AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Skrevet 17. januar 2016 Jeg har alltid vært enormt fascinert over retarderte folk. Hvordan de oppfører seg, hva de snakker om, hva de tenker på, hvordan de tenker på ting, hvordan de konkluderer, hvordan de liker å betrakte, hvor stort bilde de har av verden. Og det mest spennende, finne generelle trender. Blant annet at folk som ikke er superskarpe henger seg opp i å virke intelligent, siden de nettopp ikke er det i utgangspunktet. Det å virke intelligent blir rett og slett et tema for dem og noe de tar med i betrakning når andre skal vurdere dem. Er det noen her som har kommet frem til noen bra betrakninger, som jeg kan bygge videre på? Anonymkode: 0ad1c...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #2 Skrevet 17. januar 2016 Hva er kriteriene for å bli plassert i båsen som retarderte? Anonymkode: 0af88...54d 2
absinthia Skrevet 17. januar 2016 #3 Skrevet 17. januar 2016 ..at du virker litt opptatt av å virke mer intelligent enn andre, ved å se ned på dem - ergo er du i følge deg selv " ikke superskarp" og muligens også litt retardert..? 12
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #4 Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, absinthia skrev: ..at du virker litt opptatt av å virke mer intelligent enn andre, ved å se ned på dem - ergo er du i følge deg selv " ikke superskarp" og muligens også litt retardert..? Kanskje det. Huff. Livet mitt er over. Hvorfor måtte du gi meg sannhetens ord, Absinthia? Er jeg retardert, er det det du prøver å fortelle meg? Hulk. Snufs. Anonymkode: 0ad1c...fe9
Gjest Cartman Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, absinthia skrev: ..at du virker litt opptatt av å virke mer intelligent enn andre, ved å se ned på dem - ergo er du i følge deg selv " ikke superskarp" og muligens også litt retardert..? Visste ikke at psykopater og narsissister er retarderte. Man lærer noe nytt hver dag.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #6 Skrevet 17. januar 2016 40 minutter siden, Cartman skrev: Visste ikke at psykopater og narsissister er retarderte. Man lærer noe nytt hver dag. På en måte er jo de det. Anonymkode: ec2bb...733
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Typisk - bla ser opp til Trump, prater altfor høyt, syns så og si alt er forferdelig I Norge ( som om nordmenn lever on the edge), redd for mye. Det liker de ikke å innrømme. Anonymkode: 93b6f...51d
Gjest Minesveiper Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid vært enormt fascinert over retarderte folk. Hvordan de oppfører seg, hva de snakker om, hva de tenker på, hvordan de tenker på ting, hvordan de konkluderer, hvordan de liker å betrakte, hvor stort bilde de har av verden. Og det mest spennende, finne generelle trender. Blant annet at folk som ikke er superskarpe henger seg opp i å virke intelligent, siden de nettopp ikke er det i utgangspunktet. Det å virke intelligent blir rett og slett et tema for dem og noe de tar med i betrakning når andre skal vurdere dem. Er det noen her som har kommet frem til noen bra betrakninger, som jeg kan bygge videre på? Anonymkode: 0ad1c...fe9 Tenker at de fleste med en normal dose selvtillit tror at de selv er smarte og at andre er dumme. Det er veldig lett å vurdere/bedømme andre med tanke på hva og hvordan de kommuniserer. Det er vanskeligere å vurdere seg selv. Sant, mange vil tenke at du er retardet ts fordi du skriver at andre er retardet. "En smart person hadde ikke skrevet det", tenker de. Så tenker gjerne noen at han der Minesveiper tror han er så smart bare fordi han observerer og setter ord på det de fleste ser. Slik går syklusen i det uendelige Jeg synes det artig å se på folk med utdanning innen kommunikasjon og psykologi fordi selv om de kan sette begrep på ulike fenomner osv, er det flere som ikke klarer å internalisere konseptene de faktisk snakker om. Det er nesten litt komisk å se en snakke om kognetive biaser, og 1 minutt etter på forteller h*n en historie hvor det kommer fram at h*n selv er offer for sitt eget bias, uten at h*n er klar over det selv selvfølgelig. Jeg tror det bare krever for mye energi å hele tiden være fokusert og bevisst på det man sier og gjør. Alle går i fellene hele tiden Endret 18. januar 2016 av Minesveiper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå