Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2004 #41 Skrevet 12. oktober 2004 Min kjære fridde til meg uten å tilby meg en ring. Det kom egentlig ikke som noen overraskelse fordi vi hadde snakket litt om dette med forlovelses- og giftering. Jeg ønsket ikke forlovelsesring som automatisk ble en giftering den dagen vi giftet oss. Derfor ble det heller ingen egen forlovelsesring og vi venter heller med ringene til bryllupsdagen. Og da får de plass på vår høyre hånd :-)
cecily Skrevet 12. oktober 2004 #42 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg fikk diamantring av min kjære, og føler meg absolutt ikke kravstor av den grunn Dømmer ikke det ene eller det andre, er jo helt opp til hver enkelt hva man velger å gjøre. Har alltid drømt å få en diamantring i forbindelse med frieriet, og det fikk jeg. Ingen som kan fortelle meg hva jeg har lov å drømme om vel? Nå ble det jo sagt at det måtte være stusselig å ikke blir fridd til med en diamantring. Og det synes jeg blir kravstort. Om en får en diamantring, så helt flott det. Men at en ikke kan bruke samme ring til forlovelse og ekteskap, det høres helt snodig ut i mine ører. Hver og en må få drømme om det en vil, selvsagt, men å si at det er stusselig å ikke få diamantring, da sier en mer om seg selv enn de som ikke krever en diamantring. Og hva er den avgjørende forskjell på forlovelse og giftermål? Trodde det omtrent gikk ut på det samme jeg.
Gjest Tex Skrevet 13. oktober 2004 #43 Skrevet 13. oktober 2004 Enig med Starie, jeg, forlovelse er en høytidelighet og giftermål en annen, en ring til hvert formål. Jeg ga forresten min kjære tydelige signaler om at dersom han ville fri ble det ikke no "ja" fra meg dersom frieriet ikke ble gjort skikkelig, høytidelig og med egen ring til formålet. For meg er et frieri uten ring det samme som en vielse uten kirkens velsignelse, en barnedåp uten prest eller en konfirmasjon på rådhuset. Enkelte ting skal bare være sånn --- i min verden Så jeg har to ringer og er vel fornøyd med det, min kjære sier han er verdens heldigste som har meg og jeg sier det samme andre veien. Så da kan det vel ikke bli bedre.....
Jens Skrevet 13. oktober 2004 #44 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har forlovelsesringen på høyre hånd, og gifteringen på venstre. Dette fordi jeg viser min høyre hånd oftere når jeg drikker, etc...)og syns forlovelsesringen er så vakker att jeg vil den skal synes!!
Gjest Tex Skrevet 13. oktober 2004 #45 Skrevet 13. oktober 2004 Vel, hvis det er din definisjon på å være bombastisk og nedlatende er det vel flere av oss, deg selv inkludert. Og hvor i all verden har du "egnet ring" fra? Jeg har kjent min mann i fjorten år, og vi har vært bestekompiser i langt de fleste av disse årene. Han kjenner mine innerste hemmeligheter og har alltid gjort det. Vi snakket om å gifte oss lenge før han fridde, og jeg sa klart i fra at dersom han ville at jeg skulle oppfatte noe som et ekte frieri måtte det være en ring med i seansen. Om den var diamantbesatt og kostet flere tusen, eller om det var en sølvring til 98 kroner fra Bjørklund spilte ingen rolle. Men for meg er ringen selve symbolet på ektheten i frieriet, noe min mann var klar over. Og han ville heller aldri fridd uten en skikkelig ring, det er sånn han er. Og for virkelig å gni det inn, til deg som sannsynligvis ikke fikk en ring, JA min forlovelsesring er diamantbesatt og kostet flerfoldige tusen kroner. Og jeg har giftering med diamanter. Så jeg må være skikkelig gift, jeg.
cecily Skrevet 13. oktober 2004 #46 Skrevet 13. oktober 2004 Vi snakket om å gifte oss lenge før han fridde, og jeg sa klart i fra at dersom han ville at jeg skulle oppfatte noe som et ekte frieri måtte det være en ring med i seansen. Og for virkelig å gni det inn, til deg som sannsynligvis ikke fikk en ring, JA min forlovelsesring er diamantbesatt og kostet flerfoldige tusen kroner. Og jeg har giftering med diamanter. Så jeg må være skikkelig gift, jeg. Nei, og jeg ble ikke fridd til en gang. Likevel så regnet jeg meg selv som både forlovet, og nå faktisk gift. Må det et symbol til for å føle seg forlovet? Eller må det et symbol til for at en mann/dame kan fri om hun ønsker det? Og jeg ser fortsatt ikke den store forskjellen mellom forlovelse og giftermål, bortsett fra det juridiske da, selvsagt.
Mistyen Skrevet 13. oktober 2004 #47 Skrevet 13. oktober 2004 Tråden er ryddet for personangrep. Hold dere til tema da jenter Misty (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå