AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 Jeg adopterte en katt for ca ett år siden, da var han ennå en ungkatt, opplevde han som veldig kosen og kjærlig. Han ville ofte ha nærkontakt. Så var jeg bortreist i noen måneder i utlandet mens han ble passet av resten av familien. Etter at jeg kom tilbake har jeg opplevd han som mindre kosen, vil være mer for seg selv osv. Han er jo fortsatt kontaktsøkende og har behov for at jeg er i nærheten, men jeg synes dessverre at han virker forandret... Han har blitt voksen nå. Jeg vet at familien har passet godt på han mens jeg har vært borte, alle er erfarne med kattehold og ingen av de ville ha gjort han noe. Han har fått tilgang til alt en katt trenger for et godt ve og vel, og familien har gitt han mye kos og nærhet hver dag. Jeg tenker litt på om dette kan ha noe å gjøre med at jeg har vært borte?.. Kan katter forandre seg sånn, hvis de blir "såret" eller hva jeg skal kalle det fordi eieren blir borte over lengre tid for så å komme tilbake? Eller kan det ha noe å gjøre med at han har blitt voksen? Hadde nok aldri adoptert katten om det ikke var for at jeg visste familien min ville ta like godt vare på han som meg. Men kjenner jeg sliter litt med dårlig samvittighet Anonymkode: fe293...46d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #2 Skrevet 17. januar 2016 Kanskje den ikke er like trygg på deg lenger. Gi det litt tid så går det nok bedre etter hvert =) Anonymkode: 5b43c...646
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Skrevet 17. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje den ikke er like trygg på deg lenger. Gi det litt tid så går det nok bedre etter hvert =) Anonymkode: 5b43c...646 Det har gått en måned nå :/ Anonymkode: fe293...46d
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 17. januar 2016 #4 Skrevet 17. januar 2016 Han er nok ikke like vant til deg og avhengig av deg som før. Dette kan komme både av at det ikke var du, men noen andre som var der for ham disse månedene, men også det at han har blitt eldre. Katter er ofte mye mer kontaktsøkende når de er helt unge. Flere av de aller ivrigste fangpusene slutter til og med å være fangpuser når de vokser opp. Jeg skjønner at det kan være vondt med dyr og tilknytning. Da jeg gikk på videregående, fikk jeg meg en liten kattunge, og han ble etter hvert mer knyttet til moren min siden de to var hjemme alene hver dag. Han valgte stadig henne, selv om jeg ønsket så inderlig at han skulle forstå at det var jeg som var "mammaen" hans og ikke hun.
RockyRose Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 Kattar er veldig sære vesener.. Min katt vert raskt fornærma om eg har vore vekke ei stund. Eg var alltid heime før når eg gjekk på skule nært heimen, og sambuaren min jobbar vekke annakvar veke så katten såg på meg som "mamma" og mannen som ein bror e.l. Etter eg fekk hybel 1t vekke og er vekke nokre dagar i veka vart han ikkje like nær meg som før. Dei forstår jo ikkje kvifor vi er vekkje, berre at vi faktisk er vekkje.. Gje det tid, han vil nok betre seg :-) Evt. er han blitt vaksen, og ikkje like avhengig av deg lenger.. 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 17. januar 2016 #6 Skrevet 17. januar 2016 Dyr kan bli fornærmet når man er borte fra dem en stund.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #7 Skrevet 17. januar 2016 14 minutter siden, Lady Mondegreen skrev: Han er nok ikke like vant til deg og avhengig av deg som før. Dette kan komme både av at det ikke var du, men noen andre som var der for ham disse månedene, men også det at han har blitt eldre. Katter er ofte mye mer kontaktsøkende når de er helt unge. Flere av de aller ivrigste fangpusene slutter til og med å være fangpuser når de vokser opp. Jeg skjønner at det kan være vondt med dyr og tilknytning. Da jeg gikk på videregående, fikk jeg meg en liten kattunge, og han ble etter hvert mer knyttet til moren min siden de to var hjemme alene hver dag. Han valgte stadig henne, selv om jeg ønsket så inderlig at han skulle forstå at det var jeg som var "mammaen" hans og ikke hun. Huff, kjennes mye bedre om årsaken til dette har med at han har blitt voksen å gjøre, da er det liksom en "naturlig" greie og ikke min feil om du skjønner Man vil jo så inderlig gjerne ha et nært forhold til kjæledyret sitt :/ Anonymkode: fe293...46d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #8 Skrevet 17. januar 2016 14 minutter siden, RockyRose skrev: Kattar er veldig sære vesener.. Min katt vert raskt fornærma om eg har vore vekke ei stund. Eg var alltid heime før når eg gjekk på skule nært heimen, og sambuaren min jobbar vekke annakvar veke så katten såg på meg som "mamma" og mannen som ein bror e.l. Etter eg fekk hybel 1t vekke og er vekke nokre dagar i veka vart han ikkje like nær meg som før. Dei forstår jo ikkje kvifor vi er vekkje, berre at vi faktisk er vekkje.. Gje det tid, han vil nok betre seg :-) Evt. er han blitt vaksen, og ikkje like avhengig av deg lenger.. Håper det er som du sier at han vil bedre seg selv om det har gått en god stund nå.. Evt at det har blitt sånn fordi han har blitt voksen.. Akkurat nå ligger han inntil foten min på gulvet, før kunne han veldig gjerne komme og tråkke oppå meg for kos helt til jeg la bort pc-en.... Og hvis jeg ikke la den bort så la han seg inntil meg huff nå ble jeg litt trist Anonymkode: fe293...46d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #9 Skrevet 17. januar 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har gått en måned nå :/ Anonymkode: fe293...46d Har fått vite fra en katteeier at katten virket fornermet etter at eieren ufrivillig grunnet sykehusopphold ikke kunner se katten sin på lang tid, og noen slektninger kom hjem og tok seg av katten. Men fornermelsen gikk over! Gi det litt tid, så skal du se at det ordner seg Anonymkode: 69c6e...8ff 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #10 Skrevet 17. januar 2016 Husk også på den store forskjellen mellom hund og katt: Hunden ser på deg som sin eier Katten ser på deg som sin tjener Anonymkode: 69c6e...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #11 Skrevet 18. januar 2016 Tror bare katten har blitt voksen. Om ikke han kommer til deg for kos må du komme til ham. Jeg har en katt hvor jeg må legge meg på gulvet for å få kos. Anonymkode: 737e4...d7f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå