Gå til innhold

Hvor mye bruker du når du reiser til syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på snart 18 som har veldig lyst til å dra et ordentlig fint sted med familien i sommer. De ønsker selvsagt dette også. Et land hvor det er varmt og hvor det er fin kultur er ønsket. Da tenker jeg på steder som Hellas, Italia og lignende steder. 

Problemet er at familien ikke har så utrolig mye råd, så vi vil ikke bruke mer enn 10 000kr på biletter (familie på fem). Lurer da på hvor det er bra å reise til som også er billig, barnevennlig, varmt og har fin og spesiell kultur? Hvilken nettside/flyselskap anbefaler dere å kjøpe billige flybilletter hos?

Håper på seriøse svar og ikke noe refs :)

Anonymkode: 380cc...907

Skrevet

Kanskje du heller burde legge dette innlegget under reise-forumet? 

Tror du treffer bedre der. 

Når det er sagt så tror jeg det skal godt gjøres å komme under 10 000 for reise og opphold for en familie på 5.. Vi reiste med Norwegian og betalte 5800kr en vei for to voksne og en ungdom Gardemoen-Chania i fjor. Og det var bare flybilletter ene veien..

Anonymkode: 76cc4...5b0

Skrevet

Om dere skal kommer under 10 000, så er det beste å satse på en fin sommer her hjemme og deretter ta en hopp på tur.

Skrevet

Hvis du går inn på Norwegian sine sider, kan du finne flyreiser til feks Kroatia, Tyrkia eller Bulgaria for ca 10 000 kr for fem. Men du må jo ha hotell og sånn i tillegg, dette er kun fly (fra Oslo). Hvis du reiser til Litauen (Palanga) så kan du reise dit for 5000-6000 kr tilsammen for fem. Det er ikke helt "syden" men der er fine strender og ganske godt og varmt hvis du reiser i juli-august. Der er det heller ikke så dyrt å finne hotell, og det er ganske rimelig å spise ute. Dette er nok de billigste tipsene, og det som finnes av muligheter for en familie på fem.

De har tilbud som går ut i dag, men der kommer sikkert nye tilbud etter hvert.

Skrevet

Hopp på tur er kanskje lettest å få billig hvis dere er litt fleksible :)

Skrevet

Bruker ca 20 000, 2 personer. 

Anonymkode: 02a03...96d

Skrevet

Du finner ingen ferie for 5 til 10 000kr til de landene du vil til. Jeg vet at mor og far betalte ca. 25-30 000 for min familie på 5 til syden. Dette var all inclusive inkludert, så minimalt med utgifter i tillegg. Ferie koster!

Anonymkode: e0743...b1b

Skrevet

Ville nok kanskje sett etter hopp-på-turer. Vi har aldri betalt mer enn 1300,- for fly/hotell (pr.pers) til bl.a Kroatia, Spania og Hellas. 

Skrevet (endret)

Det er veldig mange fine plasser å dra til! :) Men tenk også litt på tiden du reiser,det kan være stor forskjell i pris bare da. Juli er uten tvil den dyreste måneden å reise i. For å spare litt ekstra, dra i starten av august eller om dere har mulighet - rett før skoleferien starter! :) 

http://www.momondo.no/ og http://www.finn.no/reise/flybilletter/ er nettsider jeg bruker for å søke etter flybilletter ihvertfall!

Om du vil finne charterpakker der både hotell og fly er inkludert, foretrekker jeg http://www.ving.no/http://www.apollo.no og http://www.startour.no/:)

Tyrkia er nok et av de billigste charter-plassene å dra til. Det kommer jo også an på hvor dere reiser fra, hvilke charterdestinasjoner de tilbyr. Men noe jeg likte godt, var en familietur til Alicante - der vi leide oss bil. Vi kjørte rundt til ulike plasser i nærområdet, og fikk sett veldig mye! Det kan være et tips om dere ønsker å se mye, lei dere bil! Vi leide oss leilighet i Albir, og det er definitivt en ferie jeg kommer til å huske. :) 

Endret av ramason
Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Kommer an på hva du mener med syden.. jeg er mye i Latin-Amerika og bruker lett 30.000 kr på de feriene der. I Europa er jeg ofte i nærheten av byer som Nice og Barcelona, og da kommer det an på reiselengden. Men sånn ca 10.000 kr med mat og alt. Siden dere skal reise som familie må dere nesten finne ut hva dere ønsker å gjøre. Er det viktigste å få så billig ferie som mulig? Da anbefaler jeg å ikke reise i skoleferien. Reis enten rett før (i begynnelsen av juni er det fint og ikke så folksomt i Europa, i forhold til juli når det er stappfullt der) eller rett etter, rundt 20.august. Bulgaria, Romania og Tyrkia har lave priser. Der kan dere få billige turer. Evt Polen! De har faktisk ganske fine strender, også er det ofte varmt om sommeren. Ikke minst billig å være der. 

Skrevet

Sjekk ut Lilleput Reiser ☺ 

10.000,- er nok litt lite. Men de har ofte en del billige turer i forhold til andre.

Skrevet

Å komme under 10 000 for reise og opphold for en familie på 5 midt i fellesferien/sommerferien til Hellas eller Italia er det nok bare å glemme. Isåfall blir det hoppe på tur, men sjansen er liten for det også. Italia er også et dyrt lande å feriere i, Hellas er noe bedre.

Sopot i Polen er veldig populært å reise til, pga den fine stranden, (er typ 30-40 grader der om sommeren å) og i tilegg er det billig å være der og kort vei til Gdansk, en veldig populær by. Dit får du billige biletter og bilig hotell :)

Skrevet

Finn rimelige flybilletter via finn.no/reise og lei ferieleilighet igjennom booking.com eller andre nettsteder. Mye billigere enn hotell, og en slipper å bo i turistghettoen. Sjekk ut destinasjoner som f.eks. wizzair flyr til (Sopot bl. a. nydelig plass!) eller steder i Kroatia og Bulgaria. Bruk tripadvisor for å lese annmendelser av boliger, restauranter og utflukter. Yr.no for å sjekke ut gjennomsnittstemperaturen på den tiden dere skal reise. Det er utrolig mye penger å spare på grundig forarbeid, og i tillegg er det veldig gøy! Men jeg ville begynt ganske snart.

Skrevet

De to siste årene jeg har vært i Hellas har jeg vært der i midten av juni og betalt cirka 1500,- for fly og hotell, men det er nok dyrere dersom dere må reise i fellesferien. Du kan se på restplass.no, de billigste billettene jeg finner til Hellas i juni/juli ligger på rundt 2500,- per person.

Skrevet

vi skal til Hellas, Kreta i begynnelsen/midten av juni (11-18) og det kostet 3000 per person med fly og hotell. Dette var det billigste jeg fant til hellas (og syden ellers i det hele tatt..) fra min hjemby, men dersom dere bor feks. i Oslo er det nok lettere! :) Jeg ville reist tidlig, før fellesferien. Etter den norske fellesferien og i August er det ofte mange italienere osv som har sin ferie, så det er ikke like rolig som i juni tror jeg. Charter, eller ihvertfall charterflyet, er ofte billigere en rutefly, er det jeg erfarer i hvertfall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...