Random Skrevet 26. januar 2016 #21 Skrevet 26. januar 2016 Jeg er mot slik tull, jeg synes dere har bedre lover i norge enn slik. Jeg kommer fra thailand der er det medieval lover lik du kan ikke si negativ om kongefamilien. Fritt land er bedre.
Kara W Skrevet 26. januar 2016 #22 Skrevet 26. januar 2016 Bare tull. Jeg er helt for alternative straffeformer, men offentlig uthengning fører sjeldent noe godt med seg. Det hadde nok krevd mer ressurser å holde gapestokken igang uansett, da man også måtte ha vakthold for å sørge for personens sikkerhet mens de sto der.
makkapakka Skrevet 26. januar 2016 #23 Skrevet 26. januar 2016 kun for pedofile og voldtektsforbrytere. De kunne stått i gapestokk nakne midt på Karl Johan i -30 grader. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #24 Skrevet 26. januar 2016 Gapestokk med bukkake kunne jeg godt ha vært med på! Anonymkode: c7bb0...d8a
Random Skrevet 26. januar 2016 #25 Skrevet 26. januar 2016 5 minutter siden, makkapakka skrev: kun for pedofile og voldtektsforbrytere. De kunne stått i gapestokk nakne midt på Karl Johan i -30 grader. Ja det kanskje er god straff.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #26 Skrevet 26. januar 2016 nå for tiden er det ikke mye fritt her... dessverre. den type straffemetoder er sjeldne, og det spørs hvem som utøver straffen, under hva slags omstendigheter, etc. det skriver du ingenting om og derfor er det ikke så mye hold i det du startet med. det blir vel slettet alt sammen. Anonymkode: 8c7f1...62f
Haru Skrevet 26. januar 2016 #27 Skrevet 26. januar 2016 Over en lang tid, hadde jeg trodd at du var en seriøs person her inne.........helt til jeg så denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #29 Skrevet 28. januar 2016 Den 26.01.2016 at 12.30, Random skrev: Ja det kanskje er god straff. Dersom man ønsker å innføre dødsstraff, kunne dette vært en brukbar avrettingsmetode for seksualforbrytere (de måtte i så fall stå der til de frøs i hjel). Jeg er imidlertid motstander av dødsstraff, og jeg synes at offentlig tilgjengelige lister over personalia til alle som er dømt for seksuelle overgrep, er en bedre ide, gjerne med opphenging av multiple plakater med navn og bilde i nærområdet der vedkommende bor. Helst burde slik offentliggjøring omfatte alle som er anmeldt for slik kriminalitet, enten det avsagt fellende dom eller ei. Anonymkode: 2c186...534
Kara W Skrevet 28. januar 2016 #30 Skrevet 28. januar 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom man ønsker å innføre dødsstraff, kunne dette vært en brukbar avrettingsmetode for seksualforbrytere (de måtte i så fall stå der til de frøs i hjel). Jeg er imidlertid motstander av dødsstraff, og jeg synes at offentlig tilgjengelige lister over personalia til alle som er dømt for seksuelle overgrep, er en bedre ide, gjerne med opphenging av multiple plakater med navn og bilde i nærområdet der vedkommende bor. Helst burde slik offentliggjøring omfatte alle som er anmeldt for slik kriminalitet, enten det avsagt fellende dom eller ei. Anonymkode: 2c186...534 Er du seriøs nå? Så dersom jeg ikke likte deg så kunne jeg bare gå hen og anmelde deg, så ville livet ditt være ødelagt for alltid? Du ville aldri igjen kunne får deg jobb, slite med å finne deg et sted å bo, ikke kunne gå ut på gaten i frykt for å bli angrepet? Du synes virkelig det er en god løsning?
sol87 Skrevet 29. januar 2016 #31 Skrevet 29. januar 2016 Den 1/17/2016 at 22.32, Balian de Ibelin skrev: Synes dere at Norge burde gjeninnføre gapestokken som en straffemetode igjen ? For eksempel om man gjør en mindre forbrytelse som f.eks stjele en sjokolade i butikken. Så får man 5 timer eller noe i gapestokken. Eller om man glemmer å levere en bok tilbake til biblioteket i tide. Så får man 1-2 timer i gapestokken. At man maks kan får 12 timer i gapestokken Noe man kunne fått om man hadde stjålet noe som hadde kostet mer en 500 kroner. Eller ville dette vært galskap ? Det hadde blitt utrolig dyrt hvis man skulle begynne å straffeforfølge alle som glemte å levere tilbake bøker i tide.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #32 Skrevet 29. januar 2016 Gapestokken er allerede innført. Og det uten lov og dom. Prøv å stikk deg ut og du blir digitalt spyttet på I månedsvis. Eksempler: Trådene: E-bay-gruppa, Mat fra bunnen-tråden, Nano-kattejenta, Koreansk sminke, Fotballfrue... Anonymkode: 23594...c44 2
Maleficenta Skrevet 29. januar 2016 #33 Skrevet 29. januar 2016 Den 17.1.2016 at 22.32, Balian de Ibelin skrev: Synes dere at Norge burde gjeninnføre gapestokken som en straffemetode igjen ? For eksempel om man gjør en mindre forbrytelse som f.eks stjele en sjokolade i butikken. Så får man 5 timer eller noe i gapestokken. Eller om man glemmer å levere en bok tilbake til biblioteket i tide. Så får man 1-2 timer i gapestokken. At man maks kan får 12 timer i gapestokken Noe man kunne fått om man hadde stjålet noe som hadde kostet mer en 500 kroner. Eller ville dette vært galskap ? Med sosiale medier er det ikke nødvendig med en fysisk gapestokk.. 1
Nøste~ Skrevet 29. januar 2016 #34 Skrevet 29. januar 2016 Ja også kan man kaste grønnsaker og spytte på dem Pirke på dem med en kvist. Og de skal selvfølgelig stå midt i et område der det ferdes flest folk Også! Kan det stå et skilt over dem der det står hva slags forbrytelser de har begått! Slik at alle visste det!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #35 Skrevet 29. januar 2016 19 timer siden, Kara W skrev: Er du seriøs nå? Så dersom jeg ikke likte deg så kunne jeg bare gå hen og anmelde deg, så ville livet ditt være ødelagt for alltid? Du ville aldri igjen kunne får deg jobb, slite med å finne deg et sted å bo, ikke kunne gå ut på gaten i frykt for å bli angrepet? Du synes virkelig det er en god løsning? Særdeles få kvinner vil anmelde en mann for seksuell kriminalitet uten grunn, samtidig som de aller fleste skyldige går fri av mangel på 100% vanntett bevis. Det er derfor ikke urimelig at alle anmeldelser skal offentliggjøres. Dersom en mann mener seg urettmessig hengt ut på denne måten, kan han jo bare imøtegå kritikken med fakta og saklige argumenter. Klarer han ikke dette, er det desto mer sannsynlig at han er skyldig. Ville det være bedre om vedkommende ble satt naken i gapestokk i 30 kuldegrader noen dager? Anonymkode: 2c186...534 1
Lutetium 71 Skrevet 29. januar 2016 #36 Skrevet 29. januar 2016 1 time siden, Nøste~ skrev: Ja også kan man kaste grønnsaker og spytte på dem Pirke på dem med en kvist. Og de skal selvfølgelig stå midt i et område der det ferdes flest folk Også! Kan det stå et skilt over dem der det står hva slags forbrytelser de har begått! Slik at alle visste det! Gleder meg til å se mennesker fastspent rett ved siden av buret til handlevognene ved den lokale super'n.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #37 Skrevet 30. januar 2016 20 timer siden, Lutetium 71 skrev: Gleder meg til å se mennesker fastspent rett ved siden av buret til handlevognene ved den lokale super'n. Det må samtidig opplyses om hva det er lov til å gjøre med vedkommende. Noen grad av fysisk skade er det vel lov å påføre ham, men er det tillatt å ta livet av en som står i gapestokk?, evt kappe av ham visse legemsdeler? Anonymkode: 2c186...534
Lutetium 71 Skrevet 30. januar 2016 #38 Skrevet 30. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må samtidig opplyses om hva det er lov til å gjøre med vedkommende. Noen grad av fysisk skade er det vel lov å påføre ham, men er det tillatt å ta livet av en som står i gapestokk?, evt kappe av ham visse legemsdeler? Anonymkode: 2c186...534 Neinei! Vi er da ikke barbarer.
Kara W Skrevet 30. januar 2016 #39 Skrevet 30. januar 2016 Den 29.1.2016 at 19.09, AnonymBruker skrev: Særdeles få kvinner vil anmelde en mann for seksuell kriminalitet uten grunn, samtidig som de aller fleste skyldige går fri av mangel på 100% vanntett bevis. Det er derfor ikke urimelig at alle anmeldelser skal offentliggjøres. Dersom en mann mener seg urettmessig hengt ut på denne måten, kan han jo bare imøtegå kritikken med fakta og saklige argumenter. Klarer han ikke dette, er det desto mer sannsynlig at han er skyldig. Ville det være bedre om vedkommende ble satt naken i gapestokk i 30 kuldegrader noen dager? Anonymkode: 2c186...534 Du er svært naiv hvis du tror på dette. Det finnes nok av eksempler av uskyldige menn som blir anmeldt eller hengt ut. Jeg synes vi skal ha et rettssystem som bygger på at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, og at straffen handler mer om rehabilitering enn hevn. Vi som privatpersoner har ingen krav på å vite hva fremmede mennesker driver med.
Gjest O.G. Skrevet 30. januar 2016 #40 Skrevet 30. januar 2016 Den 1/17/2016 at 22.32, Balian de Ibelin skrev: Synes dere at Norge burde gjeninnføre gapestokken som en straffemetode igjen ? Hjelpes, nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå