Gå til innhold

Tips til reisemål i Thailand, barnevennlig, kort vei til flyplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Thailand med 6 åringen min i sommer. Og ønsker tips til hvilket sted vi bør reise. Ønsker kortest mulig reisetid pga han lille. Og jeg ønsker et barnevennlig og fint sted, med mulighet for å være med på spennende utflukter som elefantridning. Jeg syns det er så mye å sette seg inn i, så tar veldig gjerne imot noen gode tips! :) Er det dumt å reise midt i regntiden?

Anonymkode: 4ea40...9ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville droppet Thailand på sommeren pga regntiden. Du kan være heldig og få bare et behagelig skyll nå og da, men det kan fort bli mye mer enn det. 

Anonymkode: fd5c4...07d

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville droppet Thailand på sommeren pga regntiden. Du kan være heldig og få bare et behagelig skyll nå og da, men det kan fort bli mye mer enn det. 

Anonymkode: fd5c4...07d

Som du sier, ville droppet Thailand i regntiden. Ellers er det et nydelig land å feriere i! 

Skrevet

Jeg reiste to måneder i regntiden og det var ikke noe stort problem. Det regnet stort sett en time eller to på ettermiddagen, så var det sol igjen. Men regner det, så REGNER det! Du kan fly til Phuket, Ko Samui og Krabi, men du må nok mellomlande i Bangkok og langt blir det uansett. Barnevennlige steder vet jeg ikke så mye om da jeg reiste alene. men vet om en som tok med femåringen sin til Ko Samui.

Anonymkode: daa6d...858

• 2 uker senere...
Skrevet
Den 17.1.2016 at 17.02, AnonymBruker skrev:

Skal til Thailand med 6 åringen min i sommer. Og ønsker tips til hvilket sted vi bør reise. Ønsker kortest mulig reisetid pga han lille. Og jeg ønsker et barnevennlig og fint sted, med mulighet for å være med på spennende utflukter som elefantridning. Jeg syns det er så mye å sette seg inn i, så tar veldig gjerne imot noen gode tips! :) Er det dumt å reise midt i regntiden?

Kona og jeg er i Thailand hvert år, og reiser helst på nyåret. Ikke så varmt, og ikke regn.

Så vi reiser i overimorgen. Det er fint å komme vekk når det er vinter i Norge!

Men regntid trenger ikke bety så ille mye regn selv om det kan være det, som nevnt over kan det begrense seg til noen skikkelige skurer. Men det føles varmt når det blir høy luftfuktighet.

Er du ikke kjent, kan det være vanskelig å finne og planlegge ting og utflukter, for det er store avstander og det kan bli slitsomt å reise med lokalbuss eller van i varmen, og ofte kjører de som villmenn.

Kanskje en tanke å bli med på en gruppereise med guide, med noen innlagte svippturer, litt aktiviteter og sikre overnattinger, og ikke minst sjåfører som er til å stole på...

Skrevet

Er interessert i det samme! Har aldri vært i Thailand, men kunne tenkt meg å ta med min åtteåring. Har du noen sånne gruppeturer å anbefale, Gammel mann? Eller noen andre som har anbefaling?

Gjest Marillia
Skrevet

Det stemmer at det er regntid i Thailand i juli, men bli ikke skremt av selve regnet, for det regner stort sett bare en times tid på ettermiddagen. Det som er minuset er at det kan være sterke understrømmer i sjøen da, særlig i Phuket/Krabi. Har ingen erfaring med hvordan det er i feks Pattayaområdet, men Koh Samui er flott i juli, likedan småøyene utenfor: Koh Tao og Koh Phangan. 

Skrevet

Ts

Takk for svar dere :) Jeg har funnet mange fine hoteller i Phuket, som jeg vurderer :) Vil man merke undervannsstrømmene hvis man er nære strandkanten? Tviler på at vi svømmer så veldig langt utover.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Takk for svar dere :) Jeg har funnet mange fine hoteller i Phuket, som jeg vurderer :) Vil man merke undervannsstrømmene hvis man er nære strandkanten? Tviler på at vi svømmer så veldig langt utover.

I regntiden skal man være veldig forsiktig med å bade der. Man kjenner fort strømmene!! Jeg satte meg bare ned i vannet ikke langt ut, og det burde gå greit så lenge du er sammen med barnet. De har også flagg på stranda som viser om du kan bade eller ikke. God tur. Thailand er fantastisk! :) 

Anonymkode: daa6d...858

Gjest Marillia
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Dessverre kan det være undervannsstrømmer også veldig langt inne, på blant annet Karon er det dessverre mange som drukner årlig, noe Thaiene ikke akkurat roper høyt om. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Er virkelig Phuket et sted verdt å reise til, appåtil med barn? Ikke vært der men hørt at det er myyyye heller lyssky virksomhet der. 

Anonymkode: a4f4d...413

Skrevet

Ville MYE heller reist til Koh Samui med barn. I alle fall hvis du skal dit på sommeren og ønsker best mulig vær. Ulempen er jo at du må ta fly ut til øyen i tillegg, men det er ca 1 times tur fra Bangkok. 

Anonymkode: 63311...eae

Skrevet

Meg over, øya er ikke kjempe stor, så det er kort reise fra flyplass til hotell.

Gjest Blondie65
Skrevet

Ville ikke reist til Phuket i regntiden - det er omtrent null sjanse for å få badet i sjøen. Reis til Koh Samui istedet. Men som alle andre sier: det er lange flyturer og direkte barnevennlig blir det ikke. Du bør også lese deg godt opp på Thailand og holdningene der, det er helt vanlig å lure faranger (hvite utlendinger). Det betyr at løgner om at hotellet ditt er nedlagt, tretten omveier med taxi før bestemmelsesstedet og et kvinnesyn (hvit lettkledd dame = hore = kan voldtas) fra steinalderen må påregnes. Jeg vet ikke helt om mor alene med barn i Thailand er noe jeg anser som en god kombinasjon eller barnevennlig.

Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Ville ikke reist til Phuket i regntiden - det er omtrent null sjanse for å få badet i sjøen. Reis til Koh Samui istedet. Men som alle andre sier: det er lange flyturer og direkte barnevennlig blir det ikke. Du bør også lese deg godt opp på Thailand og holdningene der, det er helt vanlig å lure faranger (hvite utlendinger). Det betyr at løgner om at hotellet ditt er nedlagt, tretten omveier med taxi før bestemmelsesstedet og et kvinnesyn (hvit lettkledd dame = hore = kan voldtas) fra steinalderen må påregnes. Jeg vet ikke helt om mor alene med barn i Thailand er noe jeg anser som en god kombinasjon eller barnevennlig.

Har du opplevd dette i Thailand selv? Ville sagt det helt motsatte jeg😳

Skrevet

Og jeg vil skyte inn; hold dere unna elefantridning da elefantene sannsynligvis mishandles. Vil dere se elefanter, dra heller til en resque-park for elefanter, ikke dit de brukes til underholdning. 

• Liker 2
Skrevet

Phuketområdet er ikke noe særlig for barn. Trange gater uten fortau, piggtråd og søppel over alt. Mye søppel på stranden og i sjøen også. 

Og ja elefantene blir slått med en stokk med en skarp krok på :( 

og tigrene i lion kingdom er så dopa at de enser ikke at noen engang tar på dem :( 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Miss Lucky skrev:

Phuketområdet er ikke noe særlig for barn. Trange gater uten fortau, piggtråd og søppel over alt. Mye søppel på stranden og i sjøen også. 

Og ja elefantene blir slått med en stokk med en skarp krok på :( 

og tigrene i lion kingdom er så dopa at de enser ikke at noen engang tar på dem :( 

Enig. Basert på  mye dyremishandling I tillegg  til ekstrem sex -turisme , nei takk til lystig"ferie" til Thailand.  Det sier jeg fordi de er uhorvelig mange andre steder å dra der man ikke bor midt I elendigheten.

Anonymkode: a4f4d...413

Skrevet

Om du er far, forbered ihvertfall poden på at pappa kan få ropt "hello sexy man" "massaaage" "you want bom bom" "sucky sucky, good time" etc...etter seg på gata i Thailand. 

Anonymkode: 6d2ce...0fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...