Gå til innhold

Primer og/eller foundation for fet hud og store porer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske fet/oljete hud, spesielt i t-sonen, og store porer. Jeg har bruker både exfoliater og nesestrips, men føler aldri jeg får porene helt rene, så når man kommet nært innpå ser man at sminken legger seg i små hauger i porene. Noen steder ser man også de åpne porene. Et annet problem er at all sminken bare "renner" av nesa og litt på haka. Har primeren Prime Time fra Bare Minerals som er den beste til nå for å holde sminken på plass, men denne hjelper ikke noe på porene. Har prøvd en primer fra Garnier som skal "blurre" ut porene, men når jeg bruker denne så holder ikke foundationen ut en runde med pudderkosten engang, selv om jeg har gått og latt det tørke i en halvtime. Bruker per i dag True Match foundation fra Loreal.

Har ikke så all verdens god råd, så har dere noen tips til noe som ikke koster skjorta? Helst til noe man kan finne i vanlige butikker (klesbutikker, vita, sparkjøp) siden jeg liker å kunne prøve (spesielt foundation) og vi har ikke så godt utvalg av butikker her.

Anonymkode: 87e2a...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styr ihvertfall unna GloMinerals sin primer.Det er den eneste jeg har prøvd og den gjorde ingenting for huden min.Har litt fet hud med store porer i t-sonen.

Nå bruker jeg kun Nude Maqiue CC cream fra L'Oreal:

http://www.vita.no/merker/loreal/ansikt/cc-cream

synes den er bedre enn alle foundations og BB kremer jeg har prøvd tidligere.Huden min blir ikke så fort blank og porene litt mindre synlige.

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med samme problem som deg, med at foundationen legger seg i porene og bare sklir av og sånne ting. Jeg har også slitt mye med hud som flasser (eksem), så foundations har fremhevet det veldig. Men så fant jeg denne, og nå er jeg frelst. Det er faktisk den beste foundationen jeg noensinne har prøvd, den blir ikke klissete på huden, jeg har aldri opplevd at den bare sklir av i løpet av dagen, og den legger seg ikke i porene. Den fremhever heller ikke tørr hud, om du iblant får det. Den ligger pent i t-sonen (jeg har også fet hud der). Pluss at den er veldig billig. 

Endret av bippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei forstår at det kan være veldig frustrerende😕 Så mitt tips når det kommer til primere er en fra Mac som minsker porene og matter huden. Men vist det er bare i t sonen så bare bruk den der, du trenger ikke å bruke primer over hele ansiktet. Når det kommer til foundationen ville jeg ha anbefalt en mattene foundation fra L'Oréal eller Max factor. Men vist du har en normal foundation burde du enten kjøpte et hvitt pudder som matter veldig ned som du også kan gjøre noe som heter baking. Baking er at du tar det hvite pudder (det må være løs pudder ) så legger du et lag med det på de stedene du vill matte ned som i t sonen. Så lar du det bare stå i 1-3 min så børster du vekk det som ligger på toppen. Og da kommer foundationen nokk ikke til å røre seg.  Men vist du ikke for til det med baking og sånt. Kan jeg virkelig anbefale makeup papir. Jeg kjøper mitt i merket shiseido og det er et lyse blått papir som trekker til seg olje i huden. Så når du kjenner at du blir veldig oljete i huden tar du bare et sånn papir å passer forsiktig på de steden. Så blit du matt i huden igjen. Håper du fikk noen tips 😊Lykke til❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Esteé Lauder double wear, også bruker jeg Mac studiofix sitt foundation/pudder. Esteé Lauder sin foundation er knall bra, men den sitter GODT!! Da mener jeg at man må vær mer nøye med fjerning av sminke enn man ellers ville vært. Synes disse produktene er supre, og med mac sitt studiofix pudder får jeg helt feilfri hud, selv om jeg til tider har sinnsyke kviseutbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...