Gå til innhold

1 stk pinnekjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye veier 1 stk pinnekjøtt, og hvor mange kalorier ca? Har søkt mye på nettet men svarene varierer og jeg skjønner ikke hvor mye de mener med "1 porsjon". Takk

Anonymkode: 82d9d...2d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 porsjon er vel 500 gram. Vanskelig å si hvor mye en enkelt pinne veier, da det ikke er noe standardmål. 

Anonymkode: 0fbf6...6a0

• Liker 1
Skrevet

En porsjon = ca 400 gram. "1 stk." som i en pinne har ulik vekt og ulik mengde ben, og det blir umulig for oss å gjette hvor mange kalorier det er i en enhet vi ikke kjenner størrelsen eller sammensetningen på. 

Skrevet

Ca 450 kcal i ett stykke med en del kjøtt?

Skrevet

Kommer jo helt an på om beinet er langt, kort, om det er på siden der det er mye kjøtt eller ikke, om det er mye fett på...

hvis du uroer deg for kalorier: ta delen med mye kjøtt og fjern alt synlig fett, da blir det ikke så ille..

Anonymkode: 2eb9d...216

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo helt an på om beinet er langt, kort, om det er på siden der det er mye kjøtt eller ikke, om det er mye fett på...

hvis du uroer deg for kalorier: ta delen med mye kjøtt og fjern alt synlig fett, da blir det ikke så ille..

Spiste 2 "pinner" med mye kjøtt, lite fett på. 3 mellomstore poteter, ca. 50 gram surkål og 100 gram kålrabistappe. Bare lurer på ca. hvor mye kalorier det er i dette, siden jeg slanker meg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiste 2 "pinner" med mye kjøtt, lite fett på. 3 mellomstore poteter, ca. 50 gram surkål og 100 gram kålrabistappe. Bare lurer på ca. hvor mye kalorier det er i dette, siden jeg slanker meg

Hmm i butikk surkål er det relativt lite, så kanskje 30 kalorier. Tre poteter er kanskje 200. Kålrabistappe kan være bombe mtp mye fløte og smør... Så kan jo være alt fra 100-250 kanskje.

kjøttet ville jeg tenkt var 300-400

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...