AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #1 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg har en venninne (har nesten ikke venninner) og hun har en uvane at hun ofte lager dobbel avtaler. Hvis vi skal spise sammen, så drar hun rett etter vi har spist fordi da skal hun møte en annen venninne. Når vi først skal møtes er det jo koselig å være litt sammen. Ikke at hun må gå igjen med en gang. Eller du må sitte å vente fordi hun er med en venninne. En gang drakk vi hjemme hos meg og trodde vi skulle ut på byen. Var det vi ble enige om. Men da skulle hun plutselig møte en annen venninne i byen. Og jeg ble ikke invitert. Hun har en tendens til å avlyse avtale fordi noe gøyere dukker opp. I går skulle vi på kino, men avlyser fredags kveld fordi hun heller ville på fest. Dårlig gjort. Avtale er en avtale. En annen gang kom hun ikke i bursdagen min pga hun ville på hyttetur, selv om hun hadde sagt hun kom. Merker jeg begynner å bli lei. Men har nesten ikke venninner (vanskelig å skaffe nye venner i voksen alder) og føler jeg må tviholde på de få jeg har. Flere som har samme problem? Anonymkode: 0bd26...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 17. januar 2016 #2 Del Skrevet 17. januar 2016 Det er jo ikke en venninne, så hadde uten tvil sluppet tak. Venninner setter av tid og holder avtaler, ikke stikker av så fort man får mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Del Skrevet 17. januar 2016 9 minutter siden, Dwight skrev: Det er jo ikke en venninne, så hadde uten tvil sluppet tak. Venninner setter av tid og holder avtaler, ikke stikker av så fort man får mulighet. Jeg er helt enig, men det er vanskelig siden jeg nesten ikke har venninner. Derfor så jeg redd for å miste de få jeg har Huff, vanskelig situasjon. Anonymkode: 0bd26...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Tricia- Skrevet 17. januar 2016 #4 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) Dette høres kanskje drastisk ut, men det må da være bedre å være "Vidar venneløs" enn å hele tiden måtte finne seg i noe sånt. Det er utrolig tærende på psyken å alltid være andrevalget, det knuser selvtilliten. Jeg ville ha droppet henne og heller A) vært alene eller B) funnet meg nye venner. Og nei, det å finne seg nye venner i voksen alder er ikke alltid så lett. Men det er mange i din situasjon. Det er mange som har flyttet og søker nye venner, mange som har mistet/vokst fra vennene sine etter som årene har gått og mange som rett og slett bare ønsker seg flere venner. Det gjelder bare å søke på de rette arenaene hvor det er likesinnede. Det er ingen som fortjener å være noe andrevalg Jeg sier i ekte KG-stil: Dump henne! Ikke ta kontakt med henne og når hun tar kontakt med deg så sier du bare at det ikke passer. Og ja, du kan jo selvsagt ta det opp med henne, men jeg mener at et vennskap som dette er litt dødfødt i utgangspunktet så jeg vet ikke hvor mye det hjelper å gjøre henne obs på dette. Du er jo tydeligvis ikke viktig nok for henne, så hvorfor bruke tid på henne. Jeg hadde ikke giddet. Da er jeg heller alene. Sitat: "I used to think that the worst thing in life was to end up alone. It's not. The worst thing in life is to end up with people who make you feel alone." Endret 17. januar 2016 av daydreaming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 17. januar 2016 #5 Del Skrevet 17. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig, men det er vanskelig siden jeg nesten ikke har venninner. Derfor så jeg redd for å miste de få jeg har Huff, vanskelig situasjon. Anonymkode: 0bd26...379 Hun er ikke din venninne. Du mister ingenting. Du trenger ikke å si noe, men slutt å bruk din tid på å invitere og verte opp. Vil hun ta deg med på middag, så drar du. Inviterer hun deg på fest, så drar du. Men slutt å få opp håpet ditt at hun kommer til ting du inviterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 17. januar 2016 #6 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg har ei venninne som også er sånn. Hun kan på eget initiativ si at hun skal ta seg en tur og vi avtaler tidspunkt hun skal være her. Samme dag kan hun sende mld om at "noe" har kommet i veien og er så lei seg for det. Dette har skjedd flere ganger og da jeg sa det til henne en gang så la hun ansvaret over på meg. Jeg måtte også ta ansvar for at hun holdt avtalene sine. Etter det så har vi ikke avtalt noe mer, men møtes i butikken innimellom og da hiver hun seg rundt halsen på meg og savner meg så mye. Hver gang sier jeg st hun bare kan ta seg en tur, bare send en mld for å høre om jeg er hjemme. Det lover hun å gjøre, men det skjer ikke noe likevel. Jeg anser ikke henne som noen venninne lenger, men om hun vil ta seg en tur så er hun hjertelig velkommen når som helst. Jeg vet det er vanskelig å få mye venner i voksen alder, men sånn er det vel bare. Bruk heller mer tid på de som bryr seg om deg og ikke avtal noe med denne venninnen lenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #7 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg vil gjerne ha flere venner! Anonymkode: e692b...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 17. januar 2016 #8 Del Skrevet 17. januar 2016 Har nettopp gitt slipp på ei slik venninne og jeg heller svømmer ikke i venninner 😊 Kjennes godt å Bare bli tatt på alvor og slippe skuffelse når voksne mennesker ikke holder avtaler. Gi henne beskjed om at detteikke er greit. Dersom hun ikke vil endre seg så vite at det fins flere venninner der ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #9 Del Skrevet 17. januar 2016 2 minutter siden, Dwight skrev: Hun er ikke din venninne. Du mister ingenting. Du trenger ikke å si noe, men slutt å bruk din tid på å invitere og verte opp. Vil hun ta deg med på middag, så drar du. Inviterer hun deg på fest, så drar du. Men slutt å få opp håpet ditt at hun kommer til ting du inviterer. Jeg synes dere er så veldig harde, og det uthevede er et eksempel på det. Det er tydelig at TS setter pris på å tilbringe tid med denne kvinnen. Selv om jeg også må innrømme at hun slett ikke virker som noen god venninne på alle måter, så synes jeg det er litt ubarmhjertig å si at hun ikke er noen venninne i det hele tatt, og at TS ikke mister noe. TS er jo klar på at jo, hun mister noe, hun mister faktisk en av de få hun har å være sammen med! TS vil ikke heller være alene, hun setter pris på den tiden de har sammen, men skulle ønske at det var litt mer av den, og at den var mer forutsigbar. Anonymkode: c9951...6c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #10 Del Skrevet 17. januar 2016 2 minutter siden, daydreaming skrev: Dette høres kanskje drastisk ut, men det må da være bedre å være "Vidar venneløs" enn å hele tiden måtte finne seg i noe sånt. Det er utrolig tærende på psyken å alltid være andrevalget, det knuser selvtilliten. Jeg ville ha droppet henne og heller A) vært alene eller B) funnet meg nye venner. Og nei, det å finne seg nye venner i voksen alder er ikke alltid så lett. Men det er mange i din situasjon. Det er mange som har flyttet og søker nye venner, mange som har mistet/vokst fra vennene sine etter som årene har gått og mange som rett og slett bare ønsker seg flere venner. Det gjelder bare å søke på de rette arenaene hvor det er likesinnede. Det er ingen som fortjener å være noe andrevalg Jeg sier i ekte KG-stil: Dump henne! Ikke ta kontakt med henne og når hun tar kontakt med deg så sier du bare at det ikke passer. Og ja, du kan jo selvsagt ta det opp med henne, men jeg mener at et vennskap som dette er litt dødfødt i utgangspunktet så jeg vet ikke hvor mye det hjelper å gjøre henne obs på dette. Du er jo tydeligvis ikke viktig nok for henne. Jeg hadde ikke giddet. Da er jeg heller alene. Enig i dette, men jeg ville også sagt et par ord om at jeg er lei av at hun alltid prioriterer "what's in it for her" og manglende respekt. Eventuelt kan jo du avlyse et par ganger i siste liten, gjerne når hun faktisk er på vei, så hun kan se hvordan det er. Det var jo faktisk det hun gjorde da hun stakk på byen m en annen venninne uten å inkludere deg. Dette er en skikkelig skikkelig dårlig venninne. Anonymkode: 8e5e8...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 17. januar 2016 #11 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) Kjip situasjonen, men det der er ingen god venninne. Du har det bedre uten. Ikke gidd å kast bort tiden din på en som ikke er din venninne. Har selv hatt venninner som gjør som de vil og jeg har vært andre valget. Ikke greit og de er ikke mine venninner mer. Ikke gøy når du ikke vet de møter opp. Jeg har det mye bedre uten. Endret 17. januar 2016 av smalls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 17. januar 2016 #12 Del Skrevet 17. januar 2016 Det der er ikke en venninne, bare slutt å lag avtaler med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 17. januar 2016 #13 Del Skrevet 17. januar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig, men det er vanskelig siden jeg nesten ikke har venninner. Derfor så jeg redd for å miste de få jeg har Huff, vanskelig situasjon. Anonymkode: 0bd26...379 Hva med å fortelle henne hvor skapet skal stå? Slik oppførsel er ikke akseptert. Hun er virkelig ingen venninne, eller god person. Sett henne på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #14 Del Skrevet 17. januar 2016 Er det noen flere som har lagt merke til at nesten alle tråder med ordet venninne i tittelen handler om alt annet enn venninner? Sånne kan man kvitte seg med. Å være venninne med en "venninne" fordi man har få venninner, blir som å ha en kjæreste man ikke liker fordi man er redd for å ikke få kjæreste. Anonymkode: a9f54...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå