Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

**slettet**

Endret av Sapphira
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke din jobb å leke utleiemegler? Her det bare å sette ned foten. Dere har sagt opp deres leieforhold, og hva utleier velger å gjøre eller ikke gjøre for å få leid ut leiligheten videre er helt opp til dem selv - og ikke noe du skal løfte en finger for. Si klart og tydelig nei neste gang de spør. Eller slutt å ta telefonen hvis du synes det er vanskelig å si klart ifra at de ikke vil få noen hjelp fra deg/dere.

Anonymkode: 7e57a...b1d

• Liker 6
Skrevet

Standard leiekontrakter finnes på sidene til forbrukerombudet.

Du mener utleiere, ikke leietakere ikke sant?

• Liker 4
Skrevet

Jeg antar du mener utleiere og ikke leietagere? I denne situasjonen er det vel dere som er leitagere? 

Det er bare å si at du ikke har tid og, heller ikke kan det, og at du ikke ønsker å stå ansvarlig for forholdet mellom de og nye leitagere. Hun får bare bli så sur som hun vil, nå er dere snart ute derfra 

Anonymkode: 54ab3...502

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, mener så klart utleiere :P Gikk litt raskt her! Er det mulig å endre det nå?

Endret av Sapphira
Skrevet

For noen snåle folk.

Ang. kontrakt å skrive kontrakt ville jeg sagt som så at det er de som er utleiere, det er deres ansvar å skrive kontrakt, ikke ditt. Om de ikke får til å skrive selv så kan de laste ned en fra forbrukerombudet her:

http://www.forbrukerradet.no/kontrakter/hus/husleiekontrakt-bokmal/

Hva vaskinga angår; vis til at det skal være stille etter klokken 23, deres personlige problemer er irrelevant.

Siden dere skal flytte; har dere ikke alt fått bolig? Da har dere jo ikke så mye behov for deres referanse? Og hva skal de klage over? Buhu, leietaker ville ikke skrive ny leiekontrakt for oss, de er så forferdelige:P Dessuten så kan jo du som leietaker også gi dem dårlig referanse:

http://www.hybelrating.no/index.php

Anonymkode: 42802...ea4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kanskje de liker dere veldig godt og helst ikke vil at dere flytter?

Men hva betyr det å skrive leiekontrakter? Kan de ikke bare laste ned en standardkontrakt fra nettet el.l.?

Endret av jabx
  • Liker 1
Skrevet

Det som irriterer meg så grenseløst er at jeg sa klart "Nei" flere ganger, men hun nektet å legge på. Til slutt sa hun at hun skammet seg for å spør oss, men vi er jo klar over at hun ikke skammer seg i det hele tatt. Hun la også til at "Terje (mannen), spør hele tiden når kontrakten er ferdig", så hun har vel fått for seg at det er min jobb. De burde jo vite at det ikke er det siden de ordnet alt selv da vi flyttet inn. Kommer til å si nei, men kvier meg for hun er flink til å gi oss dårlig samvittighet.

Skrevet
2 minutter siden, Sapphira skrev:

Ja, mener så klart utleiere :P Gikk litt raskt her! Er det mulig å endre det nå?

Trenger dy referanse da? Har dere kjøpt eller skal dere leie der dere flytter inn nå? Uansett så får dere jo evt. ny referanse på det nye stedet dere nå flytter til, om dere skal leie der. 

Om referanse er viktig for deg så får du heller ta litt mer dritt(arbeid). Du må egentlig velge. 

Anonymkode: 54ab3...502

Skrevet (endret)

Referanser er ikke det viktigste, nei, men synes jo det hadde vært en fordel. Hun har hele tiden sagt at vi har vært perfekte leietakere, det er vel fordi vi har funnet oss i så mye tull :fnise: Jeg sa også at vi kunne printe ut leiekontrakt fra nettet, men de skulle ha så mye forandret at de ville jeg skulle lage en fra scratch.. Synes jo det høres helt tullerusk ut.

Endret av Sapphira
Skrevet

Hadde det vært meg så hadde jeg skrevet ut kontrakten fra huseiernes landsforening og sagt at du har sett på den og mener den ser god ut.  Så er problemet unnagjort på 2 min. De andre tingene hadde jeg ikke giddet å henge meg opp i. Du skal tross alt snart flytte, og kan bite tennene sammen de siste dagene.

Skrevet

Tenker de egentlig er veldig lei seg for at dere drar og at det kan være en reaksjon på det. 

Folk kan ha merkelige handlingsmønstre når de mister noe de har satt pris på :-) 

Anonymkode: 13946...659

• Liker 1
Skrevet

Slutt å ta opp ting i vaskekjelleren og andre steder med henne, vis til at dere har et profesjonelt forhold som snart bringes til opphør ved at dere flytter. Leiekontrakter kjøper man eller laster ned, leieannose får de jammen meg ordne selv. 

Avvis kort og kontant, og bli ferdig med folket du leier hos. 

Anonymkode: bab70...a39

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er slitsomt med å skrive ut en kontrakt. Du har sikkert brukt mer tid på å lage en tråd om dette. 

Jeg tolker det også slik at de syntes det var trist å miste dere. Min tidligere leietaker som jeg bare har ett godt forhold til ble til ett hespetre da jeg flyttet fra henne og inn til min egen leilighet. Det gikk jo over da hun skjønte at jeg ikke kom til å flytte tilbake. Det er over ti år siden jeg flyttet fra henne og vi har kontakt enda. Du skriver at de er gamle og virker også at de har tillit til dere enn deres egne barn og barnebarn. 

Hva med å være litt greie med de? Dere har jo leid hos de i 6år. Du svarte den gamle damen at du har det så travelt med å flytte men du hadde jo tid til å skrive en tråd om det?😏

Anonymkode: e1ead...c8b

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva som er slitsomt med å skrive ut en kontrakt. Du har sikkert brukt mer tid på å lage en tråd om dette.

Følger du med eller? Det er ikke bare snakk om å skrive ut en kontrakt. Det er snakk om å lage en helt ny kontrakt.

• Liker 2
Skrevet (endret)
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker det også slik at de syntes det var trist å miste dere. Min tidligere leietaker som jeg bare har ett godt forhold til ble til ett hespetre da jeg flyttet fra henne og inn til min egen leilighet. Det gikk jo over da hun skjønte at jeg ikke kom til å flytte tilbake. Det er over ti år siden jeg flyttet fra henne og vi har kontakt enda. Du skriver at de er gamle og virker også at de har tillit til dere enn deres egne barn og barnebarn. 

Hva med å være litt greie med de? Dere har jo leid hos de i 6år. Du svarte den gamle damen at du har det så travelt med å flytte men du hadde jo tid til å skrive en tråd om det?😏

Jeg er ikke i leiligheten nå, men det nye huset. Vi eier ikke en printer, så jeg kan ikke bare skrive ut en kontrakt heller. Problemet her er jo at de vil at vi skal ordne alt (leieannonse, leiekontrakt, etc). Det har ikke noe med tillit å gjøre, hun har bare ikke lyst å "plage" familien, men oss har hun ikke noe imot. Synes jo jeg var grei som la ut en liten annonse for dem, men du kan jo synes hva du vil.

Endret av Sapphira
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utleier mener du vel. Det er virkelig ikke en leietagers plikt å utforme en leiekontrakt. Her synes jeg utleiere er urimelige som forlanger dette.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...