AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Del Skrevet 17. januar 2016 Vet ikke om noen kan hjelpe meg her, men jeg prøver Satt på en vaskemaskin,og da kom det vann i vasken (dette pleier å skje men vannet trekker seg fort ned igjen). Men nå har vasken blitt tett og hele gulvet er klissvått av vann! Jeg tok en runde med Plumbo tidligere i dag, og da virket det som vasken var som vanlig. Men da jeg satt på vask nr 2 nå så ble det tett IGJEN. Æsj, dette er så slitsomt. Noe annet jeg kan gjøre bortsett fra å ringe rørlegger? Dette er vel ikke normalt eller? Skal sies at jeg bor i en gammel blokk fra 1954, men rørene har blitt byttet ut og badet ble pusset opp av OBOS i 2005. Har ikke hatt problemer med frosne rør eller noe sånt. Anonymkode: f2fc3...35b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thylacine Skrevet 17. januar 2016 #2 Del Skrevet 17. januar 2016 Har du åpnet opp rørene for å se om det er tett ytterst? Måtte gjøre det her om dagen, og renset ut. Var helt fint igjen etterpå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thylacine Skrevet 17. januar 2016 #3 Del Skrevet 17. januar 2016 Har ikke så mye kompetanse og var litt usikker, så hadde assistanse over tlf da jeg åpnet. Var ikke hokus-pokus å åpne rørene under vask og ved vaskemaskinen, heldigvis var det skit som var ytterst som kunne lett fjernes. Hadde en bøtte og hansker. Hvis jeg har forstått det riktig er ikke det lurt å hive på med Plumbo før man sjekker om det er noe som tetter- Plumbo løser visstnok "bare" opp organisk materiale så derfor bør man åpne opp før man har i Plumbo. Siden du har hatt Plumbo i bruk ville jeg brukt hansker. Prøv ut google også, kanskje du får tips der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #4 Del Skrevet 17. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om noen kan hjelpe meg her, men jeg prøver Satt på en vaskemaskin,og da kom det vann i vasken (dette pleier å skje men vannet trekker seg fort ned igjen). Men nå har vasken blitt tett og hele gulvet er klissvått av vann! Jeg tok en runde med Plumbo tidligere i dag, og da virket det som vasken var som vanlig. Men da jeg satt på vask nr 2 nå så ble det tett IGJEN. Æsj, dette er så slitsomt. Noe annet jeg kan gjøre bortsett fra å ringe rørlegger? Dette er vel ikke normalt eller? Skal sies at jeg bor i en gammel blokk fra 1954, men rørene har blitt byttet ut og badet ble pusset opp av OBOS i 2005. Har ikke hatt problemer med frosne rør eller noe sånt. Anonymkode: f2fc3...35b Rørene under vaskeservanten din bør demonteres og renses for hånd. Start med å skru opp den skruen som befinner seg nedi sluket i vaskeservanten, ta deretter delene under vasken fra hverandre og ta ut hår m.m. derfra. Om det ikke blir bedre av dette, må rørene videre ned i systemet spyles eller stakes opp av rørlegger Anonymkode: 3a878...1a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #5 Del Skrevet 17. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rørene under vaskeservanten din bør demonteres og renses for hånd. Start med å skru opp den skruen som befinner seg nedi sluket i vaskeservanten, ta deretter delene under vasken fra hverandre og ta ut hår m.m. derfra. Om det ikke blir bedre av dette, må rørene videre ned i systemet spyles eller stakes opp av rørlegger Anonymkode: 3a878...1a8 Ps Dette bør gjøres jevnlig (noen ganger pr år), slik at du slipper at det går helt tett Plumbo forskyver dessuten bare problemet til lengre ned i rørsystemet Anonymkode: 3a878...1a8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #6 Del Skrevet 17. januar 2016 http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Verktoy-og-tilbehor/Avlopsrenser-2000034458/ Denne er genial! Anonymkode: 5dc22...6c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 17. januar 2016 #7 Del Skrevet 17. januar 2016 Den avløpsrenseren som er vist over er veldig kjekk til slike situasjoner. Sist vi hadde et rør som nektet å åpne seg så tok vi flere runder med Plumbo, og staket mellom hver gang, helt til det løste seg opp. Det finnes en flytende Plumbo (Plombo Gel?) som er sterkere enn den vanlige. Den skal man være litt forsiktig med, så anbefaler å lese råd på nett før du bruker den. Men altså, begynn med å skru fra hverandre og se om det er noe som tetter der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 17. januar 2016 #8 Del Skrevet 17. januar 2016 Kjøp Mudin, det er avløpsrens med mye mer gutt enn plumbo. Under valpeperipden her klarte vi å tette doen, vi staka med den som er linket til over her i mange timer, og jobbet med den doen i nesten et døgn. Vannet rikket seg ikke. Kjøpte et to flasker med Mudin og hadde i doen før jeg dro på jobb, og da vi kom hjem var den så god som ny nå vi Mudin i sløret ca hver tredje måned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #9 Del Skrevet 17. januar 2016 Takk for råd alle sammen, dere er greie altså Jeg eier ikke et teknisk gen i meg, så det å begynne å åpne rør etc tror jeg at jeg skal droppe. Jeg skal sjekke ut Mudin! Er det å få kjøpt på typ Jernia? Og hvis det likevel ikke blir noen bedring, er det noen som har et sånt ca anslag på hva en rørlegger vil ta for en slik jobb? Jeg vet det varierer fra firma til firma, men sånn ca? Jeg bor i Oslo. Moren min mener rundt 3000 kr... Hilsen TS Anonymkode: f2fc3...35b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. januar 2016 #10 Del Skrevet 17. januar 2016 25 minutter siden, Olive_North skrev: Kjøp Mudin, det er avløpsrens med mye mer gutt enn plumbo. Under valpeperipden her klarte vi å tette doen, vi staka med den som er linket til over her i mange timer, og jobbet med den doen i nesten et døgn. Vannet rikket seg ikke. Kjøpte et to flasker med Mudin og hadde i doen før jeg dro på jobb, og da vi kom hjem var den så god som ny nå vi Mudin i sløret ca hver tredje måned Autocorrect? Men ellers er jeg enig! Plumbo bør for all del unngås da det fort kan gjøre mer skade enn nytte og sluk bør rengjøres fra tid til annen for å unngå at de tetter seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Canario Skrevet 17. januar 2016 #11 Del Skrevet 17. januar 2016 Prøvd å la varmt vann renne i springen? Sett på glovarmmt, ihvertfall i fem minutter. Du trenger ikke være teknisk for å sjekke røra. Sett en bøtte under rørene i vasken, skru av den svære greia og sjekk om det ligger noe der. Du må bare være i stand til å vri noe liksom... Hvor mye det koster spørs jo helt på hva som må gjøres. Minimum 1500. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thylacine Skrevet 17. januar 2016 #12 Del Skrevet 17. januar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd alle sammen, dere er greie altså Jeg eier ikke et teknisk gen i meg, så det å begynne å åpne rør etc tror jeg at jeg skal droppe. Jeg skal sjekke ut Mudin! Er det å få kjøpt på typ Jernia? Og hvis det likevel ikke blir noen bedring, er det noen som har et sånt ca anslag på hva en rørlegger vil ta for en slik jobb? Jeg vet det varierer fra firma til firma, men sånn ca? Jeg bor i Oslo. Moren min mener rundt 3000 kr... Hilsen TS Anonymkode: f2fc3...35b Det var det som var poenget mitt, selv uten tekniske gener går det fint å prøve seg litt frem Gjør litt reseach, ta til deg de gode rådene du har fått- og prøv Den mestringsfølelsen av å ha prøvd ihvertfall er ikke dum Lykke til TS :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #13 Del Skrevet 17. januar 2016 Eddik og natron fungerte godt her. Fjern synlig gruff først. Hell natron og eddik i sluket, la det stå å godtgjøre seg ei tid (par timer). Deretter heller du etter kokende vann. Anonymkode: d81e4...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #14 Del Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om noen kan hjelpe meg her, men jeg prøver Satt på en vaskemaskin,og da kom det vann i vasken (dette pleier å skje men vannet trekker seg fort ned igjen). Men nå har vasken blitt tett og hele gulvet er klissvått av vann! Jeg tok en runde med Plumbo tidligere i dag, og da virket det som vasken var som vanlig. Men da jeg satt på vask nr 2 nå så ble det tett IGJEN. Æsj, dette er så slitsomt. Noe annet jeg kan gjøre bortsett fra å ringe rørlegger? Dette er vel ikke normalt eller? Skal sies at jeg bor i en gammel blokk fra 1954, men rørene har blitt byttet ut og badet ble pusset opp av OBOS i 2005. Har ikke hatt problemer med frosne rør eller noe sånt. Anonymkode: f2fc3...35b Plumbo burde være forbudt å selge, og folk burde i hvertfall ikke la seg lure til å kjøpe den. Åpne opp rørene under vasken dersom du mener deg kompetent til den typen jobb. Eller tilkall ent kompetent mann. Mudin er et bedre alternativ enn Plumbo, men om det hjelper her? Vet ikke. Anonymkode: 396d8...c96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #15 Del Skrevet 17. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plumbo burde være forbudt å selge, og folk burde i hvertfall ikke la seg lure til å kjøpe den. Åpne opp rørene under vasken dersom du mener deg kompetent til den typen jobb. Eller tilkall ent kompetent kvinne eller mann mann. Mudin er et bedre alternativ enn Plumbo, men om det hjelper her? Vet ikke. Anonymkode: 396d8...c96 Sånn! Rettet det for deg jeg Anonymkode: 3a878...1a8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 17. januar 2016 #16 Del Skrevet 17. januar 2016 Mudin/swish avløpsåpner. Kjøpes på jernia, la virke i en time (hiv på halve flasken, rens med varmt vann) og voila. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 18. januar 2016 #17 Del Skrevet 18. januar 2016 Er det ikke tryggere å rense røret mekanisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 18. januar 2016 #18 Del Skrevet 18. januar 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om noen kan hjelpe meg her, men jeg prøver Satt på en vaskemaskin,og da kom det vann i vasken (dette pleier å skje men vannet trekker seg fort ned igjen). Men nå har vasken blitt tett og hele gulvet er klissvått av vann! Jeg tok en runde med Plumbo tidligere i dag, og da virket det som vasken var som vanlig. Men da jeg satt på vask nr 2 nå så ble det tett IGJEN. Æsj, dette er så slitsomt. Noe annet jeg kan gjøre bortsett fra å ringe rørlegger? Dette er vel ikke normalt eller? Skal sies at jeg bor i en gammel blokk fra 1954, men rørene har blitt byttet ut og badet ble pusset opp av OBOS i 2005. Har ikke hatt problemer med frosne rør eller noe sånt. Anonymkode: f2fc3...35b Hvis du har utslag i en vask så er den kolbe under vasken som du kan skru av selv. Det nytter ikke og hive på avløpsrens så lenge det ligger lo og andre ting der. Kolben skrus forsiktig av, ha evnt en bøtte under. Kjenn opp i røret og evnt dra ut lo og skit som ligger der. Sett forsiktig på springen mens bøtta står der, da ser du om det renner fint igjennom. Er alt ok skru på kolben igjen. Da sparer du masse penger på rørlegger. Dette har jeg gjort mange ganger. Mange hiver oppløsningsting i vasken men uansett så må det innimellom fjernes fysisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Desertflower Skrevet 18. januar 2016 #19 Del Skrevet 18. januar 2016 1 time siden, prt90 skrev: Er det ikke tryggere å rense røret mekanisk? Jo! Å bare helle avløpsåpner nedi vasken gjør liten nytte da det ofte ikke kommer forbi vannlåsen. Da må man til med å demontere rørene og bruke "flytende" avløpsrenser, og om det ikke funker høytrykkspyler med avløpssonde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #20 Del Skrevet 19. januar 2016 Samboeren min er rørlegger og sier at man aldri må finne på og bruke plumbo! Det ødelegger rørene og du risikerer og måtte bytte alle rør Anonymkode: 7ee0f...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå