal ikke drikke/røyke/feste. - Ha få seksuell partnere fra tidligere forhold osv. - Han må være ferdig med utdannelse og tjene egne penger (klare seg selv). Er det for høye krav? Min eks fylte 3 av disse punktene, men på de to andre scoret han så lavt at forholdet ike fungerte. (f.eks. Var han økonomisk avhengi av meg, jeg følte meg som moren hans). Men jeg savner han allikevel intenst.. Hjelpes, så streng. Litt festing må nå være greit og så lenge han er ferdig med tidligere forhold så har du jo ingenting med hvor mange han har pult.
Gjest Løkky Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 - Ærlig og lojal - Bein i nesa og ha sine egne meninger - Oppføre seg i fylla/vite når nok er nok - Ha god humor, ikke være så dønn alvorlig hele tiden - Ha tid til meg selv i en hektisk hverdag. Trenger ikke å sende meldinger hele tiden, men liksom vise at han bryr seg - Være selvstendig - Vise at han har lyst på meg. Et jokk inn og ut er ikke nok.
Engel Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 Ærlig og lojal, og respektere meg som jeg er Ikke snuse eller røyke Må være ferdig med barn Må være aktiv, like å trene og være på tur Må ha økonomien i orden han må virkelig vise at han er glad i meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå