Gå til innhold

Ok å bare ta en kaffe på spisesteder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som eks. Jacob All, Fridays og Olivia?

Eller bør man kun dra dit om mann skal spise? Evt. om man drar i gruppe, er det da ok at ikke alle kjøper mat, men noen kun drikke?

Anonymkode: 06280...5c8

Skrevet

Om du er så heldig at du bor i Oslo, så har du jo også veldig mange kaffebarer å gå på. Det er jo smak og behag, men kaffebarene lager gjerne bedre kaffe enn hva restaurantene gjør. 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Mitt inntrykk er at det er helt greit å bare drikke kaffe der, med mindre det er lang ventetid på å få et bord.

Anonymkode: 6a4d1...d8d

• Liker 3
Skrevet

Enig med h*n over er. Det er absolutt lov å bare bestille drikke, men skal du ut kun for kaffe ville jeg heller valgt andre steder. 

De du nevner er langt fra de beste spisestedene heller, men det er jo en annen diskusjon. 😄

• Liker 2
Skrevet

Hehe interessant spørsmål... Det er jo noen restauranter som har en seksjon for bare spisegjester, og en annen for bar og kaffegjester.. Vet ikke om de har det på de du nevner, men de har det iallefall på Fridays i utlandet, men en del mer formelle restauranter i Norge har også det. Tenker at hvis andre spiser så må det vell uansett være greit at ikke alle spiser. Hvis ikke ville jeg nok spurt før jeg bestilte, kan hende det er ulik policy fra sted til sted.

Har et eksempel som ikke var så greit da. Ved studiestedet mitt, er det en kafé som mange studenter går. Der var det to som snakket om hvor godt de tjente og samtidig hadde medbrakt matpakke. Da ble servitøren så provosert at hun lagde en liten scene og sa at om de hadde så mye penger, kunne de iallefall ha folkeskikk nok til å ikke ta med seg en matpakke på et spisested.... Det var ikke greit... forståelig nok :)

Skrevet
40 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Enig med h*n over er. Det er absolutt lov å bare bestille drikke, men skal du ut kun for kaffe ville jeg heller valgt andre steder. 

De du nevner er langt fra de beste spisestedene heller, men det er jo en annen diskusjon. 😄

Hva kan du anbefale som er litt casual da? :D

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan du anbefale som er litt casual da? :D

Stockflehts, kaffebrenneriet, Pascal, Tim Wendelboe f.eks. Fins mange småsteder hvis man rusler på Grunerløkka eller Frogner.

Anonymkode: 9ad89...09b

Skrevet

Er man i en gruppe der noen skal spise er det absolutt helt ok at andre i gruppen bare bestiller drikke. Men generelt bør man unngå å dra på typiske spisesteder hvis alle bare skal ha drikke. Det kan være et alternativ hvis det er på et tidspunkt/en dag der restauranten har få gjester, og man spør personalet før man setter seg om det er ok. Er det på et trafikkert tidspunkt er det overhodet ikke ok at man opptar et helt bord som potensielt kunne vært fylt med spisende gjester, når man bare skal ha en kaffe.

Anonymkode: f6916...f1c

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Faulkner skrev:

Der var det to som snakket om hvor godt de tjente og samtidig hadde medbrakt matpakke. Da ble servitøren så provosert at hun lagde en liten scene og sa at om de hadde så mye penger, kunne de iallefall ha folkeskikk nok til å ikke ta med seg en matpakke på et spisested.... Det var ikke greit... forståelig nok :)

Minner meg om en episode på Peter Wessel for noen år siden. Noen satte en liten gassbrenner på restaurantbordet og ville koke kaffe. Det var naturligvis svensker.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...