Gå til innhold

Hvordan fjerne sprit-tusj fra veggplater og gulvbelegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få bort sprit-tusj fra ferdigmalte veggplater og gulvbelegg?

Skal selv huset, har hatt visning og venter inn bud, ikke så lysten på å male/bytte plater og lege nytt gulv. Men får vi det ikke bort har vi lite valg...

Har forsøkt med mikrofiber-klut, jif skurekrem, whitesprit, sprit og jif kjøkkenspary.

Noe annet å prøve?

Anonymkode: bad7e...575

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aceton? Citrus solvent? 

Noe som fungerer på harde overflater, men du må teste ut på et trygt sted først. Bruk whiteboard tusjer på sprit tusj flekken. Tørk vekk umiddelbart, helst med noe som suger opp. 

Men om du har hatt visning, og budgiverne har allerede sett flekkene trenger du vel ikke gjøre noe med dem. Huset selges jo som det er. 

Skrevet

Negelakk fjerner.

Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Aceton? Citrus solvent? 

Noe som fungerer på harde overflater, men du må teste ut på et trygt sted først. Bruk whiteboard tusjer på sprit tusj flekken. Tørk vekk umiddelbart, helst med noe som suger opp. 

Men om du har hatt visning, og budgiverne har allerede sett flekkene trenger du vel ikke gjøre noe med dem. Huset selges jo som det er. 

Tror aceton vil ødelegge både plater og belegg :/

Citrus solvent har jeg aldri vært borti før, men skal sjekke opp hva det er.

Whiteboard tusj kunne jeg forsøkt.

Har hatt visning, men under pakking og merking av esker havnet tusjen i barnehender i et uoppmerksomt øyeblikk,  så evt kjøper har ikke sett tegningene. Må derfor belage oss på å få det fikset.

Skrevet

Fikk bort flekker av gammel oljemaling med sånne våtservietter som fjerner sminke. :O

Anonymkode: b7c63...bf4

Skrevet

Sprit... Ha litt sprit på en bomullsdott og gni forsiktig. Tror det skal ta den som er på gulvbelegget, men er mer i tvil om den på platene siden de er porøse så tusjen har nok trukket mer inn der. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror aceton vil ødelegge både plater og belegg :/

Citrus solvent har jeg aldri vært borti før, men skal sjekke opp hva det er.

Whiteboard tusj kunne jeg forsøkt.

Har hatt visning, men under pakking og merking av esker havnet tusjen i barnehender i et uoppmerksomt øyeblikk,  så evt kjøper har ikke sett tegningene. Må derfor belage oss på å få det fikset.

Aceton er sterke saker, men om du prøver litt forsiktig på en litt diskré plass?  Ha litt på tuppen av en klut. 

Det tar tusjen, men kanskje mer og.... 

Citrus solvent brukes blant annet til rengjøring av ski, sterke saker. Du kan teste med et appelsinskall. Hvis skallet er saftig og ferskt inneholder det endel av stoffet. 

Om du klemmer på skallet spruter det ut. 

Skrevet

Prøv slik mirakel-svamp, en hvit sak man kjøper på vanlig dagligvare. Skal fuktes med rent vann, tar det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...