Gå til innhold

Opp-pakking av gavene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 41 inviterte i vårt bryllup. Regner ikke med foreldre gir gaver, da de betaler halve bryllupet hver. 
Altså er det kun 39 potensielle gave-givere. Så og si alle disse er i par; dvs at antall gaver fra ulike mennesker reduseres jo til rundt 20. 

Jeg har så lyst til å åpne gavene selv (med mannen) på et eller annet tidspunkt mellom vielsen og kvelden avsluttes! Synes det er så mye mer personlig. Hvor lang tid tror dere det tar hvis vi ender opp med å åpne 20 gaver? Og når ville dere isåfall gjort dette? Høres dette ut som en vill idè ? 

Lurer også på hva som er vanlig med tanke på esker osv. Vi ønsker oss KUN deler til et servise til bryllupet. Mao blir det sannsynligvis myyyye porselen - og hver tallerken/bolle osv kommer sikkert i en pappeske hver kanskje. Skal man da liksom åpne alle disse eskene også? Er jo sikkert ikke det fineste å ha gavebordet fyllt med pappesker liksom - men er jo bare tull å pakke opp 73 knuselige deler av et dyrt servise? Eller? :P

Skrevet

Husk at flere enn de dere inviterer kan finne på å gi gaver. Vi fikk fra venner av familien hans jeg aldri har hørt om engang... Jobb, venner som ikke er invitert muligens.

Tilbords/kitchn pakker slik at man ser hva det er - f.eks én tallerken og kaffekoppene i folie, resten i eske. Så man trenger egentlig ikke åpne de pakkene :) Husk frakten hjem, jo mer du bevarer av papp etc., jo bedre, spesielt når det gjelder dyrt service. Hadde aldri pakket ting ut av eskene...

Anonymkode: 35f54...921

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke vært i så mange bryllup, men av de jeg har vært i så åpnes de av andre før brudeparet kommer tilbake fra kirka/fotograferingen, sånn at alt ligger ferdig utstilt når de ankommer lokalet.

Skjønner ikke at noen vil ha det sånn :P Jeg vil åpne mine selv!

Kanskje dere kan gjøre det etter kaffen og før middagen, så får de som vil se på gjøre det? Tar dere det etter middagen har folk begynt å komme i god stemning med alkohol og what not. Så et sted før det tror jeg er fint :)

• Liker 4
Skrevet

I et bryllup jeg var i sto det sammen med ønskelisten til brudeparet at de ønsket å pakke opp gavene i ro og fred senere og ikke bruke tid på det i bryllupet, så hvis det var ting folk ville at andre skulle se bar det bare å enten droppe innpakningspapir eller bruke f.eks cellofan. Dere kan jo skrive noe lignene? Er jo ikke direkte spennende å pakke opp gavene om dere på forhånd så og si vet at dere får servise deler av alle sammen uansett :P 

Anonymkode: f9dc0...de0

• Liker 3
Skrevet

Jeg ELSKER å pakke opp gaver, så her i huset er det ikke i tvil om hva vi skal! Vi skal pakke opp gavene i ro og mak dagen etter bryllupet sammen med vår nærmeste familie og så skal vi spise evt kakerester fra bryllupet. Vi har riktignok ikke tenkt at vi skulle si i fra om det på forhånd, det er jo tross alt vår dag og vi gjør jo som vi vil.

Skrevet

Syntes det er frekt av brudeparet å ikke la gjestene få se gavene og nei du rekker det nok ikke i brylluppet.

Anonymkode: 9a54a...398

• Liker 7
Skrevet

Husk at du skal rekke å være vertskap i bryllupet også. Det er viktig at alle gjestene føler seg sett av dere som brudepar. Viktig å prioritere å mingle med folk du har invitert.

Anonymkode: 97902...012

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk gavene våre pakket opp av toastmaster mens vi tok brudebildene. 

Det var ganske mange gaver for vår del, kanskje 35-40 stk. Vi hadde aldri hatt tid til å pakke disse opp under festen, så at noen gjorde det for oss var virkelig lurt (selv om jeg elsker å pakke opp gaver :tongue:). Gjestene syntes det var innmari stas å titte på alle gavene. 

• Liker 1
Skrevet

vi vet vi får en del penger og ikke så mange gaver, hva gjør dere da? fortsatt la andre pakke opp? jeg har lyst til å pakke opp selv og ha kontrollen selv, spesielt siden det er snakk om penger og de 2 jeg hadde stolt mest på til å passe på dette er opptatt (dessuten er gaverommet i en annen etasje,  som det ikke er naturlig å oppholde seg i)...  

Anonymkode: fac3e...3a2

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi vet vi får en del penger og ikke så mange gaver, hva gjør dere da? fortsatt la andre pakke opp? jeg har lyst til å pakke opp selv og ha kontrollen selv, spesielt siden det er snakk om penger og de 2 jeg hadde stolt mest på til å passe på dette er opptatt (dessuten er gaverommet i en annen etasje,  som det ikke er naturlig å oppholde seg i)...  

Anonymkode: fac3e...3a2

Fortsatt la andre pakke opp.

Anonymkode: 9a54a...398

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv vært oppakker i 2 bryllup (min bror og en venninne) og hvis man organiserer det skikkelig så er det en grei jobb. I begge bryllupene fikk de ganske nøyaktig 100 gaver og selv med to medhjelpere tok det alle pauser fra kirketid til etter kakene. Jeg synes det er greit siden jeg ikke er minglete og gaver var et naturlig samtaleemne når folk kom i min retning, så kanskje en jobb for en som er systematisk og ikke er av de mest sosiale?

• Liker 1
Gjest cheshirecat
Skrevet

Dere får noen nære familiemedlemmer til å hjelpe til med å pakke opp og sette riktig kort ved hver gave. Spør en eller to personer om de kan bidra med dette iløpet av kvelden, så trenger ikke dere tenke på det. Må ikke ta porselen/glass/bestikk osv. ut av eska men evnt. åpne lokket på de gavene hvor det ikke er bilde på eska, sånn at gjestene får se :)  

Skrevet

Ok, neste nivå: Jeg brukte en pakke klistrelapper der det finnes tre versjoner av hvert tall. En for gaven, en for kortet og en om deler av gaven skulle settes under bordet. Navn ble skrevet inn i en loddbok de gangene, men nå kan et ruteark fint printes ut med tall fra 1 til ......... Pengegaver ble samlet sammen i en konvolutt og gitt til slutt til et familiemedlem som senere gav det videre til brudeparet.

Skrevet
14 timer siden, sofie777 skrev:

Ok, neste nivå: Jeg brukte en pakke klistrelapper der det finnes tre versjoner av hvert tall. En for gaven, en for kortet og en om deler av gaven skulle settes under bordet. Navn ble skrevet inn i en loddbok de gangene, men nå kan et ruteark fint printes ut med tall fra 1 til ......... Pengegaver ble samlet sammen i en konvolutt og gitt til slutt til et familiemedlem som senere gav det videre til brudeparet.

På Kitchn har de dette systemet klart for alle brudepar :) 
Der får man en "mappe" i mangel på ord (A3-ark brettet til A4-størrelse) hvor det er 100 linjer med tall foran. Det følger med et ark hjerteklistremerker med tall fra 1-100.

Veldig lettvint å bare kunne klistre et nummer på en gave og skrive i listen til tilhørende tall hvem gaven er fra!

• Liker 2
Skrevet
Den 19.1.2016 at 18.06, cheshirecat skrev:

Dere får noen nære familiemedlemmer til å hjelpe til med å pakke opp og sette riktig kort ved hver gave. Spør en eller to personer om de kan bidra med dette iløpet av kvelden, så trenger ikke dere tenke på det. Må ikke ta porselen/glass/bestikk osv. ut av eska men evnt. åpne lokket på de gavene hvor det ikke er bilde på eska, sånn at gjestene får se :)  

Jeg har også tenkt på dette alternativet; men er det ikke VELDIG arrogant gjort tenker jeg: vi er i ett lokale, ett stort rom der alt er liksom. Gavene står på et bord. Jeg og mannen går og mingler, også står noen andre og åpner gavene. Vi kan uansett hvor i det rektangulære rommet står, SE de som pakker opp. Føler det er litt sånn "jaja, de får styre på med de gavene de -  jeg bryr meg ikke egentlig om hva jeg får"-holdning. Ser for meg et bursdagsselskap der man sitter i en samtale liksom, og noen andre imens i andre enden av stua sitter og åpner ens gaver. Det er jo nokså spesielt. Selvom det er vanlig i bryllup liksom - så er det jo litt spesielt..? Eller?  :o  

Vi skal vie oss samme sted som festen er - så er ikke noe tid "mellom" noe som helst til å pakke opp, da vi skal ta bilder før vielsen. 

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres gjennomførbart ut hvis dere gir en eller annen beskjed til gjestene om at det gjøres sånn. Særlig hvis gavebordet står sånn til at det er lett for folk å mingle rundt bordet og snakke med dere mens dere pakker opp - og kanskje kan bare én av dere pakke opp gaver av gangen.

Personlig elsker jeg å pakke opp gaver, uansett om det så bare inneholder telys, så jeg ville nektet å gifte meg overhodet hvis jeg måtte la noen andre pakke opp gavene våre. :fnise:  Jeg ville hatt full forståelse for at dere ønsker å pakke opp selv!

Men ikke pakk knuselige ting opp av eskene, man ser fint hva det er selv om man lar det ligge i esken :)

Anonymkode: 730cd...313

Skrevet

Vi fikk ikke så mange gaver; 30stk eller noe (vi hadde bare 25 gjester, men fikk endel gaver av venner til foreldrene våre og slikt). Vi pakket opp dagen etter bryllupet, hadde ikke noe gavebord i det hele tatt, moren min tok seg av å samle sammen gaver og legge dem i bilen sin. Det tok oss nesten 3 timer å pakke opp, skrive opp hvem som hadde gitt hva for takkekortliste osv dagen etterpå. Ville aldri gjort det på dagen.

Anonymkode: f80eb...fbf

Gjest cheshirecat
Skrevet
23 minutter siden, FebruarMamma skrev: Jeg har også tenkt på dette alternativet; men er det ikke VELDIG arrogant gjort tenker jeg: vi er i ett lokale, ett stort rom der alt er liksom. Gavene står på et bord. Jeg og mannen går og mingler, også står noen andre og åpner gavene. Vi kan uansett hvor i det rektangulære rommet står, SE de som pakker opp. Føler det er litt sånn "jaja, de får styre på med de gavene de -  jeg bryr meg ikke egentlig om hva jeg får"-holdning. Ser for meg et bursdagsselskap der man sitter i en samtale liksom, og noen andre imens i andre enden av stua sitter og åpner ens gaver. Det er jo nokså spesielt. Selvom det er vanlig i bryllup liksom - så er det jo litt spesielt..? Eller?  :o  

Vi skal vie oss samme sted som festen er - så er ikke noe tid "mellom" noe som helst til å pakke opp, da vi skal ta bilder før vielsen. 

Ser den. Til oss var det et eget rom hvor gavene sto så vi hadde ikke det problemet. Jeg tror kanskje du tenker mer på det enn noen andre, de fleste skjønner at dere er "opptatt" med å hilse på gjester, være midtpunkt osv. Om det er dine eller hans foreldre (noen veldig nære) - føles det kanskje mer naturlig ..? Uansett bør gavene åpnes iløpet av kvelden. Dere løser det lett med å bruke noen som står veldig nære, går ser på gavene selv av h til, kanskje takker de som er i umiddelbar nærhet for gaven fra dem osv. Gå litt frem og tilbake. Sånn er det i bryllup; det er en av de mest slitsomme dagene i livet deres ettersom dere helst skulle vært på alle steder på en gang.. 

Skrevet

Ville definitivt lagt opp til å åpne dagen derpå selv, med restefest og nærmeste familie. Vært i en del bryllup, og de fleste har gjort noe lignende. Der de faktisk har pakket opp gavene, kunne jeg ikke brydd meg mindre om de, osm gjest. Synes absolutt ikke det er frekt i alle fall, å ikke pakke opp...

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ikke pakke opp foran gjestene. Skal gjøre det i fred og ro etter feiringen er over og alle overnattingsgjestene har dratt.

Anonymkode: 9a6b5...e38

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...