Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat hver måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omtrent 750 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da mannen min og jeg sparte opp til hus, levde vi på 250,- i uka på mat. Det gikk faktisk veldig greit! 
Vi kjøpte de billigere alternativene i billigbutikkene, lagde mat fra bunn og brukte alt av restemat til wok, pytt-i-panne eller liknende. 

Følte aldri noe på at vi spiste dårlig eller hadde for lite mat. 

Skrevet
4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Omtrent 750 kr.

I mnd?

Anonymkode: 15962...10f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I mnd?

Anonymkode: 15962...10f

Hehe. Da sulta jeg vel ihjel. 

I uka. ☺

Skrevet

Ca 2000 kr pr mnd

Vi er to voksne, storhandler i Sverige ca 4 ganger i året som gjør at vi sparer veldig mye. Lager all mat fra grunnen, sunn mat. Planlegger ukesmenyer slik at ingen mat blir kastet, fryser ned mat i porsjoner. 

Vi spiser stort sett lavkarbo begge to. Dvs at han spiser gjerne brød og slikt, men spiser det jeg lager til middag som da er lavkarbo. 

Vi handler aldri godteri og slikt. Kjøper  kanskje en flaske brus 2 ganger pr mnd. Ellers lager jeg godis/kaker selv istedenfor å kjøpe det dersom vi skulle få lyst på noe, men det er heller sjeldent. 

Får viltkjøtt billig fra jegervenner og fisk får jeg gratis hver sommer fra en kompis. Egg kjøpes fra den lokale eggbonden og grønnsakene jeg kjøper er kortreist. Når jeg storhandler i Sverige så kjøper jeg aldri det billigste kjøttet som stammer fra Danmark (den kjøttproduksjonen er helt for jævlig), men da kjøper jeg skikkelig svensk kjøtt. 

Anonymkode: 4eb95...48a

Skrevet

7000 kroner. To voksne og to gutter på 3 og 6 år. 

Det inkluderer ikke lunsj til barna eller den ene voksne (de får i barnehage og på jobb). Kunne klart å spare inn en tusenlapp uten for store anstrengelser.

Anonymkode: 728b4...1dd

Skrevet

Jeg er alene og bruker 4000-5000 på dagligvarer. Kjøper helst dyr som har levd ordentlige liv. Hvertfall ikke burhøns. Baker glutenfritt brød, og lager alle middager fra bunn. Spiser ikke godteri, kake, brus eller alkohol. 

Anonymkode: 82aad...b8c

Skrevet

jeg bruker max 2000 kr i mnd på mat. bor alene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...