Gå til innhold

Hvor kaldt eller varmt har du det på soverommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å holde 14-15 grader på soverommet. Da er det litt kjølig, men ikke kaldt. Har lest at det anbefales temperaturer mellom 14 og 18.

Anonymkode: 4d76b...a8a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer med temperaturen ute... Har vinduet lukket på dagen så da er det sikkert 12-16 grader der. Men har det åpent på natten så da er det betraktelig kjøligere. 

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å holde 14-15 grader på soverommet. Da er det litt kjølig, men ikke kaldt. Har lest at det anbefales temperaturer mellom 14 og 18.

Har du link til evt artikkel som du leste om dette?

Jeg har nok kjøleskaptemperatur på mitt soverom...

Anonymkode: a246c...4c4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du link til evt artikkel som du leste om dette?

Jeg har nok kjøleskaptemperatur på mitt soverom...

Her er den  :)

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er den  :)

Tusen takk! :)

Skrevet

Rundt 18-20 grader tipper jeg. 

Har ikke verdens varmeste dyne, så får ikke sove om det er kaldt på rommet. 

Anonymkode: 863aa...a54

• Liker 1
Skrevet

Rundt 15 grader, over 20 så sliter jeg med å sove

Skrevet

Har ikke temperaturmåler, men vil tippe rundt vanlig romtemperatur.. Har vinduet åpent hele døgnet da. Bor på hybel, så kan ikke ha det særlig kaldere. 

Skrevet

23 grader. Varmere om sommeren (det hender seg jeg kjøler ned om det bikker 26-27) Er det under 20 våkner jeg med stiv nakke og dundrende hodepine. 

Om jeg MÅ sove kaldt (type på hyttetur) så er det å kle seg fra topp til tå og sove på rygg i en og samme stilling. Jeg forstår ikke hvorfor folk piner seg gjennom kalde soverom når de kan sove i behagelige temperaturer og våkne myke i alle muskler. Folk flest verden over sover varmt og dropper dyne. Bare her i nord velger dyne med iskaldt hode.. 

Anonymkode: 4b002...bea

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg er ikke sikker men jeg har det ganske kaldt

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

23 grader. Varmere om sommeren (det hender seg jeg kjøler ned om det bikker 26-27) Er det under 20 våkner jeg med stiv nakke og dundrende hodepine. 

Om jeg MÅ sove kaldt (type på hyttetur) så er det å kle seg fra topp til tå og sove på rygg i en og samme stilling. Jeg forstår ikke hvorfor folk piner seg gjennom kalde soverom når de kan sove i behagelige temperaturer og våkne myke i alle muskler. Folk flest verden over sover varmt og dropper dyne. Bare her i nord velger dyne med iskaldt hode.. 

Anonymkode: 4b002...bea

Eh. Jeg bor i Sør-Europa, og selv om vinteren er kort her så er den kald. Og ingen hus er vinter-isolert. Jeg tok med meg dundyna fra Norge. 

Folk her sover ikke godt når det er kaldt. De dropper ikke dyna fordi de vil, men fordi de ikke har.

Anonymkode: 1f864...750

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

Her en morgen blåste jeg frostrøyk iallefall. Vinduet på vidt gap og -22 utenfor.  Perfekt spør du meg ..skal sies at det er ca 40 grader under dyna mi da, og jeg ligger under den med absolutt hele skrøtten, hode og alt. :fnise: 

Skrevet

Jeg sover noen ganger både med lue og ullsokker :)

fordi jeg sover best i kaldt soverom.

Å fyre opp ovnen på soverommet blir dessuten kostbart.

• Liker 1
Skrevet

Min idealtemperatur er på 5 grader, mannen og ungen sin er på 20 grader... 

Jeg SLITER når vi må sove på samme rom alle tre...

• Liker 1
Skrevet

Pleier være ganske kaldt, i hvert fall i disse tider! Om sommeren må vi kjøle ned.. 

• Liker 1
Skrevet

Gjerne så kaldt at vannglasset på nattbordet fryser! 

..men baby sover på rommet vårt nå, så vi har det en god del varmere - men har som regel vinduet litt på gløtt likevel. Hun sover godt selv om det er litt kjølig.

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, incognita skrev:

Her en morgen blåste jeg frostrøyk iallefall. Vinduet på vidt gap og -22 utenfor.  Perfekt spør du meg ..skal sies at det er ca 40 grader under dyna mi da, og jeg ligger under den med absolutt hele skrøtten, hode og alt. :fnise: 

40 grader?

Da har du en slik sengekamerat da? :catmilk:

eller har du feber?

Eller har du generelt høy kroppstemperatur?

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

40 grader?

Da har du en slik sengekamerat da? :catmilk:

eller har du feber?

Eller har du generelt høy kroppstemperatur?

Jeg bare dro på litt for å understreke poenget mitt. Ser nå at jeg enten burde dratt på enda mer, eller holdt meg til normal kroppstemperatur. Beklager den.

Skrevet
Et øyeblikk siden, incognita skrev:

Jeg bare dro på litt for å understreke poenget mitt. Ser nå at jeg enten burde dratt på enda mer, eller holdt meg til normal kroppstemperatur. Beklager den.

Ingen ting å beklage

Unnskyld for mitt svar

Jeg tenkte kanskje du hadde en "varme-katt" under dyna, da katter er 40 grader :)

Gjest incognita
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen ting å beklage

Unnskyld for mitt svar

Jeg tenkte kanskje du hadde en "varme-katt" under dyna, da katter er 40 grader :)

Så heldig er jeg ikke. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...