Gå til innhold

Selge brudekjole på Finn

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å selge brudekjolen sin på finn? Er det vanskelig eller greit å få solgt? Jeg vurderer om jeg skal kjøpe kjolen ny, både pga knapp tid og fordi jeg fant en kjole jeg virkelig likte. Hadde  i utgangspunktet ikke lyst til å bruke så mye som rundt 10.000, men det kan jo rettferdiggjøres litt hvis jeg får solgt den etterpå. 

Anonymkode: 80e0f...91e

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/999098-selge-brudekjole-p%C3%A5-finn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) 

Var spent på om jeg fikk solgt min på finn, men ville prøve. Den kostet 6600 ny. La den ut for 3500 kr først inkludert kjoleposen og ferdig renset. Ingen respons. La den ut på nytt for 3000 kr og fikk en henvendelse - og hun kjøpte kjolen ! Uprøvd.

Jeg så etter brukte kjoler på finn selv, men var ikke villig til å reise langt av sted for å prøve kjole og hadde litt høy terskel for å reise hjem til noen og prøve brudekjole. Prøvde i brudesalong og fikk da mer ide om hvilken kjole jeg ville ha, men ingen slike brukte til salgs i mitt fylke. Så jeg endte opp med å kjøpe ny - men ikke Drømmekjolen til 16.000 - måtte moderere meg litt  ;-)

jeg leter etter kjole på finn selv om dagen. er utrolig mange dårlige annonser der ute! så kan være greit å bruke litt tid på tekst og bilder! 

nevner ting jeg synes er viktig å kunne se i en annonse (i håp om at andre bruder ser dette og endrer annonsene sine! hehe) , er annonsen mangelfull så går jeg gjerne bare ut av den, for jeg orker ikke å bruke min og den andres tid på mye unødvendig mas på mail. 

- fullt navn på kjolen

- når og hvor den er kjøpt, samt nypris. Har du kvittering å vise til så er det enda bedre! 

- evt små feil, evt ting som følger med (underskjørt?)

- størrelse (utrolig hvor mange som ikke skriver det!) og skriv gjerne om det samsvarer med hva du bruker til vanlig. 

- din høyde, samt høyde på sko du bruke. 

- bilder, gode bilder som viser kjolen og ikke bare alle andre gjester! tar du bilder av kjolen i ettertid så vær så snill å ta den på deg, og ikke bare heng den på en henger (!). 

- prisen du er villig til å selge til! ikke skriv en pris og si senere, " det var feil pris", se hva de andre kjolene av samme modell ligger på. kanskje det kan lønne seg å legge seg 500 kr under dem ? hvis det er 20 av en kjole så blir man fort en i mengden.. 

Anonymkode: a3b1b...0c4

• Liker 5

Jeg kjøpte en brukt, men ombestemte meg. Den fikk jeg solgt for 1/3 av nyprisen. Den jeg brukte har jeg lagt ut for 1/4 av nypris, har ikke fått solgt den og det nærmer seg 4 år siden bryllupet. Vanlig størrelse, veldig klassisk, men ingen napp 

Anonymkode: 22960...b94

Annonse

Jeg vurderte å kjøpe brukt, men ble overrasket over hvor dårlige annonsene var. Ikke ser man kjolen på annet enn en henger, hvor lyset er heller dårlig. 

Høyde og hvilken størrelse man bruker til vanlig er veldig greit å ha med, gjerne da med mål (særlig hoftene om kjolen har det). 

Om du ønsker å selge den, så bør du bruke god tid på annonsen. Se på andre annonser og gjør opp litt tanker over hva som gjør at de er tiltrekkende. 

Husk at en brudekjole skal være perfekt for kjøper, og da funker det ikke å legge ut brudekjole på samme måte som man ville gjort med en kommode eller speil. 

Anonymkode: 228f1...a00

• Liker 3

Jeg kjøpte min på finn.no, en Agape-kjole. Kostet 4000,- og det var drømmekjolen, så jeg kjøpte den uprøvd, da den er med snøring og mulig å tilpasse i størrelsen. Den satt perfekt og var kjempefin!!! :hoppendeglad:

Det var flere gode nærbilder og oversiktsbilder av den i annonsen, og jeg hadde god dialog med selgeren. Den kom sendt med originalpose og underskjørt, ferdig renset.

• Liker 1
  • 2 uker senere...

Venninnen min var i en brudesalong og prøvde en kjole hun falt pladask for! Jeg ba henne vente med å kjøpe den til hun hadde tenkt seg om en dag eller to. Så da noterte jeg meg modellen, rakk å søke på finn, fant samme kjolen i samme str. til under 1/2 pris! Det var bare å slå til :-)

Men jeg er helt enig med forbedringene på annonser som er nevnt over her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...